Gå til innhold

VMware 4 og NTFS/ext3

Anbefalte innlegg

Jeg har en RAID0 med 2 harddisker som er partisjonert i NTFS-filsystem. Jeg hadde tenkt å installere drivere for RAID-kortet, og kjøre opp WindowsXP fra RedHat 9 i VMware 4.

Da lurer jeg på: hvordan er det med disk-aksess og slikt med VMware? Får jeg lest fra/skrevet til NTFS-filsystemer fra disse harddiskene?

Noen som har erfaringer?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Direktetilgang på disker i VMWare er absolutt ikke å anbefale, spesiellt når du kjører raid0. Kan nesten garantere at systemet vil falle sammen, med evt harddiskkrasj som bonus.

Vil heller anbefale å sette opp en virituell disk for windows (dvs ny installasjon), og evt sette opp sambashare hvis du skal dele filer mellom os'ene. Foreslår at du graver frem en win9x versjon for å installere i vmware, da disse krever MYE mindre ressurser. Ellers er wine/ crossover et alternativ for å kjøre M$ applikasjoner i linux.

Din WinXP vil uansett ikke fungere, da den virituelle hardwaren i VMWare er helt anderledes enn den fysiske (Blir som om du setter inn harddiskene i en annen maskin - må inn med nye drivere o.l.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...