Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Skoleball - Dansepartner

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ungdomskole vi snakker?

I så fall, der jeg gikk, var det aldri "min" dansepartner, forutenom de som var kjærester.

Er vell bare, dans med de du står nærme. Når det begynner å gå mot slutten, blir det ofte slowdans, bare spørr hu du vil danse med. Spontant, føler det blir litt teit å spørre sånn 2 timer i forveien, vil du danse klister med meg senere.

Du kan også snakke mye med ei jente/en gutt i løpet av kvelden, og hvis dere sitter utenfor, du hører slowmusikken, spørr om de vil være med å danse :p

Endret av Jonhe008
Lenke til kommentar

På skoleballet vi har på skolen vår kan man enten velge en partner eller bli satt sammen med en på ballet. Det vi gjør med parteneren er at vi sitter ved siden av den personen når vi spiser (valgfritt om partneren skal sitte med deg). Ellers er det kun polynese og et par danser etter som en må danse med en partner med. Dette begrenser seg til tre-fire danser og er ofte, sving, vals o.l.

Lenke til kommentar
På skoleballet vi har på skolen vår kan man enten velge en partner eller bli satt sammen med en på ballet. Det vi gjør med parteneren er at vi sitter ved siden av den personen når vi spiser (valgfritt om partneren skal sitte med deg). Ellers er det kun polynese og et par danser etter som en må danse med en partner med. Dette begrenser seg til tre-fire danser og er ofte, sving, vals o.l.

Ojda, kan ikke swing, vals osv...

Lenke til kommentar
Hos oss er det elevene i 10.ende som lærer bort til elevene på skolen de forskjellige dansene. De er enkle og huske og det er ikke noe problem. Kan jeg spørre trådstarter om hvor gammel han/hun er og hvilket årstrinn?

10. ende klasse. 15 år :) En han :D

Endret av Mariofrans
Lenke til kommentar

Der hvor jeg gikk (for 1 år siden) var det slik at man fikk tildelt en partner da man kom (lister og hele pakka), hvis man ikke hadde ønsket annet. Man satt ved siden av hverandre, og danset 5 danser(Polonese, sving, vals, reinlender, polka og en til, husker ikke hva den het) og det var det. Senere prøvde vi å bytte musikk til noe litt mer dansbart, men dansenazi-gymlærer byttet tilbake, og det endte med at ingen danset. Selvfølgelig.

Endret av Wuvahef
Lenke til kommentar

Får dere tildelt dansepartner? Rart :p Såvidt jeg husker var det 50/50 miks av slowdance og disco, og så godt som ingen hadde fått en partner på forhånd.

Savner ball på barneskolen. Gå nervøst bort til en jente og spørre om hun vil danse til roligmusikken. Ta hendene på rumpen hennes, og lene min egen vekk for å unngå poking.

Endret av mathos
Lenke til kommentar

Hos oss var det ingenting slik. Man kom, danset om man ville etter maten, hang en stund og dro hjem. Ikke noe ha partner på forhånd osv., og det eneste man trengte partner til var polonese, og det tok man på sparket.

Endret: Haha, det er ikke slik lenger nei, mathos. :p

Endret av Matsemann
Lenke til kommentar

På vårt ball på ungdomsskolen var det først mottakelse med en liten velkomstdrink i form av champagnebrus. Etter den sprudlende velkomsten, var det polonese med partneren før det var middag. Etter dette var det opp til deg selv hvem du danset med, eller om du danset i det hele tatt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...