Gå til innhold

Ta med kjæresten på hyttetur på en av DNT´s hytter!


khvm

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Har tenkt til å ta med kjæresten på en hyttetur nå til helga. Er ikke medlem av DNT, men tenkte å melde meg inn i morgen. Noen som har noen tips til noen bra områder/hytter som ligger litt for seg selv, og hvor det ikke er så folksomt? Samtidig er det viktig at man kan oppleve ekte norsk natur :)

 

 

Takker for tips.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv gått mye i den norske fjellheimen og det er å anbefale :D

Vet ikke om du har mulighet til å låne en hyttenøkkel av noen som er medlem eller om du har et lokalt DNT kontor i nærheten du kan kjøpe en ifra (når du blir medlem), om du har nøkkel så åpnes det muligheter til å bruke mange flere andre hytter enn betjente.

 

Hvor i landet er deres utgangspunkt og hva langt er dere villig til å kjøre ?

Lenke til kommentar
En annen ting som kan være kjekt å vite er om dere er ute etter en tur der dere tilbringer mye av tiden på hyttene hvor det ikke involverer så mye gåing, om dere skal holde dere til en hytte å gå dagsturer rundt hytta eller om dere skal gå fra hytte til hytte og bruke meste av dagen ute på tur.

Hei sorry sent svar. Skal melde meg inn i DNT i morgen, så da får jeg nøkkel og greier. Må kjøpe et sånt 50 000: kart fikk jeg beskjed om. Har sånn ca. bestemt oss for hvilken hytte vi vil dra til, den ligger ved Jotunheimen (men er åpen for gode innspill fra deg hvis du har noen råd). Skal iflg DNT ikke være folk der på denne tiden av året, men ble fortalt at vi måtte være obs på at det kunne snø. Så vi tar med masse varme klær.

 

Vi ønsker vel å holde oss på en hytte og tilbringe tid sammen, men å gå tur på dagen på lørdagen og søndagen er noe vi kan tenke oss. Det viktigste er at det ikke er folk på hytta. Har forstått det slik at det er størst sannsynlighet for å være for oss selv på de ubjetente og selvbetjente hyttene.

 

Har du noen gode råd til fine hytter (med strøm :p), så kom med de!

Lenke til kommentar
Ser ut som om du har funet ut hvor du vil :p

Men ikke regn med å være alene, har selv blitt ganske forundra av å se folk på diverse hytter til tider :p

 

Også skjønner jeg ikke hvorofr du må ha hele hytta for deg selv ? ( :innocent: )

ser nå at det kommer til å være på det meste -8 grader dit vi skal. Blir kanskje litt i det kaldeste laget, når jeg tenker meg om. Har du forslag til noen andre hyttter? Som kanskje ligger ved sjøen, som ikke er så høyt over havet?

 

Alene med dama på hytte er vel det beste? :p

 

Takk.

Lenke til kommentar

Med strøm blir litt vansklig da det kun er 10% av de selvbjetene hyttene som har det via et aggregat, har ikke vært på hytte med aggregat utenfor "sesongen" så vet ikke om det er mulig å fyre dem opp når det ikke er hytte-vakt på hytta.

 

Men hvis dere blåser i strømmen (hva trenger vi den til langt ut i skaugen ?) så er det fint på eriksbu, den ligger over skogsgrensa, det er simpel som i form av solcellepanel, men det er kun strøm til lys så det er ikke muligheter til å lade. Det er fine muligheter til å gå tur utifra om du går litt av stiene og går på "fjellet" bortover, selv så jeg en villreinflokk sist jeg var der. Hytta har en anneks så dere kan ha med dere hunder. Det er meld snø på søndager.

 

Ellers er øvre fjellstul et annet alternativ, det er kortere å gå inn til hytta, det er heller ikke så mange "høydemeter" å gå. Dette er en gammel seterplass så her er det lafta stortsett hele veien. Denne hytta ligger like i nærheten av eriksbu så skulle det være folk her eller dere ikke liker den så er det fort gjord å gå til eriksbu (noen timer.)

 

Men vær obs. på at det pågår elgejakt i disse tider så ha heller på dere en rød anorakk enn en grønn kamuflasje jakke :p

Pass på å ha godt fottøy, går noe galt der kan hele turen være spolert !

 

Men hvor i landet kommer dere fra så dere kanskje slipper å kjøre 5t+ :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...