Thor - God Of Thunder Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hei. hadde bestillt telefon frå komplett, og den kom i postoppkrav til nær butikken min. Skulle betale, men kortet mitt fungerte ikkje. Det var tydlegvis noko tull med banken, så fekk ikkje ta ut pengar der heller. Kjørte då til bensinstsjonen, der eg jobbar, og tok ut 4 tusen kroner. Funka heilt fint, så eg kjøyrde tilbake og betalte telefonen. Merka at eg ikkje hadde blitt trekkt 1 veke etter, så eg gjekk til sjefen min, og spurde om han hadde fått pengane sine, og det hadde han visstnok. Eg har fortsatt ikkje blitt trekkt dei pengane, og i dag er det 1mnd sidan eg tok dei ut. Er dette normalt? Trur dere at eg får beholde dei 4 tusenkronene? Takk. Er usikker på om dette var rektige forum, men bare å flytte tråden om det ikkje er. Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Vet ikke helt hvordan det er med uttak i butikk, men ser at når jeg f.eks har betalt med kort i taxi, så har det enkelte ganger gått opp mot en månede før jeg har blitt trekt. Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Blir alltid trekt sekunder etter eg har betalt vare, eller tatt ut penger. Fyrste gong det ikkje har blitt trekt med ein gong. Merkeleg. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 De pleier å finne ut av det, så blir nok trukket. Men det er jo litt merkelig at det skal ta så lang tid. Lenke til kommentar
Sigurdl Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Vet ikke helt hvordan det er med uttak i butikk, men ser at når jeg f.eks har betalt med kort i taxi, så har det enkelte ganger gått opp mot en månede før jeg har blitt trekt. Tog og Taxi har eit anna system. Vis du sperrar korte ditt pga. tjuveri så vil han som har tatt kortet fortsatt kunne reise med det. Hadde berre vert glad eg Vis du vil ha klarheit i det er det jo berre å gå å spør sjå banken din..... Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Ja, er klar over det. Men hvordan er det når man betaler med kort, og man enkelte ganger må underskrive på kvitteringen, blir det trekt med en gang da? Men med at det nå har gått så lang tid, og butikken har fått sine penger, så tror jeg det har skjedd en feil, slik at TS ikke har blitt trekt ifra sin egen konto. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 Men hvordan er det når man betaler med kort, og man enkelte ganger må underskrive på kvitteringen, blir det trekt med en gang da? Det kommer an på om terminalen er online eller offline. Er den online, blir beløpet reservert med en gang, og trekt innen få dager. Er den offline, blir det ikke tatt reservasjon, og det kan ta lang tid før beløpet blir belastet konto. Et annet eksempel er taxier, er at de gjerne tar en reservasjon for å sjekke om kortet fungerer, f.eks ikke sperret. Dette kan være på ca 10 kr, men reservasjonen forsvinner ganske fort så ikke kunden merker dette. Lenke til kommentar
KJLHGKJYHTGDF Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 Hei. hadde bestillt telefon frå komplett, og den kom i postoppkrav til nær butikken min. Skulle betale, men kortet mitt fungerte ikkje. Det var tydlegvis noko tull med banken, så fekk ikkje ta ut pengar der heller. Kjørte då til bensinstsjonen, der eg jobbar, og tok ut 4 tusen kroner. Funka heilt fint, så eg kjøyrde tilbake og betalte telefonen. Merka at eg ikkje hadde blitt trekkt 1 veke etter, så eg gjekk til sjefen min, og spurde om han hadde fått pengane sine, og det hadde han visstnok. Eg har fortsatt ikkje blitt trekkt dei pengane, og i dag er det 1mnd sidan eg tok dei ut. Er dette normalt? Trur dere at eg får beholde dei 4 tusenkronene? Takk. Er usikker på om dette var rektige forum, men bare å flytte tråden om det ikkje er. Jeg opplevde en gang att hele ferien min aldri ble trekt. Var på bilferie i sverrige, og mat bensin hotel/hytte ble betalt med visakort. Jeg regnet det hele til ca 20 000,- Dette ble aldri trekt, er 10år siden nå. Men jeg har fortsatt 20 000,- stående på denne kontoen, siden jeg har bytta bank for lengesiden. (vel, i dag er den vokst, grunn renter osv) Lenke til kommentar
Thor - God Of Thunder Skrevet 11. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 11. oktober 2009 Veldig merkelege greier det her.. Eg har i allefall satt dei 4000kr på ein sparekonto, i tilfelle eg skulle bli trekt. Takk for hjelpa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå