Boll1 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 kan noen gi meg flest mulige argumenter på hvorfor jeg skal konformerer meg kristen, bare posetive. Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Fordi konfirmasjon er en kristen tradisjon og hører ikke hjemme noen andre plasser. Lenke til kommentar
Don't salute! Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Du får "mer" penger, fordi de eldre i familien synes du er en godgutt når du tar det den veien. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hva er poenget med denne tråden? Om du ikke føler for kristen konfirmasjon burde du avstå. Lenke til kommentar
Groening Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hvis du er kristen og er døpt, så konfirmerer du det. Hvis ikke, gjør du det ikke, ikke verre enn det. Lenke til kommentar
Krisdoffer Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Da får du høre på presten snakke fint om deg før han avslutter det hele med å beføle hodebunnen din. edit: full edit Endret 5. oktober 2009 av Krisdoffer Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hvis du ikke har noe med kristendommen å gjøre ellers synes jeg du bør drite i å ta kristelig konfirmasjon. Eneste grunnen til å ta det måtte i så fall være for å skaffe deg et par laken ekstra. Jeg ga f. Lenke til kommentar
Don't salute! Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Da får du høre på presten snakke fint om deg før han avslutter det hele med å beføle hodebunnen din. edit: full edit Nei... Pastafarismen høres mer kurant ut EDIT: LOL, tenkte å skrive noe som passet inn ((( Endret 5. oktober 2009 av macdour Lenke til kommentar
Krisdoffer Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Da får du høre på presten snakke fint om deg før han avslutter det hele med å beføle hodebunnen din. edit: full edit Nei... Pastafarismen høres mer kurant ut EDIT: LOL, tenkte å skrive noe som passet inn ((( beklager at jeg ødela innlegget ditt.. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Om du føler at du ikke er kristen, så jeg vil oppfordre deg til å ikke konfirmere deg i kirken. Jeg gjorde selv som alle andre, og angrer på det i dag. Om jeg skulle valgt om igjen, ville valget blitt annerledes. Den dagen jeg ble myndig, altså omtrent tre år senere, meldte jeg meg like greit ut av kirken, som det aller første jeg gjorde som "voksen". Jeg ville rett og slett ikke være en del av noe jeg ikke tror på en eneste dag av mitt voksne liv. Det er godt mulig at du får mer penger om du konfirmerer deg i kirken, men JEG mener i hvert fall at dine prinsipper må være viktigere enn litt penger. Lenke til kommentar
pululf Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg tok borgerlig konfirmasjon. Var digg å slippe alt av kristendom. Lenke til kommentar
Khaffner Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Jeg konfirmerte meg borgerlig til stor skuffelse for min tyske bestemor som ikke engang visste at det fantes areligiøse alternativer, men jeg føler jeg fikk mer ut av borgerlig konfirmasjon enn hva de kristlige folka gjorde av kristelig. Endret 5. oktober 2009 av khaffner Lenke til kommentar
Cyberfrog Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Er dette leksehjelp? Uansett: Gode grunner er kanskje maten, pinlige taler og kanskje enda pinligere sanger. Hvis foreldrene legger en del innsats i det så føler du deg sikkert mer verdsatt, noe som er kjekt for en tenåring. Borgerlig konfirmasjon er tøysete. La kirken/kristendommen stjele tradisjoner og høytider - ikke-troende kan godt holde seg for gode til det. Lenke til kommentar
Matsemann Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Konfirmere seg kristelig eller ikke i det hele tatt, imo. Og ta valget etter hva du tror på, ikke hva familie forventer, vennene gjør osv. Lenke til kommentar
Boll1 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 noen som har noen gruner/argumenter? Lenke til kommentar
emeritus Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Greit jeg skal gjøre leksene dine for deg. - Du får kanskje mer spenn - Du evt. er kristen - Fordi vennene dine gjør det, og du er en etterdilter - Du synes kirka er pen, og bibelen interessant - Fordi mamma sa det Sånn. Copy det inn i open office så sender du avgårde. Neste gang gjør du leksene dine selv, gutt. Endret 5. oktober 2009 av krs1 Lenke til kommentar
Boll1 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Greit jeg skal gjøre leksene dine for deg. - Du får kanskje mer spenn - Du evt. er kristen - Fordi vennene dine gjør det, og du er en etterdilter - Du synes kirka er pen, og bibelen interessant - Fordi mamma sa det Sånn. Copy det inn i open office så sender du avgårde. Neste gang gjør du leksene dine selv, gutt. takker Lenke til kommentar
Krisdoffer Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Vet ikke om jeg skal le eller gråte.. Lenke til kommentar
Boll1 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Vet ikke om jeg skal le eller gråte.. ? Lenke til kommentar
Hrodebert Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Det holder med en tråd om tematikken. Tråden stenges. Reaksjoner på moderering går som alltid via "Personlig Melding". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg