railcat Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hei Jeg går rundt med tanken på å starte opp med utdanning mot revisor. Det jeg lurer på er om det er mulig å ta økonomi og administrasjon for så å ta en spesialisering innen revisjon? Er det noen der ute som har gjort det på denne måten? Hvilke fordeler/ulemper er det eventuelt med å gjøre det på denne måten? På forhånd takk for gode og konstruktive svar Lenke til kommentar
Sommertroll Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Nå veit ikke jeg hvor du bor hen, men på Høgskolen i Oslo søker man bachelor i økonomi og administrasjon og velger videre spesialisering i øk. adm. eller revisjon for andre og tredje året. Valget foretas i vårsemesteret i 1. studieår, slik at du har god tid til å finne ut hva du har mest lyst til å fortsette med. Lenke til kommentar
railcat Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Jeg bor i Narvik i Nordland. Det jeg lurer på er om man stiller likt med de som tar 3 årig bachlor i revisjon hvis man tar øk.ad. med spesialisering i revisjon...? De har 3 årig revisjonsutdanning ved høyskolen i Harstad, men ikke i Narvik og jeg har ingen planer om å flytte på meg med det første. Derimot har de øk.ad her og jeg tenkte da at det kanskje var mulig å ta spesialisering i revisjon... Lenke til kommentar
JesperA Skrevet 12. oktober 2009 Del Skrevet 12. oktober 2009 Hei, går Øk.ad og halve klassen min går revisjon. De første 3 semesterne er like i alle fall på Høgskolen i Østfold. Har flere som har byttet over etc. Hos oss kan man ikke gå økad, og så ta profilering i revisjon. Må gå på linjen revisjon for å gå revisjon for å si det sånn. Kan ikke helt skjønne hvorfor du vil gå økad, med profilering revisjon, når revisjon er et eget studium. Lenke til kommentar
andreas_rafdal Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 må gå revisjonsstudiet dersom du vil bli registrert og eventuellt senere autorisert revisor. Lenke til kommentar
ITOslo Skrevet 14. oktober 2009 Del Skrevet 14. oktober 2009 For å bli statsautorisert revisor så har det ingenting å si hva du tar på bachelor nivå, dette krever master i regnskap og revisjon. Mange som har ren økonomiutdannelse (eks. siv. øk) som jobber som revisorer og tar denne masteren etterpå. Kan fint få seg jobb som revisor med en ordinær grad i økonomi, men hvis du vil ha revisorjobb etter bacheloren er det nok enklere å komme inn med en spesialisering i revisjon. Mens det har mindre (ingenting) å si hvis du kommer med master. Lenke til kommentar
JesperA Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Ja, det er forsåvidt greit at det går og bare ta master. Men når du vet at du vil bli revisor, og skal ta master i regnskap og revisjon så tar du jo bachelor i revisjon først når man har mulighet til det Lenke til kommentar
Cie Skrevet 20. oktober 2009 Del Skrevet 20. oktober 2009 Ja, det er forsåvidt greit at det går og bare ta master. Men når du vet at du vil bli revisor, og skal ta master i regnskap og revisjon så tar du jo bachelor i revisjon først når man har mulighet til det Ikke hvis man ikke ønsker å studere i den byen der det spesifikke studiet tilbys, når det finnes et alternativ som er nesten like bra... Er jo ikke akkurat bortkastet med en bachelor i øk.ad. i stedet heller, hvis du uansett skal ta master i enten revisjon eller økonomi... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå