Ayjay Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hei, har tenkt å kjøpe meg ny pc, og legger disse kravene til grunne: 1) Smidig (ikke så stor), fordi jeg skal ta den med på universitetet for å gjøre IT osv. 2) Være god( Det vil si at den holder en god stund, både med tanke på spill og lignende.) 3) Pris er ikke det største problemet nå som jeg har evig med gjeld likevel. Mvh. ANdreas Lenke til kommentar
paalrh Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 når du sier smidig hva tenker du på da? hva slags type cabinett? tower? Desktop? Mini midi eller maxi? Slim eller fat? innmat messig er vel det største spørsmålet om du skal ha i5 cpu og p55 mobo chipset eller i7 (kan også gå på p55 socket 1156 iirc) med p58 GPU messig er vel 5870 det mest kurrante vil spille av alt som er ute nå pluss alt som kommer til neste år i god kvalietet. eller 4870/4870x2 som spiller av alt som er ute nå i god kvalitet og vil sannsynlig også spille alt som kommer ut til neste år. om ikke i god så i brukbar kvalitet.Om du går for 4 serien kan du kanskej vurdere et rimeligere oppsett med noe eldre enn i5 men da skyter du deg litt i foten med tanke på oppgraderinger. HDD messig er mest mer ytelse enn behov messig. Du trenger ikke noe fancy men en SSD system disk og en 1TB disk til å horde data på er vel noe av de mer pimp løsnmingene atm. noen kjører 2 x500 GB disker igjen men igjen dette er mer pimp/ytelse enn nødvendigvis reelle behov. ram messig 4gb minimum ddr3 sannsyneligvis. pass på ikke noe over 1.65v hvist du går i7. Ikke noe behov med mer enn 4gb atm siden du alltids kan oppgradere det senere. Når kanskje DDR3 blir litt mer vanlig. Lydkort ikke noe must siden fleste moboene kommer med 7.1 lyd anyways. bedre med et godt headsett. Lenke til kommentar
tnese Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Kanskje et dumt spm., men skal du ha stasjonær eller bærbar? Første posten din kan indikere begge deler Tord Lenke til kommentar
Ayjay Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Kanskje et dumt spm., men skal du ha stasjonær eller bærbar? Første posten din kan indikere begge deler Tord Hehe beklager dårlig informasjon. Er på let etter en bærbar maskin. Og når jeg skriver smidig, så tenker jeg på størrelse. Ser at det finnes monsterbærbare maskiner, det vil jeg ikke ha. Og takk for hjelpen, men har du et eksempel på en spesifikk datamaskin med disse egenskapene? Mvh. Andreas Lenke til kommentar
paalrh Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0&start=380 3 anbefalinger +) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå