Raudridder Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 All den tid det er stor forskjell på fester, og på folk, er det tåpelig å utbasunere hverken det ene eller andre. Lenke til kommentar
MrL Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Definerte du nettopp fest=gøy som en universell sannhet?Fester er ikke gøy per se, det skal faktisk noen faktorer til for å tilstrebe nettopp dét. Det finnes selvfølgelig unntak, men kan så og si ikke huske en fest som ikke har vært gøy, seff noen har vært mer lame enn andre. Men ja, det er større sjanse, i de aller fleste tilfeller, at det er deg, og ikke festen det er noe galt med hvis du ikke har har det gøy på fest. Endret 6. oktober 2009 av MrLG Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Poenget er vel kanskje også at som regel så samles vennnegjengen på fest, og med det + god musikk og en "slipp deg løs" innstilling så blir det som oftest gøy, viss ikke bør en kanskje revurdere vennene sine. Trenger ikke å drikke for å dra på fest. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 siterer Hard jobbing er stort sett der problemet ligger, jeg er veldig dårlig i teoretiske fag og får lett konsentrasjonsvansker. Dessuten er jeg ikke sikker på om de tar inn elever som kun har R1-matte. Du kan jo kjøpe deg en R1. Fra spøk til revolver. Ikke rart livet har mistet mening når du er blitt til en maskin. Få inn spontanitet, kreavitet og impulser så ser du at det er ikke bare mat som er bensin men all innputt. Når du sitter i en idiotsikker løsning på all din innputt hvor det bare sirkulerer i vante baner skal jeg love deg livet ikke er der. Ta en annen vei til bussen,skriv med venstre hånd. Snakk bergensk dialekt. Spis fisk en uke, grønt en annen. egg i 3 uker. Boks med bønner i 4. 3 Grandiosaer til dagen i 4 uker. Finn på ting utenom det vanlige, absurde ting. Da får du tid til å reflektere over alle disse rare tingene du finner på. Og den tiden du bruker til å reflektere på det er når du gjør de kjedelige rutine baserte tingene. Ergo all kjedsomhet og rutiner forsvinner. Du er ikke tilstede i det programerbare egoet ditt anymore. Du utnytter situasjonen. Da er du i kontakt med sjelen din. Men for mye NTNU har sitt å si om sjelen så det er aldri en god kombo. Lenke til kommentar
MoonGirl Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Kjære vene! Du er jo bare 17 år! Livet har så vidt begynt!! Det er masse spennende i vente! Her er noe du kan drive med om dagene: - Trene - Reise - dra på utflukter - fiske - være med venner - spille pc, playstaion osv - lage en profil på en eller annen side å prøve å få kontakt med noen damer Når du blir eldre blir alternativene flere: - Danne famile --> få barn --> ha sex med kona ofte. (Masse å gle seg til) - Du kan reise hvor du vil - Du kan kjøpe omtrent hva du vil. Hva med en båt? Splitter ny pc? Sportsbil? Snowboard? Hest?? - Du kan være singel, gå ut på byen å ligge med hvem du vil. Du kan tilogme prøve å ha sex med en mann! - Du kan starte utdanning, begynne å ta kurs... ett eller annet som intresserer deg. Fantasien setter kunn grensene. Forresten, for å ha det gøy, må du også ta litt intiativ selv Og en annen liten ting. MANGE sliter med den følelsen du har nå, det gjorde jeg selv på den alderen. Om det virkelig blir et problem for deg, så håper jeg du oppsøger lege for ditt eget beste Hilsen meg! Endret 6. oktober 2009 av Mary_5 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Hvordan kan du ikke like å feste? Har du vært på en fest noen gang? Det sier ganske mye om deg, drikke er en ting, men å ikke like fest er en annen.. Jeg kjenner veldig få som ikke liker dette, nærmest ingen, og de jeg vet om tror fest handler om å sitte i en sofa å stirre, ellers så er de super-kristne. Feste og drikke seg dritings er en av de beste fasene i livet, tro det eller ei, men blir vell nesten ikke for gammel for det heller. Nei jeg liker ikke å feste og jeg har et godt grunnlag også. For det første har jeg ikke penger til det, for det andre liker jeg ingenting annet enn svak alkohol, for det tredje er det mot mine prinsipper, for det fjerde skal ingen fortelle meg at jeg skal gjøre det når jeg først har bestemt meg for å ikke gjøre det, for det femte har jeg ingen fester å gå til. Ja, jeg har vært på fest før, det endte opp med at jeg hadde en snus i kjeften og satt på dass og spydde. Så ikke mer takk. Hovedsaklig sier jeg nei av prinsipper. Til dere andre: Jeg vet at det ikke blir bedre ved at jeg sitter på rumpa og venter på at ting skal skje, men jeg har vært slik siden jeg har vært relativt ung, og jeg er ganske ofte ute å gjør noe; foruten om nå i det siste. Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Du må jo gjøre et eller annet da. Mange gode forslag ovenfor. Jeg anbefaler trening. Lenke til kommentar
martita Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 bli forelska, så får live mening! høres sikkert useriøst ut, men hadde det litt på samme måten før.. livet var kjedelig og med lite eller ingen mening, men nå er det bedre.. bare prøv å se litt positivt på situasjonen.. ikke alltid like lett så klart men Lenke til kommentar
BLU3kp Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 wow Gavekort. Du høres nesten akkurat ut som meg, og jeg er like gammel. Ante ikke at andre folk følte slik også. Trodde det bare var meg som kunne føle slik i en lengre periode.... Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 spør om du kan sitte bakpå med noen som har motorsykkel. Kansje du finner ut av at det som manglet i livet ditt. Det gjorde jeg, ignorerte det lenge. En dag så satt jeg med på en vakker solskinnsdag. Da ble jeg frelst. Nå har jeg kjørt land og strand i mange land. Men når du kjører opp mod Sognefjell, Hardangervidda. Da forstår du at du har alt. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Jeg har faktisk tenkt på det, men det blir som å løpe bort fra plikter. Dessuten tror jeg ikke foreldrene mine liker at jeg drar for langt bort, jeg er visst ikke ansvarlig nok. Forelsket har jeg vært flere ganger, det gir mening der og da, men jeg kan ikke sitte her og håpe på at jeg blir det igjen. Jeg vil også være litt realistisk. Dere har hvertfall lettet veldig på hjertet mitt. Det å vite at andre føler det samme og at jeg har mye i vente som student og voksen gir meg mye mer håp om at ting kan snu. Men som sagt skal jeg ikke sitte her og surmule, skal prøve å utrette noe. Endret 7. oktober 2009 av Gavekort Lenke til kommentar
Hamsterino Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Gavekort skrev mye om at han savnet å glede seg til noe, og deretter at militæret er et alternativ. Tror det vil egentlig være midt i blinken for deg. Ingenting får frem gleden av å kunne sette seg ned foran PCen og se på en film eller sove lenge en lørdagsmorgen som det en perm i militæret gjør. Juleferien også, akkurat som når man var yngre så er juleferien noe helt spesielt, og for meg så var hver fredag med perm en liten julaften. Men såklart, man får den følelsen fordi man er borte hjemmefra og gjør ting man kanskje ikke er forferdelig entusiastisk over i en lang stund, så man må jo finne ut om det positive er mer enn det negative. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Høres ut som militæret er ganske gøy ja, men jeg må vel vente til den tid kommer først. Lenke til kommentar
Patton Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Militaer og studentliv vil nok bryte en del med de rutinene du naa har. Eneste er kanskje den norske festkulturen som til tider kan bli mer ekstrem (med tanke paa alkohol og lignende) som student. Kanskje du burde ta steget lenger og studere i utlandet? Da har du nok aa bry hodet ditt med: nytt spraak, annerledes kultur, stor variasjon av medstudenter hvor man ofte blir kjent med folk fra mange forskjellige land, fester hvor maalet ikke er aa bli saa drita som mulig, men aa ha det goey. Lenke til kommentar
Morten21 Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Jeg vurderte marinejeger, men vakke sjans in hell siden jeg hadde dårlig syn, astma og allergi. Prøv å fiks synet før du søker deg inn. dog, plages jeg ikke av astma eller allergi mere, men hakke noe å si. Endret 7. oktober 2009 av Morten21 Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Høres ut som militæret er ganske gøy ja, men jeg må vel vente til den tid kommer først. Ikke vær så sikker på det. Det å håpe at det kommer til å bli boller og brus kan lede til psykose. Så vær forsiktig med hvilke tanker du legger i millitæret. For å sette millitæret på spissen. Du er langt vekke hjemme fra. Antageligvis i Nord-norge. Det er veldig kaldt. Du får mindre frihet. Ville du bodd langt ifra der du bor nå. En avsidesplass? Liker du å fryse? Liker du snø? Er du sommer menneske? Du kan se på millitæret som en slags skoletur, leirskole. Hold deg gjerne vekke ifra hæren. Folk skryter av droneflyging. Lenke til kommentar
Kyrk Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Du føler nok at du mangler noe. Det er derfor du føler denne meningsløsheten. Sosial kontakt er svaret til å komme seg ut av det "psykiske helvete "som bare vil bli verre og verre. Hvis du skaffer deg ekte venner som annerkjenner deg og virkelig liker deg vil du føle deg mye bedre. Det vil lyse opp livet ditt. Etterhvert skaffer du deg en kjæreste og ting ordner seg. Men slike sosiale goder kommer ikke av seg selv..Du må gjøre noe med saken selv. Du må åpne deg selv og rett og slett by på deg selv. Sett en strek på dagens dato. Start et nytt liv med en ny tankegang der du sier at nå skal jeg ut å treffe nye mennesker. Dette vil jeg si er nøkkelen til å føle seg bedre- å føle at du er en interessant person for andre. De fleste av oss er aldri populære i ungdomsperioden blant motsatte kjønn og i omgangskrets. Men dette er noe jeg nå har erfart at dette er avhenig av deg selv. Det handler om å stå opp for seg og vise at du er ansvarlig for ditt eget liv. Det samme gjelder på andre områder, som f.eks skole og trening. Ta tak i livet ditt. Slik kommer du videre. Hvis du absolutt ikke klarer å motivere deg så anbefaler jeg deg å kontakte psykolog, slik at du får vekk problemet så fort som mulig. Er egentlig ganske synd, men etter min erfaring, så er det mye lettere å få seg venner og sosial kontakt med å gå ut på fest. Om du drikker så mye betyr jo ingenting, men du må egentlig bare prøve å tvinge deg ut. Møt kule folk og fokuser på å være sosial og omgjengelig. Det er selvfølgelig lettere om du bor i en større by. For det andre vil jeg anbefale deg millitæret. Der får du venner for livet. Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Har du for det femte har jeg ingen fester å gå til. Til dere andre: Jeg vet at det ikke blir bedre ved at jeg sitter på rumpa og venter på at ting skal skje, men jeg har vært slik siden jeg har vært relativt ung, og jeg er ganske ofte ute å gjør noe; foruten om nå i det siste. Er vel dette som er hovedgrunnen til at du ikke stikker på fest... bli invitert, ikke gjem deg bak elendige unnskyldninger, du styrer selv om du blir sittende på dass å spy. Å ha det kjekt ute en kveld sammen med mange andre er ingen ting å prinsipielt mot, det er bare latterlig - og noe du kommer til å angre stort. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå