Celsior Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Jeg vurderer å bytte leverandører jmfr emnefeltet. Hvor bra er egentlig Tiscali, stinker det virkelig så mye som så utrolige mange her påstår? Har Telenor 704kb til 550,- og linja er faktisk dønn stabil, men det går rett og slett ikke fort nok. Å oppgradere til 1024 blir litt søkt, tviler sterkt på at det blir noe forskjell. Har derfor lyst til å bytte leverandør. Bruker K-Lite i stor grad(!) - vil jeg merke noen forskjell hvis jeg bytta til f.eks Tiscalis 2048 linje? Hva tror dere? Og til alle dere som har Tiscali (gjerne 2048 abo): Svar - selv om dere ikke har noe negativt om Tiscali... Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Jeg vurderer å bytte leverandører jmfr emnefeltet. Hvor bra er egentlig Tiscali, stinker det virkelig så mye som så utrolige mange her påstår? Har Telenor 704kb til 550,- og linja er faktisk dønn stabil, men det går rett og slett ikke fort nok. Å oppgradere til 1024 blir litt søkt, tviler sterkt på at det blir noe forskjell. Har derfor lyst til å bytte leverandør. Bruker K-Lite i stor grad(!) - vil jeg merke noen forskjell hvis jeg bytta til f.eks Tiscalis 2048 linje? Hva tror dere? Og til alle dere som har Tiscali (gjerne 2048 abo): Svar - selv om dere ikke har noe negativt om Tiscali... Jeg har tiscali, og har ikke noen store problemer. Pingen ligger stabilt på 24 ms til www.vg.no, og ikke mye høyere til de fleste andre i norge. Men noe som er synn er at de ikke peerer med så mange på nix så mye av trafikken må gå via utlandet. B.la mellom telenor og tiscali må det gå via utlandet. Men har vært stabilt og ingen store problemer. Om valget står mellom telenor og tiscali ville jeg helt klart valgt Tiscali. Men siden du kan få disse to, kan du også velge Bluecom og Tele2. Det er også to levrandører som er værdt å vurdere. Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Har hatt tiscali i over et år, og har ikke hatt noe negativt å si teknisk, untatt de hadde noen hastighets problemer nylig som de vel nå har fikset. Det har vært noe fomling av og til på kundeservice/faktura siden, men tror ikke det stikker djypt. Hvis du har virkelige problemer så gjør de hva de kan for å hjelpe, det er hvertfall mitt inntrykk. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Jeg vurderer å bytte leverandører jmfr emnefeltet. Hvor bra er egentlig Tiscali, stinker det virkelig så mye som så utrolige mange her påstår? Har Telenor 704kb til 550,- og linja er faktisk dønn stabil, men det går rett og slett ikke fort nok. Å oppgradere til 1024 blir litt søkt, tviler sterkt på at det blir noe forskjell. Har derfor lyst til å bytte leverandør. Har du ikke vurdet Bluecom da? De gir svjv gratis overgang i slike tilfeller som ditt. Lenke til kommentar
Znoken Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Jeg vurderer å bytte leverandører jmfr emnefeltet. Hvor bra er egentlig Tiscali, stinker det virkelig så mye som så utrolige mange her påstår? Har Telenor 704kb til 550,- og linja er faktisk dønn stabil, men det går rett og slett ikke fort nok. Å oppgradere til 1024 blir litt søkt, tviler sterkt på at det blir noe forskjell. Har derfor lyst til å bytte leverandør. Bruker K-Lite i stor grad(!) - vil jeg merke noen forskjell hvis jeg bytta til f.eks Tiscalis 2048 linje? Hva tror dere? Og til alle dere som har Tiscali (gjerne 2048 abo): Svar - selv om dere ikke har noe negativt om Tiscali... Hvis du søker på andre tråder om Tiscali her på forumet så tror jeg nok helt sikkert du kommer til og styre unna Tiscali Lenke til kommentar
TheBoz Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Har hatt tiscali i over et år, og har ikke hatt noe negativt å si teknisk, untatt de hadde noen hastighets problemer nylig som de vel nå har fikset. Det har vært noe fomling av og til på kundeservice/faktura siden, men tror ikke det stikker djypt. Hvis du har virkelige problemer så gjør de hva de kan for å hjelpe, det er hvertfall mitt inntrykk. MÅ du svare på innlegget mitt når det ikke er det du svarer på? Det er irriterende å få mail om at noen svarer når de ikke gjør det! Svar på hovedinlegget! Lenke til kommentar
Delvis Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 ??? Jeg svarte da Celsior ( det første innlegget) , og ikke til deg... Han spurte jo bl.a: "Hvor bra er egentlig Tiscali, stinker det virkelig så mye som så utrolige mange her påstår?" og "Og til alle dere som har Tiscali (gjerne 2048 abo): Svar - selv om dere ikke har noe negativt om Tiscali..." Lenke til kommentar
aldrimerforum Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 for guds skyld, skaff deg Nextgentel hvis det er mulig! der får du 1024kbit (egentlig mer) for 550,- i måneden! Ingen andre nødvendigheter som fasttelefon. Dessuten er det like enkelt å koble til en bruker som flere.. man trenger kun en hub eller switch. Lenke til kommentar
LiTe Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Har stor erfaring med Telenor,Bluecom og tiscali. bruker sistnevnte selv, og vil ikke anbefale det til noen. det er en kundeservice som tar min 30 å komme gjennom på. dette har jeg opplevd/testet flere ganger. telenor er jo en monopol bedrift, så når di føler for å tråkke på deg, så gjør di det gjenre med en veivals. derfor styrer jeg av prinsipp unna dem, selv om di har god kundeservice(?) og gode linjer. til tider er det en del rot i systemet deres også. Bluecom er den leverandøren jeg er mest fornøyd med. di har meget stabile linjer, leverer mer en di skal. supporten er også godt over middels. så hær er min rekkefølge: 1.Bluecom 2.Telenor 3.Tiscali. ville også ha prøvd tele2 eller nexgentel før jeg valgte tiscali. i såfall slik som di holder på. Lenke til kommentar
Celsior Skrevet 22. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 22. mai 2003 Takk for alle svar. Jeg må si at jeg er nå enda mer skeptisk til Tiscali enn noensinne. Har lest en drøss med poster som bare har vondt å si om de. Du nevner Bluecom, Lite, hvis supporten og linjene til de er så gode som du sier så betaler jeg gladelig mer for 2048 linja til de. Som sagt, å oppgradere til 1024 blir latterlig - har svært liten tro på at det blir noe forskjell. Noen andre her nevner NGT. Iflg denne leverandøren, så har ikke de muligheter til å gi meg linje. Pussig nok så sier både bluecom og tiscali at de kan fint ordne linje der hvor jeg bor. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 MÅ du svare på innlegget mitt når det ikke er det du svarer på? Det er irriterende å få mail om at noen svarer når de ikke gjør det! Svar på hovedinlegget! Trodde man fikk mail uansett når noen svarer i en tråd man har postet en melding i? Så fremt man ikke har slått av funksjonaliteten eksplisitt ved posting av ny melding. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 22. mai 2003 Del Skrevet 22. mai 2003 Noen andre her nevner NGT. Iflg denne leverandøren, så har ikke de muligheter til å gi meg linje. Pussig nok så sier både bluecom og tiscali at de kan fint ordne linje der hvor jeg bor. NGT bygger ut med sitt eget utstyr, de fleste andre Inkl Telenor ADSL leier seg inn på utsyret til Telenor Networks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå