564215 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Skal returnere en vare til Netshop. I returmeldingen jeg fikk fra dem skriver de at det vil lønne seg å sende den som norgespakke. I tillegg sendte de meg et nummer som pakken skal merkes med. Må jeg betale for å returnere denne varen? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hvis det er angrerett må du betale ja. Usikker hvis det er garanti, men regner med du må det da og. Lenke til kommentar
eught Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Om det er snakk om en reklamasjon skal du få dekket fraktkostnadene. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Varen er defekt. Så det går nok på reklamasjon. Men det er litt tåpelig hvis jeg må betale frakt for nesten samme verdi som varen har? Må jeg betale frakt ved reklamasjon, tror du? Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Sendte nettopp inn en vare som gikk på garantien til mpx.no, da betalte dem frakten. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Hvordan går jeg frem i posten da? "Man skal ikke betale frakt ved reklamasjon. Derfor skal jeg sende den pakken gratis. So STFU!" Endret 5. oktober 2009 av ZeroZ Lenke til kommentar
eught Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Du betaler frakten i første omgang, men du sørger for at butikken får kvittering (det varierer litt hvordan de vil ha den, sannsynligvis går det greit å bare legge den ved pakken). Du gir også kontonummeret ditt til dem, og etter en stund vil du få pengene tilbakebetalt. Lenke til kommentar
Like clockwork Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Nettbutikken tar kontakt med posten, at det skal sendes en vare til dem og at dem skal betale frakten, deretter får du et brev ifra posten, med en "kvittering" som du klistrer på pakken som du skal sende. Edit: Slik er det i hvertfall med mpx. Endret 5. oktober 2009 av Blueone Lenke til kommentar
564215 Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Det spurte etter kontonummeret mitt da jeg søkte om retur. Så håper det ordner slik som Eught sier. Lenke til kommentar
Gonzo2 Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Hadde en reklamasjonsak med komplett for en mnds tid siden (skjermkort på 1.5år som var defekt). Der fikk jeg igjen fraktkostnadden etter å ha sendt bilde av kvitteringen tatt med mobilen. Stusset litt over det ettersom jeg allerede hadde gitt dem kontonummeret mitt flere ganger i retur prosessen. Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 6. oktober 2009 Del Skrevet 6. oktober 2009 Det spurte etter kontonummeret mitt da jeg søkte om retur. Så håper det ordner slik som Eught sier. Husk å ta vare på kvitteringen, uten den så får du ikke så mye som en krone igjen. Lenke til kommentar
564215 Skrevet 7. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 7. oktober 2009 Det spurte etter kontonummeret mitt da jeg søkte om retur. Så håper det ordner slik som Eught sier. Husk å ta vare på kvitteringen, uten den så får du ikke så mye som en krone igjen. Jeg sendte med kviteringen i pakken. Det er vel ok det? Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 8. oktober 2009 Del Skrevet 8. oktober 2009 Det bør være bra, mena lltid lurt å ha en kopi. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå