Stigi81 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hei. Jeg lurte på om noen kan svare meg på en ting: I nettleseren min, har jeg en liten thumbnail-logo foran nettadressen jeg skriver inn. På enkelte sider står kun iexplorer sin logo, mens andre sider har egen logo. Jeg har laget en side i joomla, og her står joomla sin logo vist som thumbnail i adressefeltet. Er det noen mulighet for å endre dette til en egendefinert logo? se: www.haugalandfk.no (til venstre for nettadressen) Håper noen kan svare på dette! På forhånd takk. Lenke til kommentar
Kris Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Lite bilde i adresselinjen Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor 1. Lage en liten logo. Logoen bør bli lagret i .ico formatet og være 16x16 piksler. 2. Laster bildet opp på websideområdet ditt. Filnavnet bør være favicon.ico (nederst i mappehierarkiet på websiden) med filtype .ico fordi mange nettlesere automatisk leter etter ikoner som ligger på URL http://www.dinside.no/favicon.ico. I tillegg bør ikonet være 16x16 pixler stor. Du kan bruke FavIcon to Pic for å konvertere ditt icon til .ico-formatet. Hvis du ikonet ikke ligger på dinside.no/favicon.ico må du legge til HTML-snutten på alle HTML-sidene dine, med URL til ikonet. <link rel="shortcut icon" href="favicon.ico" type="image/x-icon"> NB! Husk " />" hvis du bruker XHTML. Mer info What is Favicon.ico? Personalise Your Site's Bookmark https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=760080 Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Noen spesiell grunn til å gjemme hele innlegget i en spoilertag? -C- Lenke til kommentar
Kris Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Egentlig ikke. Jeg bare kopierte det som stod i den tråden som er sticky. Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Ingen moderne browsere har problemer med favicon i png, så det er sagt (stod bare ico i guiden). Lenke til kommentar
Stigi81 Skrevet 24. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 24. oktober 2009 Hei igjen. Jeg har prøvd å bruke FavIcon to Pic for å lage mitt favicon.ico. Det fungerte fint, men når jeg har lastet den opp, virker det bare som om enkelte nettlesere klarer å hente inn faviconet mitt. Bør jeg velge favicon i 16 eller 32 bits ico-fil? Noen som har lyst å gå inn på siden min, og se om dere får opp logoen vår i adressefeltet? www.haugalandfk.no Flott om noen vil gi en tilbakemelding om hvilke nettlesere det funker / ikke funker med. Noen som har tips til å få det til å funke med alle nyere nettlesere? På forhånd takk Lenke til kommentar
Überadri Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Funker i Firefox 3.5.3 Det iconet hadde vel så få farger at det funker fint i 16bit. Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 24. oktober 2009 Del Skrevet 24. oktober 2009 Ingen moderne browsere har problemer med favicon i png, så det er sagt (stod bare ico i guiden). I den grad lanseringsdato har et ord med i laget, tar du feil, for IE8 støtter heller ikke andre formater enn .ico. Jeg pleier å sende gif (ser ikke så mye alpha-transparency på 16x16px uansett) til oppegående nettlesere og ico til IE, om jeg har en case hvor IE er viktig. Lenke til kommentar
Stigi81 Skrevet 27. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 27. oktober 2009 Jeg får det ikke helt til å virke i IE, men bare i firefox :/ Noen som har tips til hvordan d kan funke begge plasser? På forhånd takk Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 27. oktober 2009 Del Skrevet 27. oktober 2009 Kun .ico som fungerer i IE. Slik pleier jeg å sette det opp om jeg bryr meg om IE: <head> <title>Hei du!</title> ... <!--[if IE]> <link rel="shortcut icon" href="/gfx/favicon.ico" /> <![endif]--> <link rel="icon" type="image/gif" href="/gfx/favicon.gif" /> </head> Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå