Gå til innhold

Siden forbedrett....tilbake meldinger mottas med takk!

Anbefalte innlegg

Kan jeg få se på noe av arbeidet som dere har gjort??

Med tanke på sånn slenging med leppa,

så må jo dere være verdensmestere i hjemmesider!!

Jeg kan godt lage en sånn side som er "inn":

ei litta rute (tabell) mitt på siden med en masse text og masse surr...

Takk. Men, nei takk!

Greit, bare se på våre sider du. Det står i profilen. Hvis du så absolutt skal ha siden ute for kritikk må du da tåle å høre sannheten? For siden var faktisk amatørmessig. Alt for amatørmessig til å representere et firma på en skikkelig måte. Når du får slik kritikk fra flere erfarne webutviklere, kan du ikke ta kritikken inn over deg istedenfor å bli sur?

Siden kunne vært grei nok hvis det skulle vært en personlig hjemmeside, men som en representasjon av et firma duger den ikke. Nå skal jeg ikke komme med påstander uten begrunnelser, for da er du like langt. Så her kommer noen ting som du må endre på til neste gang:

1. Den mørke logoen passet ikke til den lyse siden.

2. Knappene er rett og slett stygge og passer slett ikke i en proff sammenheng. Prøv å lag noe selv istedenfor å bruke frontpages ekstrafunksjoner.

3. Bakgrunnen er ikke slik man forventer på proffe sider.

Men ellers var siden både oversiktlig og lett å laste. Det var bare det med hvilket inntrykk man får av siden.

Se hvordan det gjøres på andre sider og start på nytt! :woot:

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Noen forbedringer jeg kom på når jeg besøkte siden:

1. Det animerte banneret øverst: se hvordan resultatet blir om du senker hastigheten på "ringene" som går utover. og ta bort blinkingen av slagordet. Aller best lag en animasjon som går kun 1 gang. Når gjester på siden har sett animasjonen 1 gang så har de forstått det. Trenger ikke "rope" det ut i all evighet liksom.

2. Du har noe tekst venstre justert, noe annet midtjustert. Personlig liker jeg det best når ting er venstrejustert, men min personlige smak. Forresten. HVa er slagordet ditt? er den Din IT-leverandør eller "Vi har løsningene på lager for deres bedrift." ?

3. Du har brukt programvare og programmer. Da bør du kanskje bytte ut software og hardware med : programvare og maskinvare/ deler.

samme med mail.. .det heter faktisk e-post på norsk selv om mange sier mail. Forandr gjerne fargen på den e-posten. Ser litt skitten og trist ut nå synes jeg.

4. Kontaktinfo saken med innhold: "Tlf: 97 00 23 97 -- [email protected] -- " burde du kanskje plassere inni siden. Slik det ser ut for meg i Opera 7.11 henger denne informasjonen "litt i løse luften" ute til venstre. Kanskje plassere den rett over tech-mind-copyright-2003.

5. Når du har gått inn på et undernivå med knappene nede på siden finnes det ingen mulighet til å gå til første siden igjen. Alltid lurt å ha med!

6. ang. navigasjonsknappene: Ta bort de tverrliggende stripene. Gjør det vanskeligere å lese innholdet samtidig som det egentlig ikke er noe fint.

Forsøk med en lys bakgrunnsfarge med en 2px ramme rundt, mørk lesbar tekst (Arial, verdana osv. IKKE times eller annen font med seriffer).

7. stripen som er under topp-banner og over knappene er kanpt synlig så jeg lurer på om det er beregnet eller bare uflaks som gjør at den er der.

*På avd: for hjemmeside*

"Etter deres ønsker og foremål lager vi hjemmesiden for dere."

bør kanskje skifte til:

"Vi lager sider som svarer til deres behov og ønsker. Fra en side med hvordan komme i kontakt med dere, til egen butikk på nett."

under webhotell er siste r i "størrelser" hvit og står utenfor css fargelegging

*På avd: for nettverk:*

"Nettverk er veldig bruker vennlig og enkel løsning for de fleste som har flere Pc.

I ett nettverk har man mulighet å dele resurser, skriver(e)

og ikke minst Internett oppkobling."

skriver, scannere. gjerne med skisser som åpnes i egne vinduer osv.

Sett også gjerne opp et budsjett: 5 printere på 5 maskiner vs. 5 nettverksort switch brannmur osv. SIKKERHET ut mot internett bør dere fokusere veldig mye på i disse dager!!!!!! (overdriver med !, men NB!)

*På avd: for service/ reperasjon*

"Men, det er alltid best at vi tar den (de) til lokalene våre for en grundig kontroll."

Hva om de trenger service på en produksjonsmaskin/ sentral server...

Kan dere tilby erstattninger i serviceperioden? En bedrift kan ikke være uten hovedserver i 5 dager for dere har tatt med dere maskineriet hjem..

Og bilder av en seriøs arbeidsbenk/ service lokalet bør dere ta med. Slik innholdet på siden nå presenteres tenker jeg i mer retning mot garasje eller hobbyrommet hjemme hos en av eierne i firmaet. (sorry men sant)

*På avd: om oss*

"Relativt nystartet og firma" er firmaet nytt eller ikke:

Vær klar i formuleringen. Dersom atte kansje om vis og alt er relativt er ikke så bra her.

Sammarbeidspartnere? få med IBM eller annen stor bedrift er fint.

Dette ser da ikke så imponerende ut:

"Utdanning innen PC området: ingen."

og i tillegg på alle 3..

Ta med bilde av personene. Folk liker gjerne å se hvem de skal ha sammarbeid med.

Bytt gjerne ut:

"Våre referanser innen software er dessverre minemale."

med noe i retning av:

Ettersom vi er en nystartet bedrift er ikke listen over referanser lang, men vi har under lagt ut eksempler på hvordan en presentasjon av din bedrift på internett kan bli seende ut.

*På avd: kontakt*

Bilder av lokalene deres, kart som viser hvordan komme seg dit. Åpningstider.

mye her som etter min mening kan forbedres en del, men lettere å komme med kritikk en positive tilbakemeldinger og.

ps. ta en titt på andre data-service bedrifter. se hva de prioriterer på sine sider. Kan være veldig nyttig.

uansett lykke til!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...