Gå til innhold

Trenger feedback på mafiaspill!


Anbefalte innlegg

Gjest medlem-160666

Herlighet så mange som skal stjele ranken "Legende" fra Mafia-legenden -.- Det var våres rank opprinelig ingen som er kreativ lengre omg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-160666
Herlighet så mange som skal stjele ranken "Legende" fra Mafia-legenden -.- Det var våres rank opprinelig ingen som er kreativ lengre omg.

Mafiaspill er ikke kreativt, uansett hvor mye du vrir og vender på det.

 

Ingen som har sagt det men alle spillene nå kopierer fra hverandre omfg er så patetisk -.-

Lenke til kommentar

Patetisk? Ja, da er jo hele verden patetisk i såfall. Det kalles inspirasjon, og så lenge man ikke kopierer ren kode er det ingenting ulovlig eller generelt problematisk med det. All invasjon og fremgang foregår slik. Noen lager noe og andre ser nytten i det, kopierer det og/eller videreutvikler ideen. Å begynne å sutre over slikt blir bare for dumt. Skal liksom Xerox klage over at Apple, Microsoft osv. lager GUI på PCer bare fordi de var først ute med ideen? Hva med hjul? Skal vi liksom ikke bruke hjul lenger fordi ingen andre enn oppfinneren bør bestemme hvem som får bruke hjul? For all del, tankene dine har et navn, patent, og er en eneste stor bremse for utvikling her i verden. Takk og lov har vi ikke programvarepatenter i Norge.

Lenke til kommentar
Jeg har lyst til å lage et mafiaspill som er 100% realtime :) Lurer på om jeg noen gang blir ferdig med de andre prosjektene jeg holder på med... ROFL

 

Høres tøft ut, hvordan er planen for å gjøre det realtime? Akkurat hva spesifikt er det du vil gjøre realtime? Med tanke på det veldig fastspikrede konseptet med Mafia-spill ser jeg ikke helt hva som skal gjøres mer realtime enn at man ser at noe har skjedd når man refresher sida, evt. bruke ajax for å oppdatere litt info.

 

Derfor lurer jeg fælt på hvilken funksjonalitet du har i tankene! :thumbup:

Lenke til kommentar
God dag folkens :D

 

En kamerat av meg har lansert et mafiaspill som jeg har bidratt litt med.

Vi trenger derfor tilbakemeldinger for å kunne forbedre oss.

Vi tenker mest på hvordan funksjonene er satt opp og hvordan de fungerer med hverandre =)

 

Du kan besøke spillet her: MafiaQ

 

DEMOKONTO:

Brukernavn: Diskusjontest

Passord: forum

 

Takk =)

 

Har du lyst på rev, sixpounder?

Lenke til kommentar
Jeg har lyst til å lage et mafiaspill som er 100% realtime :) Lurer på om jeg noen gang blir ferdig med de andre prosjektene jeg holder på med... ROFL

 

Høres tøft ut, hvordan er planen for å gjøre det realtime? Akkurat hva spesifikt er det du vil gjøre realtime? Med tanke på det veldig fastspikrede konseptet med Mafia-spill ser jeg ikke helt hva som skal gjøres mer realtime enn at man ser at noe har skjedd når man refresher sida, evt. bruke ajax for å oppdatere litt info.

 

Derfor lurer jeg fælt på hvilken funksjonalitet du har i tankene! :thumbup:

Bygger på realtime i min application på fjesboka og hadde noe lignende in mind hvis jeg noen gang skulle lage et mafiaspill.

 

Say du skal robbe en bank. Da må du kjøre til banken som tar xx minutter, utføre robbingen som tar xx minutter og kjøre hjem igjen med pengene som også tar xx minutter. I løpet av denne tiden kan du ikke gjøre noe annet, ikke kjøpe noe, robbe andre osv.

 

Hadde også ideer om å lage veier som tar en bestemt tid å kjøre, dersom du har en rask bil blir tiden mindre osv. Hvis du skal robbe en annen spiller får han en beskjed om at du forlatet huset og er hos han om xx minutter. Dersom han da bestemmer seg for å robbe en bank er han ikke hjemme når du kommer, da robber du bare det du finner og drar. Dersom han er hjemme blir det slosskamp//skyting.

 

Maaange slike ideer. Beliggnhet av huset ditt bestemmer hvor lang tid det tar å bevege seg til butikken osv.

 

Dette vil føre til at man ikke trenger å besøke spillet så ofte, men det vil (til et visst nivå) virke mye mer virkelig enn å robbe verdensbanken på 2 sekunder. Måten jeg har fått dette til å fungere i min app er å bruke javascript-nedteller som teller ned til hvert trinn av det du gjør:

 

Kjører til PlastBox 01:11:10 Når den er nådd null kjøres Ajax og det vil stp

Robber PlastBox 00:15:00 Når dette er ferdig igjen vil det stå

Kjører hjem 01:11:10

 

U see?

Endret av TheClown
Lenke til kommentar
[..] I løpet av denne tiden kan du ikke gjøre noe annet, ikke kjøpe noe, robbe andre osv.
[..] Dette vil føre til at man ikke trenger å besøke spillet så ofte.

Er det hva du legger i realtime? :blink:

 

Venting/Loading er som regel noe man ønsker minst mulig av i spill. Å legge til ekstra for effekt, med mål om å faktisk få folk til å ikke spille, er virkelig det dårligste spillkonseptet jeg har hørt om, med mindre du har absolutt ingen intensjoner om å ha spillere. Hvis du er så gira på realisme, hvorfor ikke bare faktisk forsøke å robbe verdensbanken, istedenfor å spille det? :ph34r:

Lenke til kommentar

Jeg syntes det er mye morsommere å spille et slikt spill, men det er kanskje bare meg. Realtime betyr at det du gjør (på et "realistisk") nivå også skjer i spillet. Så hvis du skal rane noen så tar det ikke 2 sekunder.

 

Selvfølgelig vil jeg legge til mange ting som holder på spillerne, men ideen er at man ikke trenger å være i spillet 1000 ganger daglig, men kanskje 5-10.

 

EDIT: Det samme går jo igjen i dette mafiaspillet, hvor du blir satt i fengsel for 3x0 sekunder.

Endret av TheClown
Lenke til kommentar

Er enig med deg, TheClown, det er potensiale i det du tenker på. Forutsatt, that is, at du bruker det for å gjøre multiplayer-aspektet bedre. Såvidt jeg vet er "multiplayer"-biten i Mafia-klonene generelt begrenset til å trykke "Drep" og bruke opp dyre kuler eller sende post.

 

Folk bør absolutt "låses" fast når de skal gjøre noe. Du kan ikke gamble eller rane pensjonister mens du sitter i fengsel. Å ha muligheten til å ha eiendeler (f.eks. biler) og muligheten til å stjele fra andre spillere, samt å selge eller requeste ting på et spiller-drevet "Black market" (alá Auction House i WoW) vil ta flerspiller-aspektet til et helt nytt nivå. Siden du allerede er inne på dette med å ha et slags "travel"-system kan du jo også legge inn muligheten for at de med mye penger kan legge inn et "Request for info about %player%" på svartebørsen slik at jeg kan spionere på Jonas og dersom han gjør noe kriminelt i tiden jeg bruker (og evt. kaster bort) får jeg en item som jeg kan selge.

 

Så om noen har stjålet min Ferrari kan jeg etterlyse info om hvem som gjorde det. Ok, så er ikke dette fryktelig gjennomtenkt men en kamerat fortalte meg at når noen blir drept i nordic mafia (tror jeg det var) så får en tilfeldig spiller et dokument der det står hvem som gjorde det. Dette dokumentet kan etterlyses og selges dersom noen ønsker å ta hevn.

 

Jaja.. sunday morning ramblings ^^

Lenke til kommentar
Folk bør absolutt "låses" fast når de skal gjøre noe. Du kan ikke gamble eller rane pensjonister mens du sitter i fengsel.

Det du beskriver er ikke annet enn game states. Selvfølgelig burde dette være med. Det jeg bemerket meg ved var forced wait time, noe som selv i liten grad kan drepe de beste spill.

Endret av Jonas
Lenke til kommentar
Uansett hvor realistisk - MAFIASPILL SUGER!

Herregud, 50% av trådene her i PHP avdelingen handler sikkert om mafiaspill.

 

Mafiaspill suger fordi det er et voldsomt utall kloner som, per definisjon av ordet "klone", er dønn like. Konseptet i seg selv er veldig greit. Jeg kommer i allefall ikke på noen annen form for organisasjon som er så enkel å gjøre om til et spill i farta. Man starter "på gata" som småkriminell men etterhvert som man får mer penger øker også mulighetene man har i spillet. Man "stiger i gradene" helt til det punktet der man starter sin egen Familie og betaler de lengre ned for å gjøre jobber samt tar prosenter av alt de tjener. Skal endel til å replikere det samme i henhold til karakterutvikling og følelse av "fremgang" i en helt annen setting.

 

Folk bør absolutt "låses" fast når de skal gjøre noe. Du kan ikke gamble eller rane pensjonister mens du sitter i fengsel.

Det du beskriver er ikke annet enn game states. Selvfølgelig burde dette være med. Det jeg bemerket meg ved var forced wait time, noe som selv i liten grad kan drepe de beste spill.

 

Yeah, men å faktisk implementere det slik at ting koster tid, ikke bare penger, er etter min mening en grei idé. Selvfølgelig må man låse spillere i fengsel men jeg synes dette kan og bør utvides til f.eks. en flytur fra London til Moskva. Flyturen bør ta noen minutter og så lenge man er på flyet kan man ikke gjøre noe annet enn å sende post (forutsatt at man har en laptop i inventory).

 

Er ikke akkurat for å ha wait time på alt man gjør men ting som tar tid (som lange reiser ol.) bør låses for "realisme". Gjør man samtidig slik at store brekk tar tid å gjennomføre åpner man for at lavere spillere kan bryte seg inn hos folk mens de ikke er hjemme og slikt. Jeg vet ikke jeg, har aldri gitt disse Mafiaspillene mange minutter av tiden min og har ikke interessert meg stort for hvordan de fungerer heller. Konseptet er vel strengt tatt det absolutte lavmål for web-baserte spill, selv om det ikke egentlig er noen grunn til at et Mafiaspill ikke kan implementeres på en kul, orginal måte.

 

P.S.: Hva med "klasser"? F.eks. innbrudd-skill som øker med suksessfulle brekk, og "vakter" man kan engasjere om man har råd. Dyrere vakter == større sjanse for å buste en innbruddstyv med en gitt skill. Samme med leiemorder-skill og bodyguards. Bodyguards og vakter er selvfølgelig ikke spillere, men med et sånt system på plass lar man spillere starte som en vanlig Mafia-løpegutt, leiemorder eller tyv og progressere til å ha sin egen Familie, eller bli en mester-assassin/tyv som jobber freelance for bossene med penger.

Lenke til kommentar
Hvis jeg skulle lagd et slikt spill ville jeg brukt mye tid på ballansere prosent for å bli tatt/gjennomføre forskjellige kriminelle handlinger. Dette virker alllllt for lite gjennomtenkt og bare random i alle de mafia-spillene jeg har spilt.

 

For å være ærlig gjelder dette strengt tatt alle spill. Dawn of Myth? Planetarion? World of Warcraft? Starcraft? Alle er "bare utregninger" av stats vs. stats. Ok, WoW er å dra similien litt langt da mange spillere er helt clueless men det er ikke til å komme unna at man uansett skill taper mot noen med merkbart bedre stats.

 

At det er 100% random er jeg ingen fan av, men forslaget mitt om klasser vil vel mitigere dette noe? Da blir det skill-og-verktøy man har mot vakter, alarmer og whatnot motstanderen måtte ha. Selvfølgelig er det fortsatt en rand() inne i bildet men det gir i allefall spilleren et insentiv for å bli bedre, ikke bare trykke på linken som gir deg mest mulig penger og ta en pissepause når du havner i fengsel. =P

Endret av PlastBox
Lenke til kommentar

Russisk Rullett:

 

ADVARSEL: I dette spillet har du 1/4 sjanse for å vinne.

Vinner du, får du 3,000,000 kr, men hvis du taper, så dør du!

Ikke kontakt verken moderatorer eller admin hvis du taper!

 

Det var da noen merkelige regler. Det burde være 1/6 sjanse for å dø (dvs 5/6 sjanse for å vinne). ;)

Endret av Kontorstol
Lenke til kommentar
Russisk Rullett:

 

ADVARSEL: I dette spillet har du 1/4 sjanse for å vinne.

Vinner du, får du 3,000,000 kr, men hvis du taper, så dør du!

Ikke kontakt verken moderatorer eller admin hvis du taper!

 

Det var da noen merkelige regler. Det burde være 1/6 sjanse for å dø (dvs 5/6 sjanse for å vinne). ;)

Faktisk har du 1/n-del sjanse for å død, hvor n er antall spillere. Russisk rulett avsluttes gjerne ikke før en person er død. Uansett har du helt rett i at det aldeles ikke er 1/4-del sjanse for å vinne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...