napap99 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hei folkens, jeg trenger noen gode råd og vink om hvordan jeg kan tjene penger på internett. Jeg har bra med datakunnskaper, jeg programmerer og bygger datamaskiner osv... som dere ser er jeg ikke veldig god til å skrive osv... Uansett har dere noen gode råd til hvordan jeg kan tjene penger på internet så vær så snill å skriv et svar... Jeg er nå pråvd i over ett år å tjene penger på internett å alt jeg har klart å tjene er ca 100kr... Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 - Lage flash-spill, publisere dem på kongregate.com og lignende, og tjene penger på det. - Designe websider for folk på bestilling. - Selge templates til forskjellige blogg-systemer osv. Det jeg kommer på i farta. Hvorfor ikke skaffe seg en vanlig jobb? Må også vite mer spesifikt du kan innenfor data om jeg skal kunne komme med skikkelige tips. Lenke til kommentar
napap99 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 - Lage flash-spill, publisere dem på kongregate.com og lignende, og tjene penger på det. - Designe websider for folk på bestilling. - Selge templates til forskjellige blogg-systemer osv. Det jeg kommer på i farta. Hvorfor ikke skaffe seg en vanlig jobb? Må også vite mer spesifikt du kan innenfor data om jeg skal kunne komme med skikkelige tips. Takk! vel jeg sitter fortsatt på skolebenken så jeg trenger en middlertidig inntekt... dessuten hadde det jo vert stilig å kunne tjene noe på talentet mitt... Vel jeg programmerer i Visual basic, har laget masse rart balnt annet magmafox som er en webleser se mer hær: http://magmafox.tk/ Jeg programmerer også i Batch (lagde hacke script da jeg var 12...(funker ikke mer.)) Jeg er også ganske god i hardware, bygger datamaskiner osv... Jeg tenkte litt på å starte et webhotell! har en del gamle datamaskiner jeg ikke bruker... Den eneste grunnen til at jeg ikke har startet det er at jeg ikke får fast ip av telenord... Takk for svar! - Lage flash-spill, publisere dem på kongregate.com og lignende, og tjene penger på det. - Designe websider for folk på bestilling. - Selge templates til forskjellige blogg-systemer osv. Det jeg kommer på i farta. Hvorfor ikke skaffe seg en vanlig jobb? Må også vite mer spesifikt du kan innenfor data om jeg skal kunne komme med skikkelige tips. Takk! vel jeg sitter fortsatt på skolebenken så jeg trenger en middlertidig inntekt... dessuten hadde det jo vert stilig å kunne tjene noe på talentet mitt... Vel jeg programmerer i Visual basic, har laget masse rart balnt annet magmafox som er en webleser se mer hær: http://magmafox.tk/ Jeg programmerer også i Batch (lagde hacke script da jeg var 12...(funker ikke mer.)) Jeg er også ganske god i hardware, bygger datamaskiner osv... Jeg tenkte litt på å starte et webhotell! har en del gammle datamaskiner jeg ikke bruker... Den eneste grunnen til at jeg ikke har startet det er at jeg ikke får fast ip av telenord... Takk for svar! Lenke til kommentar
pine Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Först og fremst, om du skal legge ut noe på nettet, legg teksten i word, og rett opp skrivefeil. Ser litt mer profft ut. Fiffe opp myspace sider har jeg sett folk betale for. Profiler deg i nabolaget, sett opp en annonse, legg det i lokale butikker. Fikse pc, lage web sider for private og foreninger, reinstallere windows, beskytte pc, etc etc. Når du er i gang, sörg for å gjöre jobbet ordentlig, etter en stund behöver du ikke flere annonser. Jeg ble anbefalt en gang at jeg kan bygge pc, hjalp en kar bestille deler, og fikk 100$ i belönning, helt uten videre. Eller så kan du sitte og klikke annonser Lenke til kommentar
PerB Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 ...Vel jeg programmerer i Visual basic, har laget masse rart ... ... Jeg programmerer også i Batch (lagde hacke script da jeg var 12...(funker ikke mer.)) ... Jeg er også ganske god i hardware, bygger datamaskiner osv... ... Jeg tenkte litt på å starte et webhotell! har en del gamle datamaskiner jeg ikke bruker... Den eneste grunnen til at jeg ikke har startet det er at jeg ikke får fast ip av telenord... Ingen av disse tingene er i seg selv et sesam sesam. Visual Basic, Batch, bygge datamaskiner er det svært mange som kan og det kan være langt mellom oppdrag (særlig for de som ikke er med i konsulentfirmaer eller eller ansatt i PC-rellaterte firmaer). Husk at de som skal ha utført en programmeringsjobb også ønsker vedlikehold, det vil i praksis si at programmereren ikke bare lager programmet men også følger god programmeringspraksis, dokumenterer og fortsatt er i markedet for fremtidige endringer, tilpasninger av programmet. WEB-hotell krever noe helt annet enn en del gamle maskiner. Her kommer også sikkerhet inn i bildet, stabilitet (utstyr), backup, tilgjenglighet, hastighet etc. Lenke til kommentar
Barry White Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Hvis du skal prøve deg på webdesign og webprogrammering mot betaling så ville jeg ha startet et enkeltmannsforetak. Det virker mer seriøst enn en enkeltperson som tilbyr sine tjenester. I tillegg til dette kan en enkel og oversiktelig hjemmeside være tingen, helst .no domene synes jeg. At du (tidligere) har startet et enkeltmannsforetak og satset litt vitner også godt på en fremtidlig CV i forhold til søking på jobb. Som flere har nevnt kan det lønne seg å profilere seg i nabolaget først, og i starten må du nok være litt ivrig. I tillegg kan du dersom du oppretter et enkeltmannsforetak benytte kontekstuell annonsering (Tekstannonser på nett). Det sprer ditt budskap rundt på nettet på en ganske rimelig måte. På begge disse betaler du per klikk, og velger selv hvor mye du vil annonsere for. Å være nøye, ivrig og serviceinnstilt er kritisk viktig, spesielt i starten. Slik kan du få gode referanser, kanskje også flere oppdrag. Lykke til PS: En annen ting som jeg kan nevne er trenden som har oppstått med å opprette blogger med reklame på, og skrive saker beregnet på forsiden på blant annet VG og Dagbladet. Bloggen får da ofte en kjempeplassering under artikkelen (i twinglyfeltet), bedre enn mange annonser. Det er imidlertid mange som gjør dette, og jeg må si at jeg har mine tvil på hvor mye folk tjener på det Endret 6. oktober 2009 av Barry White Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå