Gå til innhold

Skal kjøpe min første speilrefleks

Anbefalte innlegg

Hei,

Tenke å spørre her for å få noen tips, har planer om å kjøpe meg mitt første speirefleks kamera. Har til nå sett på Cannon eos 450 og Nikon d3000 som begge passer til mitt budsjett. Noen tips om hva som er et bra første kjøp? Noen andre modeller eller merker? Er helt ny på speilrefleks fronten og har hverken objektiv eller erfaring, så leter etter noe som er lett å bruke og ikke alt for dyrt.

Håper noen kan hjelpe meg å gjøre det rette valget.

-Marius

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt 450D i litt over et år (det var/er mitt første) og jeg har stor trivdes med det. Det er i min oppfattning veldig brukervennlig og enkelt. Det kan selvfølgelig være en fordel å få noen som kan Canon inn og ut til å forklare litt osv.

Ang. valg så kan det være greit å lese denne: Wiki:Guide:Hjelp_til_valg_av_første_speilrefleks

Den er kanskje litt utdatert pål selve modellene (ikke helt), men stiller mange gode problemstillinger som det er verdt å tenke over. :)

Edit: leif's

PS: Og som Natrich sier er optikken viktigere og legge vekt på enn hus. Det er også mye annet man trenger for å utnytte speilrefleks fullt ut, som stativ, eksternblitts osv.

Endret av Meland
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...