Gå til innhold

Hvilken windows 7 til gaming pc

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg kjøpte nylig en ny gaming pc og bygde den selv etter tips som jeg fikk fra svar på diskusjon.no :) men så er det operativ system. Siden windows 7 har kommet ut på markede (eller kommer?) så skal jeg ha den til min game pc (for jeg antar at det er best :p ). Da jeg søkte etter den fikk jeg et lite problem, det er faktisk flere forskjellige windows 7 (eks: ultimate, premium, fullversjon osv) prisen er også ganske forskjellig.

Det jeg er ute etter er et enkelt og billig windows 7, men jeg vet ikke hvilket som er egnet til gaming (er fullstendig noob når det kommer til operativ system, eneste æ skjønner er at man må ha operativ system men linux og sånt er ikke gaming operativ system). Hvis noen kunne ha vist meg eller sagt hvilken jeg skal se etter eller enda bedre anbefale en som er helt ok og ikke koster for mye (trenger ikke det beste av det beste). Jeg går ut i fra at alle windows 7 kan kjøre 4 eller mer gig. ram.

takker for alle svar og fra alle som tar seg tid til å prøve :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Før jeg meldte løst så undersøkte jeg saken nærmere og i dag fant jeg ut at de billige versjonene (ikke full versjon) er kun til oppgradering - altså jeg har ikke en aktivert operativ system på denne pc-en så betyr det at jeg må kjøpe en dyr fullversjon (altså ikke oem) ?

Lenke til kommentar
Før jeg meldte løst så undersøkte jeg saken nærmere og i dag fant jeg ut at de billige versjonene (ikke full versjon) er kun til oppgradering - altså jeg har ikke en aktivert operativ system på denne pc-en så betyr det at jeg må kjøpe en dyr fullversjon (altså ikke oem) ?

Om du ikke har et aktivert OS fra før av, må du trolig kjøpe enten en fullversjon eller en OEM versjon.

Siden oppgraderings platene til W7 ikke er lansert enda, så har jeg ikke fått testet om oppgraderingen fungerer slik som på Vista, altså at man kan installere samme operativsystem to ganger, for å så aktivere oppgraderingslisensen gang to.

Og vista krevde da ikke at den første versjonen var aktivert, for å godta installasjon nummer to som oppgradering.

Men vet som sagt ikke om dette fungerer med Windows 7 også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...