Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Nedklassing av chevrolet!

1915

Anbefalte innlegg

skal kjøpe meg tahoe eller suburban om 1-2 år. og gidder IKKE å utvide sertifikatet.

eksempel: http://www.finn.no/finn/viewimage?finnkode...6_709753848.jpg

hva må gjøres for å få den nedklasset til b sertifikat? og hva vil stå til egenvekt med fører og totalvekt i vognkortet når man får den nedklasset?

skal brukes til arbeidsbil(er snekker)

skal også ha den registrert med grønne skilter, 2 eller 3 seter. fordi jeg ikke trenger mere enn 2-3 seter.

Endret av hahaa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

trodde ikke dette ble gjort lengre...

husker det var en sak på dette i Mandal der Vegvesenet hadde godkjent Dogde RAM SRT-10 og lignende en klasse ned fra det det skulle være. dette var da ny importerte biler.

skal se om jeg kan finne saken

hva med å ta en telefon til vegvesenet?

Lenke til kommentar

Nedregistrering krever dokumentasjon fra Chevrolet på at de godkjenner forandringene som må gjøres. Det innebærer blant annet fjerning av blad på bladfjørene bak (noe som dessverre gir dårligere kjøreegenskaper). Vet det har vært en del tråder på Amcarforum om dette. Så sjekk ut der og gjør som stich_it sier, du kan ikke få verre svar enn nei ;).

Lenke til kommentar
Du som skal bruke bilen i arbeid bør være obs på at du får forsvinnende lite nyttelast når du nedregger en slik bil. Rundt 400kg nyttelast hvis jeg ikke husker helt feil.

400 kg.. det gjelder vel suburban?

en nabo av meg nedklasset en tahoe nå i sommer, jeg mener å huske at han fikk mellom 8 og 900 kg nyttelast

Lenke til kommentar

For å registrere som personbil trenger du bare vise den på biltilsynet med et typegoskjenningsnummer (søk på Offroad.no) koster bare rundt 750 norske oljedollar. Men med Grønne skilter kan nok bli værre, mener å huske at statskassa ikke går inn uten modifikasjoner av interiøret bak.

Behøver ikke bytte noen deler på Tahoe, med untak av sikkerhetsbelter (men det avhenger av hvor streng hver enkelt kontrollør er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...