johome Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg er ikke helt fornøyd med bootiden før jeg kommer inn i Windows. Har klart å redusere den med noen sekunder , men det er ikke nok for meg. Har inntrykk av at hovedkortet Asus P5Q Deluxe "stjeler" unødvendig mange sekunder : Først kommer Express Gate. Den bruker ca 10 sec. Ok det er bare å trykke på "Enter OS " så fortsetter den videre. Så går det noen sekunder før bildet av AMI dukker opp. Express gate er greit, men er det mulig å fjerne bildet av AMI ? Det stjeler sikkert 15 sekunder av oppstartstiden. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Er mulig å fjerne "AMI" (står det ikke AI der egentlig?) men da erstatter du bare den med vanlig bios-tekst og lasting av harddisker og telling av RAM. Lenke til kommentar
johome Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Ja, det står vel egentlig AI. Det er vel en forkortelse for American Megatrends antar jeg. I det bildet står det at man kan trykke på "DEL" og "TAB" , men jeg kommer jo lett inn i BIOS i det første bildet. Hvordan erstatter man det med "vanlig bios tekst " ? "SSD ?" ja, Intel X25 M80. Endret 5. oktober 2009 av johome Lenke til kommentar
b-real Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Står i BIOS et eller annet sted, hvor aner jeg ikke. Har hovedkortet selv men den og resten av pc'en ligger godt bevart i en kjeller i Nord-Norge :\ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå