PYN_ Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Etter å ha lest denne artikkelen ( http://www.bardufoss.no/les/948.html ) lurer jeg på når dette skiftet i innrykksdato kommer til å skje. Jeg har planer om å søke meg inn i PBn, men innrykk i januar gjør at 2 år går bort til førstegangstjenesten, så det hadde vært gunstig å vite når de begynner med innrykk i august "Vi ønsker å snu innkallingen slik at BN2 får innkalling i januar og Panserbataljonen om sommeren. Det vil spare miljøet i Indre Troms og øke effekten av soldatutdanningen, forteller stabssjefen i Hærstaben." Endret 5. oktober 2009 av Mattismm Lenke til kommentar
DDDD Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Garantert veldig lenge (mange år). Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Mattismm: Mener du når de begynner med innrykk i august? Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Hvis du skal studere, så kan man vel begynne studiene i januar også? Så to år behøver jo ikke gå tapt. (kommer selvsagt an på hva slags studier det er!) Lenke til kommentar
PYN_ Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Mente så klart august. Får heller satse på å komme inn i 2.BT i stedet. Har tenkt på int ops etter førstegangstjenesten, men har lite lyst til å bruke mer enn 2 år til sammen. Synd egentlig, kan ikke tenke meg noen som synes det er gunstig å bli kalt inn i januar fremfor august. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) PBN har innrykk neste sommer Og nei, det er stort sett gunstigere å bli kalt inn i august enn å bli kalt inn i januar (men for mange som er ferdig utdanna/ikke tar høyere utdannelse er det knekkende likegyldig), men det er nå en gang forsvarets behov som regjerer, ikke den enkeltes ønsker. Endret 5. oktober 2009 av Herr Brun Lenke til kommentar
PYN_ Skrevet 5. oktober 2009 Forfatter Del Skrevet 5. oktober 2009 Aha. Hvorfor står det overalt at de har innrykk i januar da? Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Fordi de har hatt det fram til nå. Om jeg ikke husker helt feil, hadde 2BN innrykk nå den 17. august. I januar blir disse mannskapene overført til PBN, og 2BN gjennomfører nytt innrykk. Neste august, en stund etter at mannskapene som hadde innrykk nå i sommer er dimittert, er det nytt innrykk i PBN. De hopper altså over innrykket i januar, mens 2BN selvfølgelig heller ikke har innrykk neste sommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå