Gå til innhold

Anbefaling: Skjerm

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Får slenge meg på bølgen og si at dette var for slapt. Hva sier dere til at vi går litt på offensiven og fikser noen virkelig aktuelle skjermer? :)

1. Fullt fargespekter

<..snip>

2. Gaming

<..snip>

Hva med om du blander disse, en gamingskjerm med bra fargegjengivelse og ikke minst bra innsynsvinkel? Hadde vært fint med noe forslag av slike også :p

Dude...

Farge og hastighet er jo typisk sett motpolene hva anngår skjermkvalitet.

Lenke til kommentar
Fullt klar over det, men finnes det virkelig ikke noe ips panel som ikke sløvt?

Det fantes i alle fall ikke det tidligere i år da jeg så etter en god skjerm til gaming.(Med både gode farver , lav responstid (ghosting) og lavt output-lag.)

Kjøpte omsider en Nec wmgx3 (A-MVA panel) og farvene er like sterke og klare som på min Sony

SDM S205F (202 med S-IPS panel).

Responstiden er knall også. Men denne skjermen er ikke å få tak i lengre. Lurer på hvorfor den er i anbefalingen... :dontgetit:

Lenke til kommentar
  • 5 uker senere...

Jeg har i mange år vært en stor fan av hardware.no, men syns denne rett og slett er for dårlig.

Jeg har ikke lest gjennom alle kommentarene, men av de jeg leste, så var det ingen som påpekte at det blant de syv anbefalte og fornuftig prisede sjermene, så er det kun to som er testet. Mens blant de fire 'uoppnåelige' skjermene er samtlige testet... Jeg som forbruker hadde hatt mye mer behov for, og ikke minst glede av, å kunne lese en test av en skjerm jeg og menigmann faktisk har råd til, enn å drømme meg bort i millionærens anbefalinger.

Syns bare det er litt skjevt fordelt, selv om jeg skjønner at det er mer moro å ha monterskjermene på testing, enn en 24" fra benq, asus, eller andre budsjettmodeller.

Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Hei!

HP-skjermen dere nevner sjekket jeg litt nærmere rundt om på nettet, jeg var rett og slett ikke klar over at den eksisterte (litt flau, men alt kan man da ikke vite)

Når det gjelder Samsung-skjermen, så var det en av modellene jeg søkte mye opp og ned om. Ut i fra det jeg har lest var jeg litt i vippesonen om jeg ville ta denne med i en anbefaling som dette, selv om den er en av få skjermer med full støtte for 3D. Jeg skal prøve å få denne inn til test, også ser vi hva det kommer ut av det :-)

Lenke til kommentar

Jeg savner Dell U2311H (2000kr på DustinHome nå!) og U2211H på denne listen. De er billige og gode sRGB e-IPS skjermer med faktisk 1000:1 kontrastnivå. Dell U2410 kunne også godt være nevnt (gjerne med Adobe RGB/sRGB dithering problemene nevnt). HP ZR24W har også dårlig kontrast med mindre du stiller den opp, som igjen krever kalibrering, hvor fant du alle de gode omtalene?

Samsung Syncmaster T260 er en utgått modell og burde fjernest. Det var også ganske mangelfullt fra 3500 kr og opp, kunne gjerne vert noen NEC/Eizo modeller her. Samsung SM2233RZ burde også være nevnt med god kontrast, den beste responstiden og støtte for 120 Hz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...