InstanZ Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Noen som har peiling på hud her? Gutt 18 Slo meg en helg jeg var ute på byen, fikk sår i pannen, over munnen og haken. Dette er grodd igjen nå (ca 8 dager siden uhellet), men har fått helt fersk hud der jeg hadde sår. Er somsagt en aktiv solarium bruker. Hvor lenge burde en vente til at en kan ta solarium igjen etter dette uten å ødlegge den ferske huden? (få arr) Hvor lang tid tar det før pigmentene kommer tilbake der den ferske huden er? Trenger ikke å være nøyaktig selv om spørsmålene virket litt pirkette. Men bare oppgi ett hint om ønskelig eller en anbefaling. Endret 5. oktober 2009 av InstanZ Lenke til kommentar
DasDiskusjonsDude Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Eg tenker at du bør vente litt med solariumet. Eg er ingen ekspert på hud, men etter at eg hadde eit arr, etter at eg måtte sy, måtte eg smøre på ein krem, og bruke arrteip eller noko sånt, sånn at eg ikkje skulle få sol på arret, det var ganske stort, men likevel eit arr, eg trur ikkje det er så bra for aret, fordi det blir tydeligere når du får sol på det. Så om eg var deg ville eg som sagt vente med solariumet. Men det er nok ikkje krise om du likevel bruker solariumet. Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Solarium er generelt dumt. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Solarium er generelt dumt. Er det? Det solariumet jeg snakker med slår meg som temmelig godt utdannet og opplyst nemlig. Endret 5. oktober 2009 av Ramius Lenke til kommentar
InstanZ Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 (endret) Eg tenker at du bør vente litt med solariumet. Eg er ingen ekspert på hud, men etter at eg hadde eit arr, etter at eg måtte sy, måtte eg smøre på ein krem, og bruke arrteip eller noko sånt, sånn at eg ikkje skulle få sol på arret, det var ganske stort, men likevel eit arr, eg trur ikkje det er så bra for aret, fordi det blir tydeligere når du får sol på det. Så om eg var deg ville eg som sagt vente med solariumet. Men det er nok ikkje krise om du likevel bruker solariumet. Okey okey. Takk for ett fint svar. Datoen er idag 6.Oktober, jeg velger da å vente til november før jeg starter å ta solarium igjen iallefall for å være på den sikre siden. Endret 6. oktober 2009 av InstanZ Lenke til kommentar
Raudridder Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Solarium er generelt dumt. Er det? Det solariumet jeg snakker med slår meg som temmelig godt utdannet og opplyst nemlig. Det har seg slik at de gjerne vil tjene penger, vet du. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Solarium er tullete og ganske harry, spør du meg. Lenke til kommentar
Keiseren av Grønland Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Solarium er tullete og ganske harry, spør du meg. Jøss, skjønner ikke at folk gidder seg å irritere over andres bruk av solarium. Det er mye ting som er tullete, som at gutter bruker sminke, trange olabukser, og at jenter lakkerer tånegler. Men solarium er da virkelig ikke noe galt det? Kanskje du tenker på sånne som bruker solarium hver dag og ser oransje ut? Da er det teit. Men jeg for eksempel, bruker det hver søndag, og det gir meg en fin glød i huden, samtidig som det forbedrer huden. Får mindre kviser, gjevnere tone osv. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Irriterer meg ikke. Sminke, trange bukser eller lakkerte tånegler er ikke skadelig, det er hyppig solariumsbruk. Lenke til kommentar
InstanZ Skrevet 6. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 6. oktober 2009 Solarium er tullete og ganske harry, spør du meg. Harry er d vell ikke.. Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Solarium skader ikke i småmengder, det kan faktisk være bra i denne årstiden vi er på vei inn i. For det tilfører huden D vitaminer, det samme som er i sollyset (noe det blir mindre og mindre av for hver dag). Jeg ville nok ha ventet litt med solarium, du kan evt ha noe over der du har sår og smøre med solkrem. Lenke til kommentar
InstanZ Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Solarium skader ikke i småmengder, det kan faktisk være bra i denne årstiden vi er på vei inn i. For det tilfører huden D vitaminer, det samme som er i sollyset (noe det blir mindre og mindre av for hver dag). Jeg ville nok ha ventet litt med solarium, du kan evt ha noe over der du har sår og smøre med solkrem. Tok solarium idag. Uten ansiktsol og en handuk over hele ansiktet bare.. Får gjøre slik ut månden før jeg skrur på ansiktssolingen igjen. Takk for gode svar : ) Lenke til kommentar
toy_man Skrevet 7. oktober 2009 Del Skrevet 7. oktober 2009 Er ikke noe farlig så lenge du ikke har noe synlige arr. Har du det kan du dekke det til med plaster eller en solkrem med høy faktor. Ser ikke noe grunn til at det skal være farlig å ta solarium med "ny" hud. Så lenge du ikke overdriver. Jeg bruker plaster over arret jeg fikk etter jeg tok bort en føflekk. Bare for å slippe at den skal bli helt hvit til evig tid. Trådstarter spurte heller ikke om hva folk syntes om solarium. Kan dere vennligst holde dere til saken. Takk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå