Gå til innhold

[Løst]Onecall. Kan jeg sjekke om simkorte mitt blir brukt? (mistet mobilen)

Anbefalte innlegg

Har et lite problem, mistet mobilen min nå på lørdagen.

Tror noen har funnet den siden det kom opptatt signal når en venn av meg ringte på mobilen.

Lurer da på om det er mulig å sjekke om mobilen er i bruk på min regning. For hvis den er det, vil jeg sperre simkortet mitt. Men hvis den ikke er i bruk vil jeg bruke litt lengre tid på å prøve å finne denne mobilen.

Uansett, kan jeg på noen måte finne ut om mobilen er i bruk? Ringe, sms, internett osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt offtopic, men kanskje det kommer til nytte:

Har du satt opp noen form for mail på den? Nå vet ikke jeg hva slags mobil det er snakk om, men jeg mistet iphonen min for et halvt år ca og den var satt opp med gmail (for bedrifter riktignok). En dag logget jeg inn på gmail og nederst på siden sto det at det var flere aktive tilkoblinger. Ganske praktisk, da IP-adressen for mobiltelefonen som var tilkoblet dukket opp :) Riktignok ble saken henlagt etter at jeg ga politiet og telenor beskjed om ipen - ressursmangel etc, men det ga meg i det minste en indikasjon på at mobilen fremdeles var aktiv noen måneder etterpå + at forsikringselskapet ble happy.

Nå er det jo slik at om den mot formodning skulle dukke opp igjen, kan du bruke telefonen igjen selv om du sperrer sim-kort. Du har jo ikke særlig å stille opp med om kjeltringen foretar 100 samtaler til dyre teletorg og sim-kortet ikke er sperret.

Om du har forsikret den må du uansett sperre sporentreks og anmelde saken til politiet om du skal få igjen noe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...