Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hei! Master-disken min har 9% fragmenter og det bare øker desto mer jeg fragmenterer. Har prøvd både Defraggler og vanlig Windows-skit. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 du vil aldri bli helt kvitt fragmentene, mye fordi det ofte er pga pagefile Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Oh? Jeg som føler jeg har fjernet dem før. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 men om man får alt blått og bra så er det allerede nte fragmenter etter at man har lukket programmet Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Er dette virkelig normalt etter 2 defragmenteringer? Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 noen av filene ligger som du sikkert ser med defraggler er at noen av filene er veldig store og ligger i "system volume information" dette er en skjult mappe i windows som ikke defraggler har tilgang til, dermed må du bruke windows sin defrag for å fikse litt på disse... Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Åh, kanskje det er løsningen da. Kjører det nå, det vil komme oppdatering når det er ferdig. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Bruker du noe skikkelig som raxco's perfectdisk 10 med avhuket "agressivly consolidate free space" på C: sin drive properties slipper du å tenke på slikt. Perfectdisk klarer også fullstendig gjennomføring av defragmentering uansett hvor lite free space du har på partisjon i motsetning til andre defraggere. Endret 5. oktober 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Da vet jeg det, skal lastes ned. Lenke til kommentar
vesleengen Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 sjekket det ut nå.. synd den ikke er gratis... men men... "good things costs good money" Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 True, men det er 30 dagers trial. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Koster ikke mere enn 20-30 USD. Og det er det verdt imho. Har brukt Raxco Perfectdisk siden versjon 6. Prøvd diverse annet man alltid havnet tilbake på raxco sin og betalt for upgrade til nye versjoner etterhvert som de har dukket opp. Dems nye produkt PerfectSpeed bør dere kanskje ta en titt på. Ganske kjekk og kul sak som har Perfectdisk defrag inkludert (men uten offline) , men kommer med registry clean , traces cleaner , file cleaner ala' crap cleaner . Dette med autopilot scheduler. Den har samt noen andre få windows tweaks man kan enkelt sette . Full Windows 7 støttet. Endret 5. oktober 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Lastet ned PerfectDisk Professional jeg. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Installer og start en "analyze" . Det kommer da opp med anbefalt første type defrag . Offline (masterfiles,mft,pagefile ect) om det er behov for det først. Smart defrag osv Husk å merke C: partisjonen for agressive free space consolidation føre du starter med et eller annet analyze og defrag pass. Det tar lengre tid , men man unngår at det raskt blir fragmentert igjen siden alle mulige hull pakkes sålangt det lar seg gjøre. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Kjører CFS-defrag nå. Kan bare stå over natta for min del. Lenke til kommentar
Anv Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Ikke så rart at du ikke får defragmentert når disken er så full. PerfectDisk gjør nok jobben men var jeg deg ville jeg ha frigjort en god del GB. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Dette tar jo timesvis! Har ikke kommet 1% på 2 timer. Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Går treigt selvfølgelig hvis du har veldig lite plass. Defragmentering må jo flytte chunks med data bort til ledig plass (som du har lite av) for så å optimalisere sectorer der det defragmenteres/optimaliseres. Har du lite ledig plass blir det små operasjoner ad gangen . Det har alltid vært anbefalt av microsoft å opprettholde rundt 20% ledig/overhead på en ntfs partisjon. Endret 5. oktober 2009 av syar2003 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Da sletter jeg noe. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Nå har jeg defragmentert ferdig og jeg må si at jeg tror ikke denne PCen har vært så rask siden formateringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå