Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Nav og regler

DaXoN

Anbefalte innlegg

Jeg er på nav kontoret nå og jeg har et par sprm til dere som er langt inni nav regler / etc

Hvilken regler / lover er det som gjør at saken blir behandlet kjappere? selv om jeg forklarer de at jeg kan miste leiligheten er svaret det er ikke vårt problem og at søknads tiden er 4mnd'+

og er det noen som har noen råd hva jeg skal gjøre vis jeg ikke får nødhjelp er det ikke noen lover / forskrifter eller noe på dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Maksimum behandlingstid er 3 uker. Du kan levere inn til hastesak, da skal det ta ett par dager. Får du igjenom dette, får du ett lite beløp, ca 50 kr dagen frem til din søknad om livsopphold er godkjent.

Ang. Husleie. Dette er en egen sak, og har ikke noe med livsopphold å gjøre. Dette har en behandlingstid på ca 3 uker. Du skulle levert inn søknad for lenge siden hvis du holder på å bli kastet ut nå. Det skal faktisk utrolig mye til for å bli kastet ut. Virker som du skulle planlagt dette litt bedre.

Har vært i akkurat samme situasjon selv, når jeg ble dimmet fra militæret etter 3 timer, og kom hjem til ingenting.

Du skulle rett og slett sendt søknader for en stund siden.

Lenke til kommentar

Hei.

Har vært i samme situasjon selv og vet hvor håpløst du har det. Men aldri gi opp! Du må stå på dine rettigheter og ikke ta nei for et svar. Det er bare å nekte å gå til du får det du skal ha. Du må gi klar uttrykk for at et nei ikke godtas. Ikke vær for aggresiv, og utvis høflighet når situasjonen tilsier det. Men ikke ta imot noe dritt eller spydigheter og hvis helt klart at du er der for å få kravene oppfyllt.

Tro meg, alle sosialarbeidere husker obiora saken: http://no.wikipedia.org/wiki/Eugene_Ejike_Obiora

Det er ingen som vil at noe slikt skal skje igjen, og de er nærmest redde for konfrontering.

Stå på og vær sterk! ;)

Lenke til kommentar

Er det noen lover / smutthul som gjør at de må behandle det på DAGEN vis det står på at jeg kan miste leiligheten etc ?

Jeg kjender noen av meg som har gått på sosialen og fått det ordnet på dagen, men har ikke fått noe spes info av de siden det er så lenge siden at de har glemt vilken lover det er -.-

Lenke til kommentar
Hvor mange måneder er det som mangler? Husk at huseier må gå igjenom namsmannen eller hva det er før han kan kaste deg ut.

3mnder som mangler

jeg har fått fram til november nu og jeg har fått alle papirene ordnet så jeg skal til nav imorgen

er det ingen lover / regler som "tvinger" de til og gjøre dette fortere?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...