Bruker-163290 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hei! Problemet er når jeg setter igang et spill så henger alt seg etter 10 min. Noen ganger får jeg ctrl-alt-del til å fungere og får avsluttet prosessen. Jeg har prøvd mange skjermkortdrivere(fra nyest til den som fulgte med), jeg har memtestet, jeg har stresstestet cpu i 2 timer og jeg har prøvd med andre rambrikker. Den er nylig formatert og skjermkortet er 3 mnd gammelt. Dette er mitt system: 750w Psu fra Corsair Msi P45 Neo-F Hovedkort Intel Core 2 Duo @3.21 Ghz(2.13 originalt) Vannavkjølt. Msi Gtx 260 Oc Twin Frozr Patriot 2x 1024 ddr2 800mhz Alle temperaturer er innenfor normalen. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Skjer dette når du ikke har oc cpu også, vet du har stress testet, men kanskje greit å prøve med default settings. Du har vannkjølt cpu, men hva kjøler du NB med, som normalt får kjøling fra cpu vifte. Prøv en gpu test med OCCT Perestroïka, og hvis du skal prøve cpu testen, så sett Max cpu temp til 61°C i Options i occt( det er max temp på din cpu i følge Intel ) Prøv gpu test med default setting på cpu, så den ikke virker inn på testen. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Kjøler ikke nordbro med annet enn en 80mm i kabinett, men den kjører ikke mer fsb enn kortet er lagd for, og fysisk kan jeg kjenne at dette ikke er varmt. Ja, har kjørt på org clock også. Skal testes nå, takk for svar! Altså, har en 80mm i døra som kjøler nb. Endret 6. oktober 2009 av Mammakamelen Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Tyder jo på cpu da, men siden du har stresstesten den og temperaturen er ok så vet jeg ikke En mulighet er vel psuen, burde ikke være så vrien å feilsøke. Hvis ikke det gir noen lykke ville jeg rett og slett prøvd annet hovedkort og/eller skjermkort. Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Jeg har funnet problemet. Jeg setter vifta på 60% eller mer på GPU, samt kjører ned kjerneclock til 519mhz på gpu. Den vil ikke kjøre i normal setting. Dette er vel en feil på kortet vil jeg tro. Lenke til kommentar
ask99 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Hvis du må klokke ned fra 655 MHz til 519MHz, for at gpu skal virke, så er det mest sannsynlig feil på gpu. Jeg trur ikke det er psu, pga merke, og da jeg hadde feil på psu så klokket nvidia kortet automatisk ned, og jeg fikk beskjed om det ved oppstart av pc'en. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå