Jonzki Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hei, vurderer å bytte til Tysk I, etter en prøve vi hadde i Fransk II som ikke gikk helt rette veien. så av diverse grunner så skal jeg og en kompis bytte til Tysk I. Har fått lov av skolen. Jeg lurer bare på nivået på Nivå I språkene, er det liksom 8. og 9. pensum eller snakker vi at 8.-9.-10 og muligens VG1 pensum. Hvor ligger nivået henn? Lenke til kommentar
mathos Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Ganske åpenbart at du lærer grunnleggende tysk (som på u.skolen) ved nivå I. Var i samme situasjon som deg, men jeg hadde fransk nivå II et helt år før jeg byttet til fransk nivå I. Fra karakter 3 til 5 med langt mindre jobbing Det er visst ikke lov lenger. Grunnen til at vi hadde muligheten var at regelverket ikke var ferdig utarbeidet. Lenke til kommentar
Jonzki Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Som du sier, kan jeg ikke bytte til Fransk I lenger. men det jeg tenker om det er VG1 = 8., VG2 = 9. pensum, eller er det liksom litt mer avansert at de har presset mer pensum inn i et år i forhold til det pensum som folk har på US Lenke til kommentar
Funkmasterfleksnes Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 De har presset mye mer inn i Tysk I enn i 8. klasse ja. Lenke til kommentar
mathos Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Kan prøve å gi et bedre svar. Sånn jeg oppfattet det går man gjennom (nesten) like mye pensum på nivå I det første året, som gjennom hele ungdomsskolen. Endret 5. oktober 2009 av mathos Lenke til kommentar
Funkmasterfleksnes Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg går vg2 nå og har fransk 2. Det jeg ser er at de som har fransk 1 allerede har vært gjennom mer enn vi var på ungdomsskolen, hvilket betyr at i forhold til på ungdomsskolen lærer man mye mer med fransk 1 og lignende på videregående. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå