vx Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Bruker: vx Utstyr: Canon 350D + Canon 35mm f/2 Nivå: Pingle Har ikke vært med på noe slikt som dette før, mens synes det høres morsomt ut og fikk lyst til å prøve. Håper på noen konstruktive tilbakemeldinger, vet jeg har mye å lære. Lenke til kommentar
vx Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 2. oktober: Starter med litt høstfarger. Lenke til kommentar
vx Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 3. oktober: Sveve over byen... Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Alltid gøy med nye utfordringer! Litt lang lukkertid i første bilde (kamerashake), men jeg likte stemningen i det andre. Skyter du i RAW kan du også endre litt i hvitbalansen og hente fram litt mer detaljer i mørke/lyse partier. Og: Velkommen på forumet! Lenke til kommentar
vx Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Takk for tilbakemelding! Ja, lyset forsvant litt for fort for meg på det første bildet, så det er egentlig for lang lukkertid, er klar over det. Bør vel kanskje prøve å skyte i RAW etter hvert ja. Har liksom sett for meg at det er tungvindt, og mye ekstra jobb, men skjønner at det gir litt flere muligheter... Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Fin høststemning i det siste bildet! RAW gir deg mange fordeler over jpg, blant annet større dynamisk omfang, og er ikke noe særlig mer tungvindt enn å skyte i jpg hvis du bruker riktig software. Nesten samtlige råfilbehandlere har innebygget biblioteksdel der du importerer og organiserer bildene dine slik at de er lette å finne igjen senere. Jeg bruker selv Lightroom, og er veldig fornøyd med det, men skulle jeg kjøpt et program nå er det mulig jeg ville valgt Bibble 5. Det har fått flere redigeringsmuligheter som gjør at man sjeldnere vil ha behov for Photoshop. Lenke til kommentar
vx Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 4. oktober: Fant denne karen på Oslo reptilpark. Han var på andre siden av en glassvegg, så det vanskeliggjorde fotograferingen litt, men er i alle fall brukbart fornøyd selv. Lenke til kommentar
iamluka Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Dette var stilig. Ser ikke så veldig godt at det er gjennom et glass. Er reptilparken åpen for alle? Lenke til kommentar
FunFact Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Snakk om utvikling! Fra første til siste bilde har du gjort noe sprang av dimensjoner! Det siste bildet er herlig! PS: Hvis du spør veldig pent så pleier de å åpne opp glasser for deg på Reptilparken. DA kommer du tett innpå. Lenke til kommentar
vx Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Takk, takk Kan vel være litt tilfeldigheter ute og går også, men uansett... Ja, reptilparken er åpen for alle, se reptilpark.no. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Skikkelig bra. Skarpt og fint rundt øyet. På grunn av at det er så stor forskjell på lyset på høyre og venstre side så passet den relativt midtstilte komposisjonen bra også. Reptilparken må virkelig besøkes. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Skikkelig bra. Skarpt og fint rundt øyet. Enig! Tror ikke dette er et syn jeg ville ha likt om morgenen når jeg åpner øynene for første gang Reptilparken må virkelig besøkes. Det burde stå på alles lister. Tom Lenke til kommentar
vx Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 7. oktober: Tok en liten fotosafari ved Grønland og nedre del av Akerselva i dag. Her er ett av bildene, synes det ble OK selv men er spent på hva andre mener. Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Nesten det samme bildet som jeg tok for to dager siden. Bare at du klarer å være litt stødigere på hånda. Min mening er at dette ble stilig, men jeg tror jeg ville croppet vekk det venstre gatelyset. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Min mening er at dette ble stilig, men jeg tror jeg ville croppet vekk det venstre gatelyset. Alternativt klonet den vekk. Eller croppet vekk i bunnet sammen med gatelyset. Absolutt et severdig bilde. Tom Lenke til kommentar
Trondster Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Glimrende reptilskudd! Nydelig fokus på øynene! Pent! Lenke til kommentar
vx Skrevet 18. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2009 9. oktober Ligger litt på etterskudd med å legge ut bildene, men her kommer i alle fall bildet fra 9. oktober. Plaza ble med på dette bildet også... Lenke til kommentar
k.n.b Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Plaza ble med på dette bildet også...Sammen med "gribbene" på Grønland tydeligvis. De silhuettene ble litt morsomme. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 18. oktober 2009 Del Skrevet 18. oktober 2009 Flott reptilbilde! Lenke til kommentar
vx Skrevet 19. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2009 10. oktober: Det er ikke bare blader som kan gi høstfarger! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå