Gå til innhold

Thumnail-logo i nettleser

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg lurte på om noen kan svare meg på en ting:

I nettleseren min, har jeg en liten thumbnail-logo foran nettadressen jeg skriver inn.

På enkelte sider står kun iexplorer sin logo, mens andre sider har egen logo.

Jeg har laget en side i joomla, og her står joomla sin logo vist som thumbnail i adressefeltet. Er det noen mulighet for å endre dette til en egendefinert logo?

se: www.haugalandfk.no (til venstre for nettadressen)

Håper noen kan svare på dette!

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lite bilde i adresselinjen

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
1. Lage en liten logo. Logoen bør bli lagret i .ico formatet og være 16x16 piksler.

2. Laster bildet opp på websideområdet ditt. Filnavnet bør være favicon.ico (nederst i mappehierarkiet på websiden) med filtype .ico fordi mange nettlesere automatisk leter etter ikoner som ligger på URL http://www.dinside.no/favicon.ico. I tillegg bør ikonet være 16x16 pixler stor. Du kan bruke FavIcon to Pic for å konvertere ditt icon til .ico-formatet.

Hvis du ikonet ikke ligger på dinside.no/favicon.ico må du legge til HTML-snutten på alle HTML-sidene dine, med URL til ikonet.

<link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" type="image/x-icon">

NB! Husk " />" hvis du bruker XHTML.

Mer info

What is Favicon.ico? Personalise Your Site's Bookmark

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=760080

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hei igjen.

Jeg har prøvd å bruke FavIcon to Pic for å lage mitt favicon.ico.

Det fungerte fint, men når jeg har lastet den opp, virker det bare som om enkelte nettlesere klarer å hente inn faviconet mitt.

Bør jeg velge favicon i 16 eller 32 bits ico-fil?

Noen som har lyst å gå inn på siden min, og se om dere får opp logoen vår i adressefeltet?

www.haugalandfk.no

Flott om noen vil gi en tilbakemelding om hvilke nettlesere det funker / ikke funker med.

Noen som har tips til å få det til å funke med alle nyere nettlesere?

På forhånd takk :)

Lenke til kommentar
Ingen moderne browsere har problemer med favicon i png, så det er sagt (stod bare ico i guiden).

I den grad lanseringsdato har et ord med i laget, tar du feil, for IE8 støtter heller ikke andre formater enn .ico. Jeg pleier å sende gif (ser ikke så mye alpha-transparency på 16x16px uansett) til oppegående nettlesere og ico til IE, om jeg har en case hvor IE er viktig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...