Gå til innhold

[Løst]Kan jeg kopiere harddisk over på en identisk pc, og bruke begge på samme nettverk?


Anbefalte innlegg

Hei :-)

 

Jeg har en toshiba portege r400 laptop som jeg bruker til litt sofasurfing etc... Her om dagen irriterte jeg meg over at kona hadde en annen pc enn meg. Toshibaen er hvit og ser ganske fresh ut, mens hennes er grå og utrolig kjedelig. Det passet ikke inn i interiøret i det hele tatt. Mye bedre om begge hadde hvite pc'er. Så fikk tak i en demo-maskin fra toshiba som er prikk lik min egen for henne. Nå ønsker jeg å klone hele min harddisk og sette den inn i hennes maskin. Dette for å slippe å installere på nytt etc... Har win7, photoshop, dreamweaver og office med mer installert, og det tar så lang til å fikse alt dette på nytt.

 

Hvilket program bruker jeg for å ta en nøyaktig kopi av min harddisk?

Kan jeg endre datamaskinnavn og bruke begge på samme hjemmenettverk?

 

Mvh meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk DJ Elmo, har også sett Norton Ghost på google som forslag. Men tenkte kanskje det fantes noen gode gratisprogrammer. Skal sjekke lista du kom med. Og spurte også fordi jeg er usikker på om det kommer til å bli konflikt på nettverket med to "identiske" pc'er eller om det holder å skifte datamaskin navn?

Lenke til kommentar
Takk DJ Elmo, har også sett Norton Ghost på google som forslag. Men tenkte kanskje det fantes noen gode gratisprogrammer. Skal sjekke lista du kom med. Og spurte også fordi jeg er usikker på om det kommer til å bli konflikt på nettverket med to "identiske" pc'er eller om det holder å skifte datamaskin navn?

 

 

Det holder å skifte datamaskinens navn. ip adresse regner jeg med er automatisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...