Gå til innhold

Spille Matroska-filmer (.mkv) på PS3


RainbowLady

Anbefalte innlegg

Ble dypt skuffet da det gikk opp for meg at mitt lille toastjern flerret med tennene og nektet plent å skulle spille av Matroska-filer. :no:

 

Har prøvd meg litt frem, her og der, og i grunn ikke funnet noe særlig med god og forståelig hjelp. Har også prøvd å bruke Red Kawas PS3 Video 9 for å konvertere til .avi, men da var kvaliteten langt fra tilfredsstillende, samt at det tok flere timer å konvertere rundt 3 GB.

 

Noen som kan hjelpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er dessverre ingen måte å spille av MKV direkte på PS3 og det kommer vell neppe med det første (bare opensource og pirater som liker åpne formater lol).

Så alternativene dine er enten å konvertere til et annet format for eksempel .mp4 da PS3 i det minste støtter x264 da får du bedre kvalitet enn .avi.

Eller å bruke en PC til å streame til PS3en (det gjør jeg), PS3 media server funker ganske bra. Men du trenger en dugelig bra PC viss du skal spille av f.eks 1080p uten hakking.

Lenke til kommentar

PS3mediaserver er HELT klart et fantastisk bra alternativ enten du vil streame eller spille direkte av fra ps3.

 

* Via streaming spiller programmet av mkv filer uten problemer, om de er 1 eller 20gb så presterer ps3mediaserver helt utmerket, lyd og bilde blir 100% :) Du får også med dette spillt av undertekster som er kodet inn i mkv filene om du ønsker det.

 

* Om du overfører filen til ps3 via programmet ps3mediaserver så utføres det en "On the fly" konvertering av filmen og du kan etter endt overføring spille den av uten problemer. Dette gir litt mindre arbeid enn feks mkv2vob som jeg brukte før, der du først må konvertere og deretter overføre.

 

Mr.Badsmile: du vet det vel.. men jeg vil bare tipse trådstarter om at ved konvertering av filmer via MKV2VOB med DTS lyd så tar det også lang tid, på samme måte som når du skal kode inn undertekster.

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar
Mr.Badsmile: du vet det vel.. men jeg vil bare tipse trådstarter om at ved konvertering av filmer via MKV2VOB med DTS lyd så tar det også lang tid, på samme måte som når du skal kode inn undertekster.

 

Det tar *ikke* like lang tid å konvertere DTS til AC3 som å brenne inn undertekster og rekode hele filmen, det har jeg ingen tro på. Men at det tar lenger tid enn ren remuxing det er sikkert.

 

Hvis man har receiver med DTS dekoding og optisk link så kan man i nyere versjoner også velge å beholde DTS som et PCM spor akkurat slik som ps2mediasenter kan gjøre.

Lenke til kommentar
Det tar *ikke* like lang tid å konvertere DTS til AC3 som å brenne inn undertekster og rekode hele filmen, det har jeg ingen tro på. Men at det tar lenger tid enn ren remuxing det er sikkert.

 

Hvis man har receiver med DTS dekoding og optisk link så kan man i nyere versjoner også velge å beholde DTS som et PCM spor akkurat slik som ps2mediasenter kan gjøre.

 

Mente ikke at det tok like lang tid, jeg mente bare at det tar lengre tid på samme måte som at det tar lengre tid å dille med subs. Men ja du kan vel beholde det nå som du sier, har ikke rørt mkv2vob på over et år så kunnskapen er vel ikke helt fersk, har DTS receiver og full pakke så alt går rett på ps3 mediaserver.

 

Kjipt at lyden av og til hakker hos deg Mr. BadSmile, bedre hardware eller bedre nettverk gjør vel susen.. Jeg slet med lagg en sjelden gang før når jeg kjørte ps3 og pc direkte på Dlink655 routeren jeg hadde før, selv om den liksom skulle være gigabit (noe som har blitt bevist i mange tester at den ikke er)..

Løste problemet ved å sette en linksys switch innenfor routeren for å avlaste den --> http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...spx?plid=124224 Har vel glatt spillt av 75-100 timer med streaming etter det, og bank i bordet ikke sett snurten av lagg verken i lyd eller bilde. Bare sporer av for å få frem at til og med det kablede nettverket kan være for dårlig, vi pleier jo alltid å henge ut trådløsen eller pcen som den stygge ulven :)

 

ps: fet filmsamling badsmile :)

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...