Gå til innhold

Lightroom - én ekstern harddisk og to maskiner

Anbefalte innlegg

Skal bruke Lightroom som arkiveringsprogram. Bildene mine skal ligge på ekstern harddisk med e-SATA kobling mot den stasjonære (hovedmaskinen i denne sammenhengen) - og USB mot den bærbare som jeg vil bruke innimellom. Hvordan kan dette gjøres enklest mulig? Blir det bare tull i arkivet når jeg jobber på samme bilder fra to maskiner?

Ser i en annen tråd at "katalogfiler må ligge lokalt på PC". Hadde håpet at alle "LR-filene" kunne ligge på den eksterne harddisken og dermed deles av begge maskiner. Det tilsier kanskje at hele LR-programmet må ligge på den eksterne disken? Og det går ikke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hjertlig, Torbjørn!

Ble så opptatt av en annen Lightroom-tråd at jeg overså denne. :blush:

I morgen kommer den eksterne disken, så de henvisningene til videoer om hvordan jeg skal få dette til kom akkurat i tide. Dette skal bli spennende. Ser jo faktisk ut til at det kan fungere. :)

Men skjønner nå for alvor hvorfor Scott Kelby i sin veldig instruktive bok "Lightroom2 book for digital photographers" virkelig insisterer på det arbeidssparende (den gangen man har behov for å flytte bildene) med å ha alt i EN hovedmappe. Jeg har en god del mapper. Mulig at det vil lønne seg å få Lightroom til å ordne med mappene før jeg flytter fra intern til ekstern disk. (Om den bærbare orker en slik stor jobb da. Den har ikke mye plass å jobbe på.)

Endret av væren
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...