Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hei, har møtt ei jente, daten henne litt, men det ble ikke mer enn det. Vi er enda ''venner''. Vi snakkes over msn/tlf og sms og har møttes etter vi fant ut av det bare skulle være et vennskap mellom oss. Problemet er at jeg er forelsket/betatt, men det tviler jeg for at hun er, eller hun er vel ikke det. Hun sender meg meldinger nærmest daglig og kontakter meg hele tiden på msn, er jeg mindre pratsom eller ikke sender henne meldinger først på noen dager, så får jeg spørsmål om hvorfor jeg er så stille, om jeg er sur på henne og lignende henvendelser. Problemet er at jeg klarer ikke å ha et vennskap med henne, for jeg føler mer for henne og derfor klarer jeg heller ikke ta casual kontakt først, selv. Nå har det forværret seg med at hun har gitt meg kjelenavn osv. Det jeg egentlig vil spørre om er, skal jeg bare fortelle henne at jeg ikke klarer å holde et vanlig vennskap oppe med henne, fordi jeg føler mer og at det er grunnen til at jeg oppfører meg som jeg gjør? Merk at dette er ikke et forsøk på å vinne hennes kjærlighet eller noe sånt, jeg klarer bare ikke å forholde meg til henne, når følelsene ikke er gjennsidig. Tror dette kan forpurre vennskapet? Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Har vært i noe lignende, men der ordnet ting seg av seg selv. I ditt tilfelle så ville jeg bare lagt alle korta på bordet, si hva du føler og ta konsekvensene. Du sier jo at det å forbli bare venner ikke er et alternativ, eller du vil ikke klare å kun være venner. Så da får hun si om det kanskje kan bli noe eller om dere rett og slett må gå vær deres vei. Eller var det for røft sagt. Hmmm. Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 TS her, ja får vel egentlig gjøre det. Men jeg tror virkelig ikke det bli å gå i den rettningen at hun vil starte et slags forhold. Å er egentlig ikke derfor jeg vil gjøre dette heller. Jeg kunne sikkert hatt et vanlig vennskap med henne, hadde det ikke vært for at hun skal opprettholde en daglig kontakt med meg, samt at hun helle tiden skal kalle meg noe ''hyggelig'' (det ble litt tåpent formulert). Det gir liksom drivstoff til et falsk håp jeg har om at det en dag skal bli noe mer mellom oss. Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Har full forståelse for det, og da må du hvertfall si ifra på en eller annen måte. Og finne ut om hun vil noe mer enn vennskap. Får håpe det ordner seg for deg. Ikke en trivlig situasjon å være i :/ Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Ikke gjensidig? Hvis dama ikke svarer på telefonen. Da er det ikke gjensidig. 1. Dama tar kontakt med deg. 2. Dama har gitt deg et kjælenavn. 3. Fordi om du har følelser, så har antagonisten vekket det i deg, dem stabiliserer seg etterhvert, men først så er det full fres, for deg, kansje ikke for henne. Damer tikker som regel mer på det greiene der. Ergo Pust ned i magen og ta henne med på ting. Men så er ikke jeg noen ekspert på damer ant at jeg gjennomskuer dem. Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_* Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg lurer også på hvordan du vet at det ikke er gjensidig, for meg virker det som hun er interessert. Jeg har vært som den jenta, men i mitt tilfelle var det han som sa vi skulle være venner. Jeg tenkte da at vennskap var bedre enn ingenting, og at jeg iallefall kunne prøve og se hvordan det gikk. Men det var mest jeg som tok kontakt, siden jeg gjerne ville se han. Hadde jeg kun hatt vennskapelige følelser ville jeg vel gitt opp mye før, og hun har jo heller ikke gitt deg opp selv om hun får litt dårlig respons? Du burde prøve å være litt ærlig om hvorfor du synes det er vanskelig å være venner, det blir vel ikke verre enn det er nå uansett? Lenke til kommentar
Gjest Guest_gjest_* Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Og jeg fortalte aldri at jeg likte han som mer enn venn. Mente at han burde forstå det siden jeg tok kontakt så mange ganger. Hilsen gjesten i forrige innlegg Lenke til kommentar
Gjest Gjest Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 TS her. Hun skulle flytte til en annen by og sa at hun ikke vil ha noe mer en vennskap pga det, men jeg har alikevel en følelse av at det ikke er bare derfor. Lenke til kommentar
Angua Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 snakk sammen. fortell henne det du skriver her, så får hun bestemme hva som skal skje videre. problem solved. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 snakk sammen. fortell henne det du skriver her, så får hun bestemme hva som skal skje videre. problem solved. Spander en finere middag. Blomster. Konfekt og dama er sjakk matt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå