Gå til innhold

Panserbataljonen - Innrykk i august?

PYN_

Anbefalte innlegg

Etter å ha lest denne artikkelen ( http://www.bardufoss.no/les/948.html ) lurer jeg på når dette skiftet i innrykksdato kommer til å skje. Jeg har planer om å søke meg inn i PBn, men innrykk i januar gjør at 2 år går bort til førstegangstjenesten, så det hadde vært gunstig å vite når de begynner med innrykk i august

"Vi ønsker å snu innkallingen slik at BN2 får innkalling i januar og Panserbataljonen om sommeren. Det vil spare miljøet i Indre Troms og øke effekten av soldatutdanningen, forteller stabssjefen i Hærstaben."

Endret av Mattismm
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mente så klart august. Får heller satse på å komme inn i 2.BT i stedet. Har tenkt på int ops etter førstegangstjenesten, men har lite lyst til å bruke mer enn 2 år til sammen.

Synd egentlig, kan ikke tenke meg noen som synes det er gunstig å bli kalt inn i januar fremfor august.

Lenke til kommentar

PBN har innrykk neste sommer ;)

Og nei, det er stort sett gunstigere å bli kalt inn i august enn å bli kalt inn i januar (men for mange som er ferdig utdanna/ikke tar høyere utdannelse er det knekkende likegyldig), men det er nå en gang forsvarets behov som regjerer, ikke den enkeltes ønsker.

Endret av Herr Brun
Lenke til kommentar

Fordi de har hatt det fram til nå.

Om jeg ikke husker helt feil, hadde 2BN innrykk nå den 17. august. I januar blir disse mannskapene overført til PBN, og 2BN gjennomfører nytt innrykk. Neste august, en stund etter at mannskapene som hadde innrykk nå i sommer er dimittert, er det nytt innrykk i PBN. De hopper altså over innrykket i januar, mens 2BN selvfølgelig heller ikke har innrykk neste sommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...