Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pcen stopper opp i 10 sekunder etter jeg kommer i WINDOWS!

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen. Jeg har et irriterende problem på min pc. Problemet er at når jeg starter opp pcen, og kommer inn i windows, henger alt seg etter 10 sekunder. Musepekern gjøres om til "timeglass" akkuratt sånn som skjer når det tar litt tid for å komme inn i et program. Men dette skjer automatisk uten at jeg gjør noe som helst i windows. Jeg får ikke gjort noe som helst. Har prøvd å tatt ut rambrikker. Innemellom fungerer det og andre ganger fungerer det ikke. Skjønner ikke hva problemet kan være? Har prøvd å resettet biosen, tatt ut rambrikker og lignende. Prøver å komme inn i oppgavehandling (ctrl+alt+del) men den henger seg den også.. Er som om hele pcen IKKE SVARER. Takker for alle svar.

Annet info:

Hovedk: MSI K9N Platinum

Hdd: Samung 300GB

Skjermkort: Radeon HD 4890 GDDR5 1GB

CPU: AMD Athlon X2 DualCore 5300+ 2,8 GGZ

Power: 600 W OCZ

Minne: Corsair XMS2 DDR2 - 667 Mhz 2GB

Martin Palmquist :)

Endret av martinpa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-Pqy3rC

Hvordan maskin ? XP eller Vista ?

Maskinen starter ulike tjenester, det er en eller flere av disse som sannligvis venter på et eller annet. Sjekk hva som kjøres (startes opp) og at du trenger alt sammen.

Lenke til kommentar
Hvordan maskin ? XP eller Vista ?

Maskinen starter ulike tjenester, det er en eller flere av disse som sannligvis venter på et eller annet. Sjekk hva som kjøres (startes opp) og at du trenger alt sammen.

La nettopp ut hvilke deler jeg har i pcen min og hvordan windows :) Jeg har en selvbygd pc, som jeg nylig har installert windows 7 på. Har hatt windows 7 ca en uke før jeg fikk dette problemet.

Endret av martinpa
Lenke til kommentar

Jeg har nøyaktig samme problem. og helt annen maskinvare. eneste like er at jeg også bruker windows 7 64-bit.

Hovedk: Gigabyte GA-EX58-UD5

Hdd: Western Digital 1tb

Skjermkort: Radeon HD 4870x2 1gb

CPU: Intel i7 920 2.66ghz

Power: Corsair HX 1000w

Minne: Modulnavn OCZ XTC Platinum DDR 3 3x 2gig (6gig totalt)i Trippel Channel.

Lenke til kommentar
Har du klart å bruke PCen før dette skjedde? Hva var det siste du gjorde før problemet oppstod?

Om svaret her er Ja. Så anbefaler jeg følgende (Vær obs på at installasjoner osv som ble tatt etter den datoen vil være vekke)!

Trykk F8 underoppstart, velg System Recovery. Så dukker opp et meny, velg System Restor. Velg en dato før problemet oppstod.

Eller:

Control Panel > System and Security > Backup and Restore. Velg "Recover system setting or your computer" > Open System Restore > Følg stegene i Wizard.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...