Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 True, kan prøve å gjøre noe slikt. Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Ut og gjør noe i helgene hvertfall. Det er tips nummer en. Ikke sitt på diskusjon eller game halve kvelden. Lenke til kommentar
Sindrato Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Ta iniativ til å gjøre noe enkelt bare, spør en eller flere gode venner om de vil på kino. Tada! Eller så kan du prøve å bli kristen for real, anything Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Kanskje begynne å jobbe på kveldene i hverdagen. Så får du hvertfall tjent noen penger på en allerede kjedelig tid? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg tror jeg spør noen med en gang jeg, så kan vi se hvor det leder. Lenke til kommentar
Cazzo Grande Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Husker jeg hadde det sånn selv. Jeg fant ut at livet mitt ikke har noe mening, så jeg bare bestemte meg for å gjøre det meste ut av det. Jeg har alltid vært en godt likt fyr, så det var ikke noe problem for meg å komme meg ut, og få tiden til å gå. Det hjalp meg mye, og plutselig var det ikke så farlig for meg om livet hadde noe mening eller ikke. Så mitt tips er å gå ut med venner, gjør noe hele tiden. Også viktig at du ikke lukker deg, det gjør bare vondt værre. Lenke til kommentar
Pliscin Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Har du sett Scrubs på tv2? ga livet mitt meningen tilbake... iallefall litt.. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Flere sesonger. Lenke til kommentar
Inaktivbruker_101125 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Du er jo helt identisk med meg, Gavekort, iaf med den beskrivelsen Lenke til kommentar
CombatPsycho Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) sad Endret 16. september 2012 av Kim Salabim Lenke til kommentar
aspic Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Har du sett Scrubs på tv2? ga livet mitt meningen tilbake... iallefall litt.. Wow, samme her, samme her. Til trådstarter: Eg trur det er mange som føler det slik i 2-3. klasse VGS. Dette er som regel ei litt vanskeleg tid for mange. Ting blir veldig rutine, særleg med alle faga ein har, der kvart fag går over eit år. Hadde eg vore deg ville eg brukt tid på å finne ut kva eg kunne studert vidare. Ting blir VELDIG annleis når ein starter å studere, og eg RÅDAR deg til å flytte vekk frå heimbygda/byen, og bygge opp sosialt nettverk frå botnen av. Om du bur eit godt stykke vekke frå familie og kjente, vil du nærmast glede deg glugg i hjel for å kome heim i høgtider til gratis/heimelaga mat, sjå igjen kjente og kjære og ikkje minst, slappe heilt av ilag med familien. Når du studerer har du mykje meir valfridom mtp. fag, og interesser, og du er ikkje stuck med det same faget året gjennom. Uansett, som sagt innleiingsvis trur eg mange på din alder slit med denne frustrasjonen. Du er absolutt ikkje åleine, men eg kan love deg at mange ting vil forandre seg i framtida. Oppsummert: prøv å finn deg eit mål mtp. vidare studier. Mange stader kan du ta eit halvt år i utlandet, og skaffe deg forskjellige fag som ex.phil og ex.fac, og i tillegg oppleve noko heilt anna enn Noreg. Med eit stort mål eit stykke fram i tid blir det enklare å få tankane over på andre ting enn den negative veg. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Mange gode råd! Jeg har tenkt å studere videre, så jeg skal prøve å studere enn annen plass enn Stavanger. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Ja, absolutt! Av personleg erfaring kan eg råde deg Trondheim. Dette vil føre til at du berre vil reise heim ved større høgtider, samt at byen består av ca 1/5 studentar! Sjekk for eksempel kva studietilbod www.ntnu.no har *reklame* Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg er ikke sikker på om jeg er i stand til å komme inn på NTNU. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Målsetjing og hard jobbing kan resultere i mangt. Slik eg forstår det har du framleis 1 og 1/2 år igjen på skule (om du tar påbygging altså)? I praksis betyr det at du har innvirkning på karakterane 2/3 av karakterane dine frå idag. Det er nok mange fag på NTNU som ikkje har så veldig høg poenggrense, så lenge du har fått deg generell studiekompetanse. Lenke til kommentar
Merk. Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Må si jeg føler med deg Gavekort, og vet hva du snakker om. Går selv VG3 dette året, og er så ubeskrivelig lei av skolen. Jeg gjør det ganske bra, med ett snitt på litt over 5 for øyeblikket pluss fire realfagspoeng. Men jeg blir jo ikke lykkelig av dette. Ser fram til studielivet, og håper at det ikke er like rutinepreget som livet mitt nå. Vurderte faktisk å ta ett år i utlandet for å oppleve noe nytt. Endret 5. oktober 2009 av Merkwürdichliebe Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Målsetjing og hard jobbing kan resultere i mangt. Slik eg forstår det har du framleis 1 og 1/2 år igjen på skule (om du tar påbygging altså)? I praksis betyr det at du har innvirkning på karakterane 2/3 av karakterane dine frå idag. Det er nok mange fag på NTNU som ikkje har så veldig høg poenggrense, så lenge du har fått deg generell studiekompetanse. Hard jobbing er stort sett der problemet ligger, jeg er veldig dårlig i teoretiske fag og får lett konsentrasjonsvansker. Dessuten er jeg ikke sikker på om de tar inn elever som kun har R1-matte. Jeg har stort sett 4-ere, noen 5-ere og noen 3-ere. Må si jeg føler med deg Gavekort, og vet hva du snakker om. Går selv VG3 dette året, og er så ubeskrivelig lei av skolen. Jeg gjør det ganske bra, med ett snitt på litt over 5 for øyeblikket pluss fire realfagspoeng. Men jeg blir jo ikke lykkelig av dette. Ser fram til studielivet, og håper at det ikke er like rutinepreget som livet mitt nå. Vurderte faktisk å ta ett år i utlandet for å oppleve noe nytt. Bra at jeg ikke er alene. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Målsetjing og hard jobbing kan resultere i mangt. Slik eg forstår det har du framleis 1 og 1/2 år igjen på skule (om du tar påbygging altså)? I praksis betyr det at du har innvirkning på karakterane 2/3 av karakterane dine frå idag. Det er nok mange fag på NTNU som ikkje har så veldig høg poenggrense, så lenge du har fått deg generell studiekompetanse. Hard jobbing er stort sett der problemet ligger, jeg er veldig dårlig i teoretiske fag og får lett konsentrasjonsvansker. Dessuten er jeg ikke sikker på om de tar inn elever som kun har R1-matte. Jeg har stort sett 4-ere, noen 5-ere og noen 3-ere. NTNU er på et sett og vis "universitetet" i Trondheim. De har utrolig mye mer enn bare realfag der, de har språk, historie, samfunnsfag, psykologi osv osv... Jeg kan kjenne meg litt igjen i situasjonen du er i nå. Personlig var jeg veldig skolelei i 3. klasse og tok et år på folkehøyskole, og det er absolutt verdt å sjekke ut. Riktignok koster det penger, men det er erfaringer, minner og venner for livet, og da er det plutselig verdt det. Det finnes veldig mange forskjellige linjer overalt i landet, men hovedvekten er på friluftsliv og reiseliv. Så for å oppsummere: Hvis du fortsatt er like skolelei etter fullført VGS, ta deg et år i militæret og/eller et år på folkehøyskole. Da får du tenkt deg om og gjort andre ting i mellomtiden før du bestemmer deg for å begynne på noe. Ellers er det å finne deg en kamerat som har lyst å reise, jobbe et halvt år/litt mer og reise resten av perioden også noe mange gjør etter vgs og før de begynner på studiene. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg tenker på å utdanne meg som ingeniør innen dataelektronikk, eller kanskje innen programmering. Jeg skal uansett gå på høyskole eller universitet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå