CorporalClegg Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) @MrDolce: Til skjermomtaler/anbefalinger er det flatpanels.dk som brukes her i gården. Nilsen; hvor mange vet forskjellen på IPS og TN? Link da i alle fall til denne, mer forståelige, guiden. Endret 7. oktober 2009 av Corporal Clegg Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 8. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 8. oktober 2009 MrDolce og Corporal Clegg: Link til den saken ligger øverst i anbefalingen :-) Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Jeg ser etter en skjerm på 26". Pris: 5-7k Bruksområde: Bilderedigering, digital maling, programmering og litt filmer/tv-serier i ny og ne. Noen som kan anbefale meg noe? Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Får slenge meg på bølgen og si at dette var for slapt. Hva sier dere til at vi går litt på offensiven og fikser noen virkelig aktuelle skjermer? ________________________________________________________________________ 1. Fullt fargespekter <..snip> ________________________________________________________________________ 2. Gaming <..snip> Hva med om du blander disse, en gamingskjerm med bra fargegjengivelse og ikke minst bra innsynsvinkel? Hadde vært fint med noe forslag av slike også Dude... Farge og hastighet er jo typisk sett motpolene hva anngår skjermkvalitet. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Fullt klar over det, men finnes det virkelig ikke noe ips panel som ikke sløvt? Lenke til kommentar
Arex_x Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Fullt klar over det, men finnes det virkelig ikke noe ips panel som ikke sløvt? Det fantes i alle fall ikke det tidligere i år da jeg så etter en god skjerm til gaming.(Med både gode farver , lav responstid (ghosting) og lavt output-lag.) Kjøpte omsider en Nec wmgx3 (A-MVA panel) og farvene er like sterke og klare som på min Sony SDM S205F (202 med S-IPS panel). Responstiden er knall også. Men denne skjermen er ikke å få tak i lengre. Lurer på hvorfor den er i anbefalingen... Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Hva betyr Multisync nå for tiden? Er det slik at skjermen kan vise forskjellige oppløsninger _native_ eller noe? Og hvordan fungerer dette i praksis....? Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Hva betyr Multisync nå for tiden? Er det slik at skjermen kan vise forskjellige oppløsninger _native_ eller noe? Og hvordan fungerer dette i praksis....? Det betyr ingenting, bare en branding som har overlevd siden CRT-tiden. Akkurat det samme med Samsung "SyncMaster". Lenke til kommentar
Myron Skrevet 8. november 2009 Del Skrevet 8. november 2009 Jeg har i mange år vært en stor fan av hardware.no, men syns denne rett og slett er for dårlig. Jeg har ikke lest gjennom alle kommentarene, men av de jeg leste, så var det ingen som påpekte at det blant de syv anbefalte og fornuftig prisede sjermene, så er det kun to som er testet. Mens blant de fire 'uoppnåelige' skjermene er samtlige testet... Jeg som forbruker hadde hatt mye mer behov for, og ikke minst glede av, å kunne lese en test av en skjerm jeg og menigmann faktisk har råd til, enn å drømme meg bort i millionærens anbefalinger. Syns bare det er litt skjevt fordelt, selv om jeg skjønner at det er mer moro å ha monterskjermene på testing, enn en 24" fra benq, asus, eller andre budsjettmodeller. Lenke til kommentar
Philophobe Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Syns ikke oppdateringene i mellomsjiktet er spesielt gode. Hva med HP ZR24W eller Dell U2410. S-ips skjermer til en fornuftig pris... Lenke til kommentar
KimmiK Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Samsung 2233RZ for gaming (Synd de ikke leverer denne i 1920 oppløsning og 24'') Dell Ultrasharp 3008WFP for film/koding/surfing Win kombinasjon Lenke til kommentar
Blackey Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Også jeg undrer meg over hvorfor Samsung 2233RZ er utelatt. Den er billig, 120 hz, god kontrast, og viser 3D. Alt dette for en billig penge. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 29. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 29. juni 2010 Hei! HP-skjermen dere nevner sjekket jeg litt nærmere rundt om på nettet, jeg var rett og slett ikke klar over at den eksisterte (litt flau, men alt kan man da ikke vite) Når det gjelder Samsung-skjermen, så var det en av modellene jeg søkte mye opp og ned om. Ut i fra det jeg har lest var jeg litt i vippesonen om jeg ville ta denne med i en anbefaling som dette, selv om den er en av få skjermer med full støtte for 3D. Jeg skal prøve å få denne inn til test, også ser vi hva det kommer ut av det :-) Lenke til kommentar
Zoxc Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Jeg savner Dell U2311H (2000kr på DustinHome nå!) og U2211H på denne listen. De er billige og gode sRGB e-IPS skjermer med faktisk 1000:1 kontrastnivå. Dell U2410 kunne også godt være nevnt (gjerne med Adobe RGB/sRGB dithering problemene nevnt). HP ZR24W har også dårlig kontrast med mindre du stiller den opp, som igjen krever kalibrering, hvor fant du alle de gode omtalene? Samsung Syncmaster T260 er en utgått modell og burde fjernest. Det var også ganske mangelfullt fra 3500 kr og opp, kunne gjerne vert noen NEC/Eizo modeller her. Samsung SM2233RZ burde også være nevnt med god kontrast, den beste responstiden og støtte for 120 Hz. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Jeg synes det var mye 16:9 i anbefalingene. De som skal se mye HD-film bør kanskje linkes videre til en artikkel om anbefaling av TV. Dell har forresten også en fin luksusskjerm med 2560x1440 oppløsning. Jeg husker ikke navnet i farta, men den er sikkert verd å vurdere. Redigert: Dell UltraSharp U2711 Lenke til kommentar
andylove Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Dette må være en vits. Sjeldent har jeg sett en så dårlige anbefalinger fra HW.no. Dette var rett og slett leit.Tross alt lest denne siten med interesse siden 98... Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 29. juni 2010 Del Skrevet 29. juni 2010 Blir anbefalingene oppdatert i nærmeste fremtid? Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Hadde vært interessant og visst hvor god iMac-skjermen er. Litt lettere å regne ut pris/ytelse da. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Dell sin U2711 er en 27" med helt nytt IPS-panel og 2560x1400 oppløsning. Den har kostet ned mot 6000kr. Synes at den fortjener å nevnes ihvertfall. Lenke til kommentar
Nimrad Skrevet 30. juni 2010 Del Skrevet 30. juni 2010 Dell sin U2711 er en 27" med helt nytt IPS-panel og 2560x1400 oppløsning. Den har kostet ned mot 6000kr. Synes at den fortjener å nevnes ihvertfall. Vet du hvordan den er i forhold til en 27-tommers iMac? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå