Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Lyve seg til sex?

Gjest Guest_manfred_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_manfred_*

Hei, kontroversielt tema underveis. Wall of text. Jeg har så lite dameerfaring at det virkelig plager meg og det har plaget meg en stund. Derfor har jeg begynt å tenke tanken å fremstille meg selv som bedre enn hva som er tilfelle. Med noen hvite løgner som gjør meg mer spennende og vellykket. Jeg tenkte ikke å innlede forhold med dem sånn at de små løgnene ville innhentet meg. Det vil innhente meg men får ikke noen store konsekvenser i form av forhold som brytes fordi jeg har vært en løgner.

Det jeg tenkte på var mindre ting som hva jeg driver med på fritida, hvor jeg har vært og hva jeg har opplevd, istedet for å si at jeg sitter på rommet mitt og sturer hver jævla dag. Jeg kan slutte å sitte og sture og heller finne på noe som jeg senere kunne fortalt om, men det virker ikke særlig realistisk akkurat nå. Vanskelig å skulle snu den situasjonen over natta når det allerede er så bekmørkt.

Det ville vært leit for jenta som ville følt seg lurt, men jeg begynner å tenke at det er slik det har blitt og at jeg bare tilpasser meg virkeligheten. Jeg har alltid vært ærlig mot jenter, men minimalt av resultater å vise til. Jeg har ikke vært en deppa dust som har klaga og sutra. Jeg sutrer bare her. Men jeg har tenkt på hvor grensen egentlig går og hvor langt jeg kan dra det. Det er fristende å si og gjøre akkurat det som må til for å nå målet, men tro det eller ei så har jeg ikke mistet all samvittighetsfølelse ennå. Jeg er bare fordømt bitter og lei.

På den annen side så tenker jeg at dette ikke automatisk vil få meg til å føle meg bedre, siden jeg innerst inne vet at det ikke er meg som har oppnådd dette. Hun har trodd at jeg har vært en annen. Altså er jeg fortsatt en gedigen taper, det vil være uforandret. Jeg vil antagelig være en større taper enn noensinne som tenker på å gå til dette skrittet. Men jeg kan ikke noe for det. Er dette en hevnaksjon mot jentene, siden de alltid har gitt faen i meg? Er det noe jeg gjør utelukkende for min egen del fordi jeg vil oppnå noe positivt? I den grad det kan kalles noe positivt med disse metodene. Jeg er faen ikke sikker. Alder? Jeg er i 20-årene.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om du treffer en dame på byen f.eks og unnlater å si du bare sitte hjemme og sturer synes jeg ikke det er så ille da.

De fleste vil jo vise sine posetive sider i slike møter, ikke alt det negative du tenker om deg selv.

Ellers ville jeg egentlig bare anbefalt deg å la tiden hjelpe og heller søke jenter som har mer til felles med deg, så du slipper å føle deg som en taper som må lyve om livet ditt.

Både sex og selvfølelse vil bli mye bedre da, enn med en dame du uansett måtte dra noen hvite løgner på for at hun skal se deg.

Lenke til kommentar

Jeg syne du er litt tidlig ute med å begynne med sånne tanker.. Det er også en lite god ide. Skal du på ferie en uke, så hadde det kanskje gått. Men problemet er jo at jenta vil mest sansynlig finne det ut en eller annen gang. Om det står tilbake på deg eller ikke er vanskelig å si.

Det første jeg ville gjort var å endre på hva du gjorde i fritiden. Hvorfor ikke gjøre noe av det du tenker på å si at du har gjort? Det skal ikke mye til for å forandre på hvordan du fremstår. Hvordan du fremfører deg har også en god del å si. Det er forskjell på å si at du satt forran datamaskinen og runka hele lørdags kvelden eller at du var litt trøtt etter en slitsom uke på jobb og bare ville slappe av..

Det å lyve deg fram til noe som helst er ikke en god plan! Få heller endret virkeligheten og evt finn en mer flatterende måte å si at du ikke gjør noe ;)

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke råde deg til å lyve deg til en mer spennende person, men heller bli det. Det skal ikke noe mere til enn at du finner deg noe du liker å drive med, og kommer deg ut for å bedrive akkurat det. :) Et eller annet som kan få deg til å si noe annet enn "Jeg sitter hjemme og sturer på fritiden" og vite med deg selv at det du sier er sant.

Men ikke gjør dette for de kommende jentene sin skyld, men for din egen del.

Jeg tror ikke at det mørket du ser foran deg kommer til å forsvinne i det du "lurer" noen kvinner til sengs. Det kommer mest sansynlig ikke til å gjøre noen stor forskjell annet enn at du får deg noe..

Samtidig tror jeg heller ikke at disse løgnene kommer til å gjøre at du får deg noe mer. Med mindre du er en mesterløgner av dimensjoner som har innarbeidet gode rutiner og kroppspråk til å samsvare med løgnene, så vil jenta merke det.

Hun kommer nok ikke til å ta deg direkte på det, men hun vil føle at noe ikke stemmer, som bare vil drive henne vekk fra deg.

Jeg vil heller anbefale deg (og ja, dette er det rådet du helst ikke ville høre) til å heller gjøre noe mer ut av deg selv. Det virker som du ikke er helt fornøyd med deg selv, og jeg tror heller at det er grunnen til dameproblemene dine, og ikke at du ikke har en spennende fortid.

Bli fornøyd med deg selv, før du prøver å få andre til å bli fornøyd med deg. :)

Var igjennom dette selv for et par år siden, og jeg har ikke angret et sekund i etterkant på forandringen. :)

Lenke til kommentar
Gjest Guest_manfred_*

Jeg har ikke noe ønske om å finne meg ei jente som er en like stor sosial taper som meg selv, som er lik meg selv som du sier. Det har dukket opp jenter som har likt meg for den jeg er, men de kan telles på én hånd og da er det ikke alle de som har kjent meg spesielt godt. Det har vært ganske lite attraktive jenter som sliter med seg selv, har langt under middels intelligens e.l. Jeg prøver bare å forklare at du må ha dine egne issues for å i det hele tatt gidde å bry deg om meg.

bIsk0p: jeg synes ikke jeg er tidlig ute med å tenke disse tankene, jeg begynner å tenke at det er på høy tid å gjøre drastiske tiltak og tilpasninger. Men jeg vet bare ikke om det vil være noe som får meg til å føle meg bedre etterpå. Så jeg har ikke konkludert med at dette er veien å gå.

Det er ikke gjort i en håndvending å skulle bli den jeg vurderer å fremstille meg som. Jeg har i grunn ingen venner, i hvert fall ingen som bor i samme landsdel. Det er en rimelig lav sannsynlighet for at jeg plutselig skulle bli den som jeg vil være. Den som er med på fester og det som er gøy. Jeg har blitt invitert på fest én gang, og det var høyst sannsynlig av medlidenhet. Har vært på flere fester enn det, men da sammen med vennene til eksen hvor jeg da måtte få komme.

Lenke til kommentar
Gjest Guest_manfred_*

Smurstafa: jeg mistenker også at de vil skjønne at det her ikke henger på greip, men det vil også avhenge av hvordan jeg legger det fram og hva jeg sier. Jeg er smertelig klar over at man må ha det bra med seg selv før man kan forvente at andre skal finne deg attraktiv, men det gjelder i hovedsak faste forhold. Jeg kan fremstå som blid og fornøyd over kortere tid.

Jeg prøver å si til meg selv at nå som jeg er så langt nede har jeg virkelig ikke noe å tape. Jeg kan snu 180 grader og bli en happy, pratsom og kontaktsøkende fyr. Hilse på alle kjente, smile osv. Jeg er jo klar over at det gjerne er disse menneskene man ser på som attraktive, også bare som venner. Men likevel er det noe som holder meg igjen, jeg har bare ikke mot til det.

Lenke til kommentar

Når jeg sier at det er tidlig å tenke slik, mener jeg å lyve for å få deg noe. Sex er forsovet ikke svaret på alle problemer her i verden! Det å forstå at du må endre litt på livstilen der i mot er det sikkert ikke dumt å tenke på! Sjeldent for tidlig å innse at man ikke er fornøyd og vil endre på seg, noen få ganger for seint..

Det å få nye venner når man ikke går på skole o.l. er ikke lett, men heller ikke umulig. Hobby er ofte en ting som gjør det lett å få nye venner, hvis det er det du ønsker. Hvis det bare er å komme deg bort fra data maskinen og ha noe mer spennende å snakke om. Så er ikke det heller så vanskelig. Bare det å trene vil jo allerede gjøre stor forskjell! Du kan f.eks være litt aktiv, spørre de som ser ut som de har peiling om spørsmål (unngå å være plagsom) På den måten vil du bli "kjent" med dem.. Jeg synes det er hyggelig når folk faktisk spør om råd i steden for å ødlegge seg selv og apparatene når de trener..

Det største problemet ditt er vel holdning, det virker ikke som at du ønsker å gjøre mye for å endre situasjonen din. Hva med de du jobber med? Spør om disse vil være med på cafe eller kino en gang .. Snakke med sjefen og se om det er mulig å få til noe sosialt fra bedriftens side ..

Lenke til kommentar
Gjest Guest_manfred_*

Jeg studerer faktisk, og har ikke noen unnskyldning for at jeg er i denne situasjonen. Men etter å ha studert sammen med mer eller mindre de samme menneskene på tredje året nå, så er jeg bare "han rare som alltid sitter alene og aldri snakker med noen". Det er ganske nærme sannheten, selv om det er et par stykker som jeg har snakka litt med. Jeg vet også at det er mer enn nok av studentforeninger man kan bli med i, men jeg kan ikke fordra å skulle dukke opp på noe sånt alene. Jeg prøvde meg på fotballaget her i fjor høst, men slutta siden jeg var så utenfor. Følte meg som en idiot.

Jobber også, og de har jeg fått bedre kontakt med enn jeg studerer sammen med. Men ikke i nærheten av så god kontakt at jeg ville foreslått å finne på noe utenom arbeidstida. Jeg vet at det er en ødeleggende holdning, men jeg må være litt mer komfortabel før jeg tar initiativet til noe sånt. Jeg må også få signaler på at de liker meg, og ikke bare snakker med meg av ren pliktfølelse/høflighet.

Lenke til kommentar

Det er ikke nødvendigvis så gøy å gå på fest som du tror. Vet det smerter å ikke bli invitert, men festing er jo drekking og sjekking med mer eller mindre tilfeldige personer. Ikke alle passer inn i dette miljøet. Virker på meg som du mer passer til å være med i politisk/organisatorisk arbeid.

Det er vondt å være uerfaren, men mange har det nok enda vondere der de går rundt med kjærlighetssorg. Se på alle trådene her med folk som prøver å glemme eksen...

Lenke til kommentar

Jeg skal sitere en kompis her - "Hva du gjør i dag er trening for i morgen".

Med andre ord, hvis du fortsetter å sitte på ræva og være miserabel så vil det være det du blir bedre til, og du vil kun forsterke de holdningene og handlingsmønstrene som holder deg der du er i dag.

Når jeg ser du skriver at det ikke er gjort i en håndvending å bli den du ønsker å være så syns jeg dessuten det lukter litt "magisk pille"-tankegang. Forandring tar tid, gjerne flere år hvis du sitter skikkelig dypt i suppa, og det er bare tid, jobbing med seg selv og å stadig klatre oppover stigen som gir noen varig effekt.

Når det gjelder "løgn og sex"-biten er det ett spørsmål som melder seg med en gang - hvis du er "han rare som aldri snakker" og generelt er lite sosial, hvordan skal du bryte dette mønsteret så du faktisk kommer såpass innpå ei jente at du kan få servert løgnene dine og pult henne?

Videre, hvis du gjør dette der du vanligvis ferdes, hvordan skal du bryte dette mønsteret på en troverdig måte? Går du fra veggpryd til Lars Monsen over natta så vil folk begynne å lure, og siden du skriver at du trenger signaler på at folk liker deg kommer du antagelig til å brenne som et St. Hans-bål hvis du prøver noe sånt utenfor din vante sosiale sirkel.

Til slutt, sex vil sannsynligvis ikke løse problemet ditt. Ut ifra det du skriver vil jeg tippe at du føler deg elendig og tror det å få pult vil fikse dette, noe det også vil gjøre. For en stund.

Men, med mindre du tar tak i deg selv og fikser problemet som ligger i bunnen kommer du til å tilbringe resten av livet i jakt på den neste som kan "fikse" deg. Vil du virkelig det?

Mine $0.02

Lenke til kommentar
Gjest Guest_manfred_*

Raven_Heart: det ville ikke vært noe sjakktrekk å gjøre dette med noen som allerede kjenner meg og vet bedre, men ved nye bekjentskaper. Mennesker som ikke kjenner meg og som ikke vet at dette ikke stemmer. Jeg er heller ikke nødvendigvis så veldig nervøs og usikker med nye mennesker, det kan variere ganske mye.

Jeg begynte å tenke tanken fordi jeg kom ganske godt overens med ei jente jeg nettopp har fått kontakt med, og da falt det meg inn at noen hvite løgner kunne hjelpe. Jeg tror ikke hun vil like meg som noe annet enn en venn om hun virkelig blir kjent med meg. Derfor sprite opp "livet mitt", og gjøre meg selv mer attraktiv for henne.

Tror ikke at dette ville fungert som noen magisk pille, men trolig hjulpet meg en hel del. Hvis det er slik at sex alene skal være målet mitt, ved hjelp av løgn isåfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...