Wæsp Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) God dag folkens En kamerat av meg har lansert et mafiaspill som jeg har bidratt litt med. Vi trenger derfor tilbakemeldinger for å kunne forbedre oss. Vi tenker mest på hvordan funksjonene er satt opp og hvordan de fungerer med hverandre =) Du kan besøke spillet her: MafiaQ DEMOKONTO: Brukernavn: Diskusjontest Passord: forum Takk =) Endret 6. oktober 2009 av Sixpounder Lenke til kommentar
-=CH=- Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) genialt spill enkle funksjoner ol, noen små bugs men skulle også hatt en krig funksjon, en funksjon som du kan sloss med andre spillere, og en rømmningsfunksjon i fengsel, ble du tatt for rømming fikk du en høyere straff Endret 5. oktober 2009 av -=CH=- Lenke til kommentar
Wæsp Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 genialt spill enkle funksjoner ol, noen små bugs men skulle også hatt en krig funksjon, en funksjon som du kan sloss med andre spillere, og en rømmningsfunksjon i fengsel, ble du tatt for rømming fikk du en høyere straff skal notere det ned og bringe det videre Takk for respons! Lenke til kommentar
BlueBench Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 En kamerat av meg har lansert et mafiaspill som jeg har bidratt litt med. Vi trenger derfor tilbakemeldinger for å kunne forbedre oss. Jeg tror dere vil få flere tilbakemeldinger på siden om du setter opp en demokonto, i stedet for at vi som evt. skal vurdere siden må opprette en konto for å se innholdet. Lenke til kommentar
Wæsp Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 En kamerat av meg har lansert et mafiaspill som jeg har bidratt litt med. Vi trenger derfor tilbakemeldinger for å kunne forbedre oss. Jeg tror dere vil få flere tilbakemeldinger på siden om du setter opp en demokonto, i stedet for at vi som evt. skal vurdere siden må opprette en konto for å se innholdet. Brukerkonto for forumet er nå satt opp Lenke til kommentar
iver.no Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Tror jaggu jeg fant en penge bugg ^-^ Brukernavnet er Iver Tulla så lenge i banken med sett inn - Ta ut at jeg fikk Penger: -9,086,304,382,164,997,120 kr Endret 6. oktober 2009 av iver.no Lenke til kommentar
Yankes Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Jeg så ikke gjennom så nøye, men det første jeg la merke til var at jeg ikke likte menyen, når du holder over en link så flytter hele menyen 1px på seg. Dette burde fikses .meny { height: 10px; } .meny:hover { height: 9px; border-bottom: #FARGE 1px solid; } Dette er da som sagt min mening, men .. EDIT: La også merke til at menyen med kommunikasjon, diskusjon og annet var helt malplassert. Den burde fikses. Og dere er sikkert klar over at siden "endringslogg" ikke innholder ingen ting (eller?). Endret 6. oktober 2009 av YaNkEs Lenke til kommentar
Dimethyltryptamine Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Tror jaggu jeg fant en penge bugg ^-^ Brukernavnet er Iver Tulla så lenge i banken med sett inn - Ta ut at jeg fikk Penger: -9,086,304,382,164,997,120 kr hehe, jeg har nå -9,223,372,018,176,359,424 kr Lenke til kommentar
Wæsp Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Buggen er nå fikset og alle brukere som misbrukte denne buggen har mistet bugpengene sine Lenke til kommentar
Knut_F Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Jeg gambla bort alle pengene til demokontoen! Lenke til kommentar
Wæsp Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Det gjør ingenting, brukeren er i hovedsak skapt for å teste spillet, og hvis mer penger trengs, fører jeg over Lenke til kommentar
hakonvl Skrevet 9. oktober 2009 Del Skrevet 9. oktober 2009 (endret) Prøver det litt nå. 1. Noen små gramatiske feil. F. eks Du må være gansert for og ta russisk rulett. Heter vell for og spille russiks rulett? 2. Hvis du ikke velger terningkast under terning men skriver inn et beløp for du beskjed om at beløpet ikke er et tall. Skriver du ikke inn terningkast, men ett beløp som er et tall får du ingen beskjeder. Skriver du inn noen bokstaver som beløp og terningkast får du heller ingen beskjeder. Var vell ikke så mye jeg kom med, men noe. Fint spill btw, ryddig og fint. Ser forresten at menyen med kommunikasjon, diskusjon og annet er litt langt nede på siden, men det er vell nevnt lengre opp. Endret 9. oktober 2009 av Rockie Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 10. oktober 2009 Del Skrevet 10. oktober 2009 (endret) Jøss, det spillet det var faktisk bra! Må si jeg ble positivt overraska. Hvor lenge har du holdt på? Skal teste litt mer seinere, men dette er et veldig typisk puslespill som jeg kan daffe rundt i. GG! Eneste jeg savner er counter på fengsel, og andre funksjoner i javascript. Endret 10. oktober 2009 av TheClown Lenke til kommentar
Wæsp Skrevet 12. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2009 Utrolig bra at folk liker spillet vårt Selve kodinga tok vel mellom 3 og 4 uker, men vi fortsetter stadig og oppgradere og utvikle slik at spillerne skal få en best mulig spillopplevelse! Skal sette opp javascriptfunksjoner på lista mi Lenke til kommentar
PlastBox Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 (endret) Damnit, tror jeg og zandzpider (her på forumet) har startet på denne typen webspill 3-4 ganger nå uten å ha noe å vise for det! Kom til et punkt der vi hadde ~30 spillere online per dag med et par characters hver (dette var et sverd-og-magi type spill) som brukte en god del tid hver dag på å banke tåpelige mobs i random battle, men vi stoppet utviklingen når vi nok en gang innså at rammeverket ikke var solid nok til å gjennomføre alt vi ville ha uten å gjøre ting mer "skittent" enn vi ville. Noen råd på hvordan man får til å senke kravene til seg selv noget, så man faktisk får produsert noe? Om dagen driver vi så smått med et Chrono Trigger'ish top-down online spill men perfeksjonismen krever sitt når man skal ha 100% cross browser compatibility, fullstendig fleksibilitet med tanke på items, interaksjoner, ol. og i tillegg satser på en like glattpolert opplevelse som man ville hatt i FF eller CT på en SNES (for ikke å snakke om multiplayer og team-vs-team/team-vs-multiple-mobs battle). x( Kudos for å ha fått noe ut! Trenger endel arbeid enda (bla. css og funksjonalitet, som tidligere postere har nevnt) og kanskje en dose orginalitet? Dette blir.. hva? Det tredje eller fjerde mafia-spillet jeg har sett som går ut på å begå kriminalitet, kjøpe kuler, gamble og.. ja. =P Men nok en gang, dere har i allefall et produkt å vise for arbeidet deres! Alt jeg og zandzpider har er MAD php/MySQL skills Endret 13. oktober 2009 av PlastBox Lenke til kommentar
Kris Skrevet 13. oktober 2009 Del Skrevet 13. oktober 2009 Dette blir.. hva? Det tredje eller fjerde mafia-spillet jeg har sett som går ut på å begå kriminalitet, kjøpe kuler, gamble og.. ja. =P Det er nok mange fler enn det. Har sett utrolig mange mafia-spill nå. Lenke til kommentar
PlastBox Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 (endret) Det er nok mange fler enn det. Har sett utrolig mange mafia-spill nå. Kanskje ikke så rart. Kan du forestille deg noe enklere spillformat å bygge med php? Sammenlign med Dawn of Myth eller Planetarion, der man ikke bare kjøper kuler og skyter, men konstruerer byggninger som f.eks. gir tilgang til eller oppgraderer soldat-type enheter, trener soldater, organiserer flere hærer og sender ut samordnede angrep mot andre baser som igjen kjører samme prosess med å investere ressurser riktig og kan få hjelp av venner til et organisert forsvar. Hva med et multiplayer rpg? Da må du ha et system for å reise rundt i verden (for å gjøre quests, se nye ting, ol.) og det er mer tricky enn det høres ut! Du må lage et kampsystem som er stimulerende og intuitivt nok til at folk forstår det fort og bruker lang tid på å gå lei. Du må ha items, både ting du kan ha på deg og ting du bruker (f.eks. nøkler), samt valuta og medhørende økonomi. I tillegg kommer karakterutvikling med medhørende experience, skills, talenter og hva du måtte velge å ha med, balansering, og store mengder innhold som skal til for at spillerne ikke skal gå lei på et par timer. Forsøker ikke å rakke ned på det tøffe Mafiaspillet deres, som sagt har dere et produkt mens jeg har null, nix, nada å vise for all kodingen min. Bare påpeker hvorfor dere bør være litt kreative: spill i Mafia stil der du går fra å stjele håndvesker til å rane banker, gambler, benytter banken for å unngå å bli ranet og kjøper latterlig dyre kuler for å klikke på "Drep spiller" og se en rand() avgjøre om du trenger et par kuler til eller ikke... La meg bare si, det har blitt gjort før og (igjen, ikke før å være en klysete drittsekk), antageligvis bedre. Få til en litt orginal vri derimot, og post som gale rundt på forumer, blogger ol. og dere har fort noen hundre brukere som genererer 20-30++ klikk om dagen. Det er faktisk nok trafikk til å høste en aldri så liten profitt fra Google AdSense! Desktop Tower Defense Denne fyren laget et Tower Defense spill i Flash og tjente bortimot et 6-siffret antall dollar på et år. La meg regne det om for deg: over 600.000 (i forhold til dollarens verdi da) Norske kronasjer på et år, for et Flash-spill! I snitt hadde han 5 sidevisninger (klikk) per unike bruker, på tross av at man aldri trenger å reloade en side med et Flash-spill. Jeg håper du ser potensialet i spillet deres, der hver eneste bittelille ting brukerene gjør krever én pageview! Paul Preece hadde 20 millioner pageviews og 4 millioner besøkende per måned. Om du antar et snitt på 50 klikk per dag per bruker og 100 brukere innom daglig er dere oppe i 150.000 pageviews per måned. Ganske beskjedent i forhold til godeste Mr. Preece men blir spillet deres bra får dere glatt mer enn 100 brukere i snitt hver dag og da begynner pengene å rulle inn! Svarte faen, må komme i gang med dette igjen snart... Edit: Om denne fyren tjente 50.000kr måneden på 20.000.000 pageviews vil det si at han fikk i snitt 0,0025kr per pageview. Det vil si at dersom dere blir sinnsykt populære og drar inn 3333 brukere som genererer i snitt 100 pageviews hver per dag vil dere tjene 25.000kr måneden. Faktisk mer enn mange av oss tjener på fulltids jobbing. Selv med 100 faste brukere og 100 klikk per bruker per dag tjener du/dere nesten 4000kr i måneden som så avgjort ikke er til å fnyse av. Få spillet ferdig, skaff 100 brukere og sett pengene på en "Jeg er i syden 3 uker i halvåret fordi jeg gadd å kode ferdig, BITCHES!"-konto! Når dette er gjort er det faktisk ingenting som hindrer dere i å legge opp samme spillet på en annen server og adresse men med et helt annet tema, og doble inntekten... Endret 14. oktober 2009 av PlastBox Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 Tar poenget ditt, og er egentlig enig. Mafia-spill er typisk det alle drømmer om når de begynner om php og de aller fleste feiler leeeenge før de kommer til målet. Disse gutta har tydeligvis fått det til og gjort en bra jobb, men forsatt finnes det drøssevis spill der ute som er bedre og mer populære (kjedelig å spille aleine). Jobbet selv med noe som minner om mafia-spill, men tok fort avstand fra det. Nå har jeg oppdaget at Facebook er en fin platform for å distrubere spill, så nå lager jeg en application basert på en animert tv-serie som heter Avatar:The Last Airbender. Har holdt på siden April i år, siden jeg vil ha noe spesielt og komplisert som folk ikke bare dropper med en gang Men for all del, lykke til videre, hold oss oppdatert om fremtidige planer Lenke til kommentar
PlastBox Skrevet 15. oktober 2009 Del Skrevet 15. oktober 2009 TheClown: Nice, du får ha lykke til med prosjektet ditt! Send gjerne en applikasjonsinvite til meg (plastbox) når du får det opp, kan godt alpha/beta-teste litt for deg også. =) Et lite word of advice though.. Lista for facebook spill er ufattelig lav. Lag noe som har karakterprogressjon og en eller annen form for karakterinteraksjon ("magi"-dueller, siden det er Avatar?) og skiten vil spre seg på facebook som svartedauden i en verden uten såpe! Gjør du i tillegg noe så "på kanten" som å gi folk.. tja.. et skillpoint for hver venn de sender en invite til.. heh. Lenke til kommentar
TheClown Skrevet 17. oktober 2009 Del Skrevet 17. oktober 2009 Ikke magi, men slossing. Bruker mot bruker, ut ifra utregning av stats og sjanse for å treffe osv. Mye av det samme kan finnes i Pet Dragons, som imo er den beste appen på facebook nå. Har utrolig mye arbeid igjen, men nå kommer den første avatar-filmen på kino om rundt 9 mnder, så jeg har relativt god tid. Må få ting litt mer spillbart, så skal du se titte Ja, og takk! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå