gram Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Kortet: Echo Mia Kobla Digital Out (på kortet) til spdif på forsterker (5.1). Stereo (mp3) funker som fææn, testa en svcd med ac3, fikk fortsatt stereo, testa en divx med ac3.... stereo... Har noen en ide om hvordan man kan få kortet til å snakke ac3/Dolby Digital? - Gram www.littelarvik.com Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 20. mai 2003 Del Skrevet 20. mai 2003 Støtter Mia AC3 i det heletatt? Lenke til kommentar
gram Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 Støtter Mia AC3 i det heletatt? Det er det jeg prøver å finne ut.......finner ikke dritt om det på nettet....Må man ha en egen AC3-chip-sak på kortet for dette skal funke ? Kortet skal jo egentlig bare sende signalet til receiver'n som sender signalet videre til de forskjellige høytallerne... Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 Det er det jeg prøver å finne ut.......finner ikke dritt om det på nettet....Må man ha en egen AC3-chip-sak på kortet for dette skal funke ? Kortet skal jo egentlig bare sende signalet til receiver'n som sender signalet videre til de forskjellige høytallerne... Jeg vet at Mia-kortet er et "die-hard" opptakskort, men trodde ikke det støttet AC3, nei.... Men jeg kan ta feil. Lenke til kommentar
ezzpen Skrevet 21. mai 2003 Del Skrevet 21. mai 2003 For å få AC3 lyden til forsterkeren, så må det gjøres et par ting. Det viktigste er egentlig å spille av lyd i et program som støtter å sende AC3-lyd. På dette bruker jeg Creative PlayCenter, da jeg har et Creative kort. For DivX med AC3 så må du ha installert en AC3-codec. Hvis du har DVD-spiller på PC'n: Har du da prøvd å spille av en DVD og satt DVD-avspiller programmet til å sende ut lyden på SPDIF? Lenke til kommentar
gram Skrevet 21. mai 2003 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2003 For å få AC3 lyden til forsterkeren, så må det gjøres et par ting.Det viktigste er egentlig å spille av lyd i et program som støtter å sende AC3-lyd. På dette bruker jeg Creative PlayCenter, da jeg har et Creative kort. For DivX med AC3 så må du ha installert en AC3-codec. Hvis du har DVD-spiller på PC'n: Har du da prøvd å spille av en DVD og satt DVD-avspiller programmet til å sende ut lyden på SPDIF? Jeg har funnet ut hva som var feilen......for gamle drivere :-) Testet bsplayer som kan sende ac3 lyd, pluss powerdvd med en svcd. ga kun stereolyd...men med den driveroppdateringen så skal dette være fikset...alt var satt til spdif ut osv...så det skulle være riktig.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå