Gå til innhold

firewire 4pins og hub

Anbefalte innlegg

Jeg tok motet og bankkortet med meg til telehuset i dag og kjøpte en HP Pavilion ze4278. Flott maskin om bare den j**** vifta kunne skru seg av i ny og ne.

Nok om det. Et annet problem jeg har er at firewirehubben min ikke funker. Jeg har brukt den til iMac'en min uten problemer, men når jeg kobler den til PC'en med både en ekstra harddisk og en iPod koblet til så skjer det ingenting. Om jeg kobler disken eller iPod'en rett til maskinen så er alt som det skal. Jeg har forøverig denne hubben.[/url]

Noen som skjønner noe? Er det slik at 4-pins firewireporter ikke støtter hub'er?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
vel hvis det ikke er ekstern strøm på hubben, så må du ha en 6 ports utgang på PC'en for å få strøm..det er det som er forskjellen på 4 pins firewire, og 6pin, de to ekstra pinnene er strømforsyningen...

Men det er ekstra strømforskyning til hubben. Dessuten har jo disken jeg har koblet til egen strømforskyning. Veldig rart det her. Jeg vet at det ikke er ekstra strøm på 4 pins varianten, det var derfor jeg kjøpte en hub så jeg kunne lade iPod'en likevel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...