Kjusern Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Vurderer en slik nettverkslagrings løsning, NAS, men det er en jungel, noen som har erfaring med noen av disse: D-Link DNS-323 2-bay NAS: https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341616 ZyXEL NSA-220 Plus, Media Library: https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=447611 Netgear Stora Home Network Storage: https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=496965 Ønsker å benytte det til streaming av filmer og et felles sted å lagre for alle i hjemmenettverket, samt for torrentnedlastning. Disse virker små og greie og kan stå på uavhengig av andre pc’r i hjemmenettverk. Prismessig er disse i samme klasse, og den prisklassen som passer meg. Ønsker mest mulig lagringskapasitet, for eksempel 2x1,5TB. Den som gir minst lyd og er mest besparende på strøm vil ha betydning for valg. Å laste torrent er også en goody uten å ha på pc. Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Må ikke glemme: www.synology.com Den fyller de kravene du har stilt. Ole Lenke til kommentar
Martind18 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Jeg er også på jakt etter noe slikt. Noen som har erfaringer med noen av disse? Lenke til kommentar
Ole3 Skrevet 11. oktober 2009 Del Skrevet 11. oktober 2009 Jeg har ikke prøvet de andre, men er en kravstor it-bruker. Synology.com leverer! Jeg har omlag ti kolleger som også benytter synology. Alle er fornøyd. En av de hyggelige egenskapene hos synology er tilgang til gratis oppgraderinger av sw og ny funksjonalitet i mange år. Ole Lenke til kommentar
Calm Skrevet 16. oktober 2009 Del Skrevet 16. oktober 2009 (endret) Jeg har vært en del borti en Netgear ReadyNAS NV+ som jeg har satt opp og fikset på for en kompis, og har gode erfaringer med den. Den ble valgt på grunn av ytelsen, den var dyr da den ble kjøpt inn. Selv gikk jeg og siklet på de NAS-boksene i noen år, men prisen var alltid avskrekkende. Når prisene begynte å nærme seg et nivå som passet meg satte jeg i gang og leste en haug med tester og ble utrolig skuffet. Ytelsen på de fleste var utrolig dårlig, selv på noen av de dyrere SOHO-modellene. Og med flere klienter som leser/skriver kan jeg tenke meg at det vil gå sakte, det er et av områdene hvor Netgear'en skuffet stort. Løsningen for meg ble å bygge en filserver i stedet. Hadde divserse deler liggende - tok et gammelt kabinett og et hovedkort med onboard Gbit NIC og SATA-kontroller med støtte for RAID. Ytelsen er i en annen klasse, forutsatt at du har Gbit LAN. I tillegg har jeg kunne slenge på web-, SQL-, FTP- og Bittorrent-server og andre tjenester som VMware Server, VPN, etc. Etterhvert har jeg bygget den ut og neste investering blir en sånn eller sånn for å kunne hotswappe diskene. Vet ikke hva som er utslagsgivende for at ytelsen er så ræva på de NAS-boksene, det er mulig det er CPU'en som er for svak. Endret 16. oktober 2009 av Calm Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå