Angua Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 jeg går også i tredje nå, og kjenner på at livet noen ganger består for mye av rutiner. jeg tror de fleste har det slik, noen ganger virker livet kjedelig, det er en del av det å være menneske. den eneste måten man kan komme seg ut av kjedsomheten på er ved å oppleve noe nytt og å få litt forandringer inn i livet. det trenger ikke nødvendigvis være så drastisk, for meg innebærer det bare at jeg passer på å alltid ha planer i helgene. greit, så liker du ikke festing. so what? da gjør du noe annet du liker. du skriver her at du ikke lenger gleder deg til ting slik som før. det kan være fordi det ikke er noe spennende med dem lenger, fordi du har opplevd det så mange ganger. ofte føler man kanskje ikke at man kjeder seg med livet sitt, fordi man er vant til at det er slik det er. men, og jeg kan ikke få sagt dette nok, den eneste måten å komme seg ut av det vante på er ved å gjøre noe nytt. forandring er virkelig nøkkelen til å kunne se livet på en litt anderledes måte. det er lettere å skrive det enn å gjøre det, men noenganger kommer men til et punkt i livet hvor man føler et stort behov for forandring og da har man sjansen til å virkelig gjøre noe med livet sitt. du er heldig som vet hva du ønsker å gjøre med fremtiden din, og det er ikke noe galt i å planlegge dette. det eneste problemet her er at du får det ikke noe bedre her og nå selv om du vet hva du vil gjøre i fremtiden. planer er fint, men handling i dag er ti ganger bedre. kort sagt: det å få noe nytt og spennende inn i livet ditt er en ting som garantert vil få deg til å få mer livsglede. hva dette nye skal være må du selv bestemme og avhenger helt av dine interesser. eneten det er trening, jobb, nye fritidsaktiviteter eller det å henge mer sammen med venner. hvis du oppriktig ønsker å kunne glede deg over livet igjen, klarer du dette. eller du kan fortsette slik du alltid har gjort. det er ditt valg. lykke til. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Studentlivet er minst like rutinepreget (gitt at dere ikke er notoriske prokrastinatører), og jeg skal love dere at dere vil savne VGS, på godt og vondt. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Studentlivet er minst like rutinepreget (gitt at dere ikke er notoriske prokrastinatører), og jeg skal love dere at dere vil savne VGS, på godt og vondt. For nokon ja, men når ein studerer flytter ein (som regel) frå alt som er normalt og gamle rutiner. Ein får total fridom frå alt som heiter foreldre og lærarar (særleg på universitetet). Studenttilværelsen handler mykje om å finne eigne måtar å gjere ting på, og den litt større oppgåva, det å finne seg sjølv . Lenke til kommentar
Colb Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg er student og syntes livet er evig mye fetere som student enn videregående elev. definetivt forandring til det bedre for min del! Lenke til kommentar
Gjest Razing punk Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Hallo broder! Jeg kan anbefale deg jeg! Dra til Russland, få statsborgerskap og join militæret!! Garantert bedre og mer spennende enn det norske latmann, slask hæren! (hvis du har nerver av stål) Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Ikke hvis han er i det minste litt glad i det å leve. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Studentlivet er minst like rutinepreget (gitt at dere ikke er notoriske prokrastinatører), og jeg skal love dere at dere vil savne VGS, på godt og vondt. For nokon ja, men når ein studerer flytter ein (som regel) frå alt som er normalt og gamle rutiner. Ein får total fridom frå alt som heiter foreldre og lærarar (særleg på universitetet). Studenttilværelsen handler mykje om å finne eigne måtar å gjere ting på, og den litt større oppgåva, det å finne seg sjølv . Jeg tror at frihet vil gi meg mer glede, så jeg legger pengene mine på at Universitet vil bli bedre for meg. Hallo broder! Jeg kan anbefale deg jeg! Dra til Russland, få statsborgerskap og join militæret!! Garantert bedre og mer spennende enn det norske latmann, slask hæren! (hvis du har nerver av stål) Høres fristende ut, men det er ikke bare bare. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Husk på at universitetsfrihet fordrer at du er i stand til å legge opp et fornuftig løp ifht. pensum. Eller, egentlig ikke - kun hvis man har lyst til å gjøre lånekassen blid. Lenke til kommentar
Gjest Razing punk Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 neida, jeg tok en skøyer med deg, tovarisj! Den russiske militæret hadde du ikke overlevd. Men jeg er like gammel som deg kompis, og militæret er fint å eventuellt sikte på. Du kan utdanne deg forskjelig der, og man kan komme langt i militæret. Og til dere andre! Jeg VET hva jeg snakker om! . Men det er hvis du er lei skole da.(som jeg ) og universitetet høres greit ut...hva har du tenkt å gå? og er du sikker a? tenk om noe kommer i veien? Universitetet er jo "skole" det og, og det kan hende du er en praktiker? (som meg ) Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg er ikke uansvarlig, jeg er bare lei av plikter og rutiner. Når jeg kommer på universitetet så kommer jeg til å jobbe så mye jeg klarer, bare ikke mer. Lenke til kommentar
Gjest Razing punk Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg er ikke uansvarlig, jeg er bare lei av plikter og rutiner. Når jeg kommer på universitetet så kommer jeg til å jobbe så mye jeg klarer, bare ikke mer. jaja, du er din egen president! Og du er vel en smart kar,i all fall som jeg ser du skriver og svarer da! lykke til med all det derre de. Håper du bor såpass til at du har kort eller behagelig vei til Universitetet da! ikke som meg..bor uti dritt-bonde-potet-mongo fylket ØSFOLD! Lenke til kommentar
Gjest Razing punk Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 :!: Forresten? ser du bygger pc'er? tøft, du skulle ha bygd en for meg. hadde trengt det, for å ikke snakke om kompisen min. han står på sidelinja med en nitrist oldis pc! XD Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Mener nå ikke at jeg bor på en perfekt plass, selvfølgelig kan jeg bo hjemme hos foreldrene mine og gå på universitet i Stavanger, men det vil jeg ikke. Jeg har lyst til å studere i Oslo eller Trondheim med egen hybel, og så drømmer jeg å kunne gå i luftforsvaret. Lenke til kommentar
Gjest Razing punk Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Mener nå ikke at jeg bor på en perfekt plass, selvfølgelig kan jeg bo hjemme hos foreldrene mine og gå på universitet i Stavanger, men det vil jeg ikke. Jeg har lyst til å studere i Oslo eller Trondheim med egen hybel, og så drømmer jeg å kunne gå i luftforsvaret. Oslo ja, der skal jeg nok studere, bare jeg ikke driter meg ut på vGS. og luftforsvaret? hehe, vel dert sier dem alle det. "jeg skal bli pilot jeg!" hehe..jaja, er du kvlifisert så er sjansen fin den! Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg vet ikke om jeg er i stand til å bli pilot med tanke på synet mitt og hemokromatosen. Lenke til kommentar
Deneb Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Litt tåplig enkel løsning på problemet, men det kan kanskje gjøre underverker. Nå må du følge godt med, dette er viktig.. Det du kan gjøre er nemlig: Skru av pc'n. Fjern strømkabelen, legg den en ekstremt utilgjengelig plass, så du får tid til å tenke deg om mange ganger før du får proppa den inn igjen. På denne måten tvinger du deg inn i en helt annen livsførsel, kanskje det vil gjøre underverker.. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Det er som å sende meg på rehab det... Lenke til kommentar
MrL Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Hvordan kan du ikke like å feste? Har du vært på en fest noen gang? Det sier ganske mye om deg, drikke er en ting, men å ikke like fest er en annen.. Jeg kjenner veldig få som ikke liker dette, nærmest ingen, og de jeg vet om tror fest handler om å sitte i en sofa å stirre, ellers så er de super-kristne. Feste og drikke seg dritings er en av de beste fasene i livet, tro det eller ei, men blir vell nesten ikke for gammel for det heller. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Definerte du nettopp fest=gøy som en universell sannhet? Fester er ikke gøy per se, det skal faktisk noen faktorer til for å tilstrebe nettopp dét. Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Man må jo selvfølgelig like å være sosial, snakke og sånn. Er jo selvfølgelig noen som ikke liker alkohol, dansing, chillen og generell kos. Men jeg har enda ikke møtt noen som virkelig ikke liker festing. De sier som regel at det er moro når de først har prøvd litt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå