Nilsen Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 En skjerm av god kvalitet kan spare deg for hodepine, såre øyne og ikke minst dårlig syn i fremtiden. Les mer Lenke til kommentar
awesom-o Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Dette syns jeg var rimelig ubrukelige anbefalinger. Av 5 skjermer på 24"+ er 4 av de altfor dyre for normale brukere. Det fins da en del gode skjermer som ikke fører til havregrøt hver dag resten av måneden? Test heller de, det er mer interessant. 1 Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Enig med deg "awesom-o", når en driver og anbefaler skjermer som stort sett er lansert for over et år siden, og/eller koster svært mye og ofte er de utgått fra listene fra leverandørene ja, så blir dette helt ubrukelig. På en annen side, å teste alle de nye skjermene som har kommet i det siste ville koste svært mye og bli en nesten umulig oppgave. Lenke til kommentar
CorporalClegg Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Dette er en av de minst gjennomtenkte og dårligst skrevet artiklene på lenge.. 1. Det største problemet: Anbefalingene er ikke gode, mye av problemet er det awesom-o beskriver. Og hvordan kan man unnlate å nevne 2209Wa i en slik anbefaling? 2. Å anbefale LCD22WMGX, en 22" til 2000 med TN-panel blir bare dumt. Da kjøper man en billigere TN-panelskjerm, eller 2209WA. 3. Det samme gjelder anbefalingen av 24", ASUS VK246H. Man får billigere, vel så gode skjermer (Les:benq). 4. Veldig rotete layout og avansert språk. Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Dette syns jeg var rimelig ubrukelige anbefalinger. Av 5 skjermer på 24"+ er 4 av de altfor dyre for normale brukere. Det fins da en del gode skjermer som ikke fører til havregrøt hver dag resten av måneden? Test heller de, det er mer interessant. Det er eg fullstendig einig i. Det burde i alle fall vore ei oppdeling i budsjettmodellar, "midt på treet"-modellar og toppmodellar. På den måten hadde der vore noko for alle typar brukarar. Endret 6. oktober 2009 av Garegaupa Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Hei! Dere har flere gode poenger. Selve rammen som denne anbefalingen bygger på er flere år gammel, og det er flere skribenter som har endret den opp igjennom tidene. Jeg går i gang med en skikkelig overhaling med en gang :-) Takk for tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
fredrik-fyksen Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Godt og se at dere tar til dere en såppass kvass kritikk på en så bra måte og gjør noe konstruktivt ut av det! godt og se . ) Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Får slenge meg på bølgen og si at dette var for slapt. Hva sier dere til at vi går litt på offensiven og fikser noen virkelig aktuelle skjermer? ________________________________________________________________________ 1. Fullt fargespekter Dell UltraSharp W2209WA Denne skjermen tilbyr et e-IPS panel til folket. Forskjellen mellom TN og e-IPS er som natt og dag når det kommer til innsynsvinkel og registrering av farger. Riktignok er ikke responstiden på 6ms egnet særlig godt til gaming, men til alle andre områder er denne modellen langt å foretrekke. Størrelse: 22" Oppløsning: 1680 x 1050 (16:10) Kontrast: 3000:1 Responstid: 6ms Pris: 2150 kr hos DustinHome.no ________________________________________________________________________ 2. Gaming BenQ G2411HD BenQ har etterhvert gjort seg bemerket ved at de har lansert billige skjermer med høy ytelse. Denne modellen tar i bruk et TN-panel, som gjør at innsynsvinkelen er begrenset. Med andre ord bør du huske på å vinkle den riktig, men det burde heller ikke være så vanskelig. Responstiden er på kun 2ms, som sikrer at spill ikke vil være offer for etterslep. Dette kan også kombineres med film, ettersom formatet er det samme du finner på TV-en i stua. Størrelse: 24" Oppløsning: 1920 x 1080 (16:9) Kontrast: 1000:1 Responstid: 2ms Pris: 1650 kr hos Datakjeden.no ________________________________________________________________________ 3. Designperle Samsung XL2370 Samsung er kjent for å levere produkter av høy klasse. Ikke bare har denne skjermen skikkelig god bildekvalitet, men den har også stått for et gjennombrudd innenfor design. Når man ser på den bryr man seg nemlig ikke om den mangler muligheter for fysisk konfigurasjon. Man blir slått over ende av hvor slank den er, hvor sensuell foten av glass føles osv. Som vanlig koster design en del, men denne modellen er verdt hvert røde øre. Størrelse: 23" Oppløsning: 1920 x 1080 (16:9) Kontrast: 1000:1 Responstid: 2ms Pris: 2950 kr hos Komplett.no Endret 6. oktober 2009 av Agentspoon Lenke til kommentar
Johsse Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) NEC Multisync EA241wm... Endret 6. oktober 2009 av Johsse Lenke til kommentar
eirikdid Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 jeg kunne trengt en anbefaling på en skjerm..24tommer med 1920x1200 med minst mulig responstid.. dell u2410 er jo fin.. men 5ms jeg trodde det var dette som var mest akkutelt for dem som skal bruke skjermen til å spille på.skal ikke ha noen skjerm som skal kombineres til film. det har man 40 tommer tv til. skjermen under 2k føler jeg egentlig er utgåtte billig modeller.. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Da er en ny versjon på plass, send meg gjerne en mail om dere har forslag ol. Takk for alle innspill! Lenke til kommentar
Nicon Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Finnes det et sted jeg kan se pris/tomme ratio ? Er på jakt etter stor skjerm >20, i 16:10 format til lavest mulig pris. Skal kun brukes til kontorprogrammer. På forhånd takk. Lenke til kommentar
Garegaupa Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Da er en ny versjon på plass, send meg gjerne en mail om dere har forslag ol. Takk for alle innspill! Dette vil eg seie var mykje betre! Ei grei og fornuftig oppdeling! Det einaste eg saknar i farten er kanskje ein 24" 16:10-skjerm i økonomisjiktet? I så måte ser eg at LG W2452TX har fått brukbare testresultat rundt ikring på nettet. Endret 6. oktober 2009 av Garegaupa Lenke til kommentar
stoff3r Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Det skulle vært noen anbefalinger til oss veteran-gamere som gjerne vil ha en grei gamer-lcd... det har kommet mye nytt på markedet nå, blant annet led-lcd skjermer og "120hz" teknologi, her bør det da være en god gamerskjerm uten inputlagg og fargeslep å finne? 1 Lenke til kommentar
Bruker-182606 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Så dere hopper rett fra 3000 (mellomsjiktet) til 10000+. Hva med skjermer som koster rundt 5000 da? Dette er for dårlig. Økonom burde vært: 1000-3000 Mellomsjiktet: 4000-6000+ High-end: 10000+ Endret 6. oktober 2009 av christox Lenke til kommentar
bosannes Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Er det ikke litt useriøst å kalle den dyreste kategorien for "drømmeskjerm"? Folk kjøper ikke slike (bare) fordi man drømmer om det, men fordi man er avhengig av nøyaktig fargegjengivelse. Kall den heller "High-end, fargekritiske skjermer" elns. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Dette hjalp betraktlig. Burde kanskje likevel påpeke at første lenken til Dell 2209WA sender deg videre til BenQ G2411HD. I tillegg er det feil skjerm som er vist på bildet. Det der er med høy sannsynlighet en Dell UltraSharp 2009W. Lenke til kommentar
Demogorgon Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 savner virkelig noen gode forslag i 26" kategorien. neste skjermen min blir neppe mindre en det. Lenke til kommentar
arthoz Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Får slenge meg på bølgen og si at dette var for slapt. Hva sier dere til at vi går litt på offensiven og fikser noen virkelig aktuelle skjermer? ________________________________________________________________________ 1. Fullt fargespekter <..snip> ________________________________________________________________________ 2. Gaming <..snip> Hva med om du blander disse, en gamingskjerm med bra fargegjengivelse og ikke minst bra innsynsvinkel? Hadde vært fint med noe forslag av slike også Lenke til kommentar
MrDolce Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 (endret) Skjermomtaler er svært vanskelig å finne, jeg sleit en del med dette valget når jeg skulle ha ny skjerm i August. Valget fallt til slutt på Asus vw2660h (trooor jeg) etter anbefaling fra HjemmePC Men den funker rasende greit, er kjempefornøyd med både farger, størrelse, kontrast og etterslep. Tror dere kunne vunnet en del lesere hvis dere som en av de eneste hadde en skikkelig god guide, med mange forskjellige bruksområder markert. Dette kan dere få til :-) Endret 7. oktober 2009 av MrDolce Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå