Gå til innhold

hvorfor konformere meg kristlig?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om du føler at du ikke er kristen, så jeg vil oppfordre deg til å ikke konfirmere deg i kirken. Jeg gjorde selv som alle andre, og angrer på det i dag. Om jeg skulle valgt om igjen, ville valget blitt annerledes. Den dagen jeg ble myndig, altså omtrent tre år senere, meldte jeg meg like greit ut av kirken, som det aller første jeg gjorde som "voksen". Jeg ville rett og slett ikke være en del av noe jeg ikke tror på en eneste dag av mitt voksne liv.

Det er godt mulig at du får mer penger om du konfirmerer deg i kirken, men JEG mener i hvert fall at dine prinsipper må være viktigere enn litt penger.

Lenke til kommentar

Jeg konfirmerte meg borgerlig til stor skuffelse for min tyske bestemor som ikke engang visste at det fantes areligiøse alternativer, men jeg føler jeg fikk mer ut av borgerlig konfirmasjon enn hva de kristlige folka gjorde av kristelig.

Endret av khaffner
Lenke til kommentar

Er dette leksehjelp?

Uansett:

Gode grunner er kanskje maten, pinlige taler og kanskje enda pinligere sanger. Hvis foreldrene legger en del innsats i det så føler du deg sikkert mer verdsatt, noe som er kjekt for en tenåring.

Borgerlig konfirmasjon er tøysete. La kirken/kristendommen stjele tradisjoner og høytider - ikke-troende kan godt holde seg for gode til det.

Lenke til kommentar

Greit jeg skal gjøre leksene dine for deg.

- Du får kanskje mer spenn

- Du evt. er kristen

- Fordi vennene dine gjør det, og du er en etterdilter

- Du synes kirka er pen, og bibelen interessant

- Fordi mamma sa det

Sånn. Copy det inn i open office så sender du avgårde. Neste gang gjør du leksene dine selv, gutt.

Endret av krs1
Lenke til kommentar
Greit jeg skal gjøre leksene dine for deg.

- Du får kanskje mer spenn

- Du evt. er kristen

- Fordi vennene dine gjør det, og du er en etterdilter

- Du synes kirka er pen, og bibelen interessant

- Fordi mamma sa det

Sånn. Copy det inn i open office så sender du avgårde. Neste gang gjør du leksene dine selv, gutt.

takker

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...