Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hei godtfolk! Det blir ikke noe langt innlegg, for å si det slik har livet mitt mistet mening. Når jeg tenker tilbake til barndommen min så kjenner jeg lengsel og depresjon. Da jeg var yngre så var venner noe jeg måtte ha, julaften var årets høydepunkt, klokken 6 var det alltid barneTv, helgen var det alltid kos og ukelønn. Nå lever jeg bare dagene for å vente på noe bedre, venner klarer jeg meg uten, julaften er en dag som alle andre, klokken 6 sover jeg, helgen er som alle andre dager; bare uten skole. Jeg er ikke midlertidig deprimert, jeg har hatt det slik ganske lenge og verre blir det. Jeg har mange hobbyer og jeg kjeder meg ikke så ofte, men likevel så ser jeg kun flere rutiner og plikter. Jeg postet dette mest for å få det ut, men også fordi jeg lurer på om det er en løsning på mine "problemer". Lenke til kommentar
FarAway Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Har nesten det samme, bare at jeg kjeder meg hver dag. Har begynt å trene 3 ganger i uka noe som jeg synes er gøy. I helgene blir det mest å sitte hjemme, er ikke personen som går ut på fest eller slike ting Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg er heller ikke typen som fester. Lenke til kommentar
SCV Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 velkommen til voksenverden. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Så du mener at jeg er dømt til å være deprimert? Lenke til kommentar
SCV Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Neh, bare at det fleste savner barndommen kan jeg tenke meg. Liv uten og bekymringer Endret 5. oktober 2009 av SCV Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Det er ikke det som er selve problemet, er det slik at du skal vente på at dagene skal gå forbi i håp om at du skal finne lykke? Lenke til kommentar
-Léon- Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Så du mener at jeg er dømt til å være deprimert? Vil ikke gå så langt å si det, kanskje heller du bør finne en annen måte å takle dine dagligdagse rutiner o.l. Å finne noe annet du brenner for også gir kanskje dagene litt mere mening. Ellers kanskje gå til en psykolog som kanskje kan komme med noen bedre råd eller forandre litt på tankegangen din. Lenke til kommentar
Melkekartong Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Jeg er 23 og har hatt perioder der selve livsgleden har forsvunnet. Alt jeg gjorde, føltes som rutine, uansett hvor bra ting jeg utrettet, uansett hvor mye positiv respons jeg fikk på ting betød det ingenting. En kort stund etter jeg var ferdig med noe, følte jeg meg akkurat lik som det jeg gjorde i forkant. Enten det var en kjempekveld med gode venner eller om det var noe stort jeg hadde utrettet, følte jeg meg egentlig likegyldig til det.. Jeg oppsøkte psykolog og føler det var til stor hjelp. Har et par nære venner jeg har diskutert det litt forsiktig med, men det var godt å kunne si alt til noen som i tillegg kunne se en mening bak ting, analysere, stilte de riktige spørsmålene, etc. Psykolog. Fysisk fostring. Om du er student, har de fleste studentsamskipnader et eller annet psykologtilbud. Endret 5. oktober 2009 av Melkekartong Lenke til kommentar
SCV Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Man får vell bare finne sin mening i livet? Få deg en familie? finn deg en jobb du vil ha, begynn på en utdanning? jobb i et halvt år og reis i noen mnder? Armyen om du ikke har vert der. Prøve nye ting, Selv skal jeg bli pappa for første gang i januar, vet ikke om jeg gleder meg eller gruer meg. Nytt blir det iallefall. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Nå er jeg bare 17, så jeg har enda noen år før jeg slår meg til ro med familie. Jeg kan kanskje rekruttere meg til forsvaret når den tid kommer, kanskje det vil vende litt på flisa. Utdanning er en av de tingene som gjør meg til et rutinevrak, jeg er møkka lei av skole; likevel gir jeg ikke opp på grunn av fremtiden min. Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Du er jo i den beste alderen for festing og pils. Nyt det mens du er ung! Gir meg noe å se fram til hver mandag-torsdag. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg har ikke så utrolig lyst til å kaste meg ut i det miljøet, jeg er ganske stolt av at jeg ikke drikker. Men er det slik andre unngår min situasjon? Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 "det miljøet"? Alle som drikker er ikke nødvendigvis hasj-røykende tullinger som bare sloss og bråker. Er du rundt venner så er det som regel noe koselig og veldig morsomt. Det er klart det blir kjedelig å sitte hjemme etter skolen hver dag, for så å gjøre det samme i helgene. Det er klart at dette forumet er gøy, men så gøy er det ikke. Hadde lett tatt meg en tur ut med noen venner en helg om jeg var deg. Kanskje du har noe å glede deg til igjen da. Hvertfall gi det et forsøk Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg kjenner mange som er i et slikt miljø og jeg forstår godt at det ikke er mange som er slik. Men er det virkelig en slik løsning jeg er ute etter? Jeg tar meg selvsagt en øl jeg også, men føler ikke at det er helt festing jeg er ute etter. Lenke til kommentar
SCV Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Militæret høres ut som noe for deg, Der blir du kjeppjaget rundt 24/7 og har aldri fritid så og si, eller alltid noe og stri med passer vell bedre og si. Så om du liker deg utendørs og holde deg i form så er nok armyen stedet, lærerikt er det også. (men tidvis en jævla stor barnehage også) Eller reising vil jo forandre tilværelsen din drastisk da, om du har noen og reise med. Stikke verden rundt med en kompis? eller en tur til USA? Hva er det egentlig du vil? forandring i livet? eller prøver du og finne meningen med livet? Finner du den, så send meg en PM. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Hva er det egentlig du vil? forandring i livet? eller prøver du og finne meningen med livet?Finner du den, så send meg en PM. Jeg ser ikke helt poenget med f.eks: Neste uke, jeg ser for meg 8 timer på skolen for å så legge meg klokken 18:00. Om jeg ikke legger meg for å sove så sitter jeg foran datamaskinen slik som alltid. Jeg er bare møkka lei av å ha det slik. Jeg håpet på å se glede i dette, glede seg til helgen, glede seg til julaften, glede seg til morgenen med ny dag og nye muligheter til å gjøre ting jeg liker. Jeg ser ikke gleden i livet. Det er utrolig vanskelig å forklare akkurat slik det er, men jeg håper du ser tegningen. Lenke til kommentar
SCV Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Høres vell bare ut som du går fra "barn" til "voksen" selv om du ikke er et barn eller voksen i en alder av 17. Jeg er 23 og føler meg på ingen måte voksen. Har vell tenkt litt i samme baner selv tror jeg, når jeg prøvde og finne ut av alt mulig, men fant ikke svaret, så kom frem til den konklusjonen at; enkelte ting er meningsløse og tenke for mye på Har du dame? om ikke, så stikk og jakt! gjør en stor forskjell i hverdagen. Men finner du ingen glede i noe av det du gjør? Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Finner ingen glede noen plass, jeg liker selvfølgelig å spille et spill eller lignende; men finner ingen glede i å spille hver dag. Kjærligheten er rotete, så den er lagt på is for lenge siden. Lenke til kommentar
SCV Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Kom deg bort fra pcen. kom deg ut med vennen din og spill Paintball, alltid en klassiker! Stikk på fjellet, spill fotball. Kjærligheten er og skal være rotete, men forandring i hverdagen din Har ikke peiling på hva jeg skal si, må nesten finne ut av selv det her. Men høres ut som du trenger en forandring. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå