Gå til innhold

[Løst]Lyd forsvinner i online spill

Anbefalte innlegg

Har et veldig rart problem, lyden på pcen min fungerer helt normalt når jeg spiller av musikk eller film og lignende. Men når jeg skal spille spill som f.eks day of defeat: source eller world in conflict så fungerer lyden i kanskje 1-2 min før den bare "kobler" ut, og så har jeg ikke lyd før jeg restarter pcen. Det rare er at det er bare online spill dette skjer i.

Hvis jeg prøver å spille av lyd i itunes så vil den ikke begynne å spille av lyden engang, og det samme med film. Men når jeg sjekker alt rundt om instillingene på lydkortet så står alt der og instillingene er riktige.

Jeg har også opdatert til de aller nyeste driverne. Jeg bruker altså det integrerte lydkortet i hovedkortet mitt. Jeg har lett overalt på forumet etter svar men ingen har ennå kommet med det svar på dette her. Plz hjelp meg ;)

Endret av Xar0n
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Merkelig problem du har, er pc'en ellers stabil nu, du har husket alle nødvendige drivere?

Mister du lyden både i headset og høytalere, er det noe forskjell på lydutgangen på front panel og bak panel?

Du kan jo prøve den siste driveren fra realtek 5.10.0.5943, den er nyere enn den fra MSI, men trur ikke det er løsningen.

Har du instalert Net Framework 3.5 sp1, tenkte på online spill, men kan hende jeg er helt på jordet her :)

Lenke til kommentar
Merkelig problem du har, er pc'en ellers stabil nu, du har husket alle nødvendige drivere?

Mister du lyden både i headset og høytalere, er det noe forskjell på lydutgangen på front panel og bak panel?

Du kan jo prøve den siste driveren fra realtek 5.10.0.5943, den er nyere enn den fra MSI, men trur ikke det er løsningen.

Har du instalert Net Framework 3.5 sp1, tenkte på online spill, men kan hende jeg er helt på jordet her :)

Pc'n er 100% stabil og har ingen andre problemer med den, bare lyd. Jeg får heller ikke lyd fra frontpanelet. Kan prøve realtek sine drivere og sjekke om jeg har net framework 3.5 sp1, hvis ikke dette funker så kan jeg rett og slett ikke spille online :(

BTW: Jeg har et annet spørsmål i samme slengen, på hovedkortet er det 2 lydkabler som skal kobles til, AC97 og HD Audio, problemet er at det er bare en av disse to jeg kan koble til hovedkortet, akkuratt nå er det AC97. Skal jeg prøve med den andre eller er den kabelen for ekstern lydkort?

Endret av Xar0n
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd å instalere driverne du anbefalte og sjekket om jeg har net framework 3.5 sp1 og ingenting har fungert :( googlet rundt og sjekket forum og ingen har en løsning på problemet. Så jeg tror jeg rett og slett må spille uten lyd på online spill :(

Lenke til kommentar

Har samme problem som deg, kjører på intrigert lydkortet og alt funker greit helt til jeg starter et spill. Da tar det noen minutter så er ALT lyd borte, men de hører mikrofonen min.

Har dessverre ikke funnet et løsning enda. (har i5 750, MSI GD65, GTX 275 så jeg har samme type hovedkort på en måte)

Lenke til kommentar
Har samme problem som deg, kjører på intrigert lydkortet og alt funker greit helt til jeg starter et spill. Da tar det noen minutter så er ALT lyd borte, men de hører mikrofonen min.

Har dessverre ikke funnet et løsning enda. (har i5 750, MSI GD65, GTX 275 så jeg har samme type hovedkort på en måte)

Jeg har faktisk lest om flere som har det samme problemet, men ingen har kommet opp med en løsning eller fått et svar fra noen om hva det kan være. Hvis det er så utbredt som jeg tror må det være en alvorlig feil med det integrerte hovedkortet. Kanskje produksjonsfeil, noe er det jo ;)

EDIT: Gode nyheter, det kan hende at jeg har funnet en løsning på det. Leste på MSI sitt forum, og der var det en med nøyaktig samme problem som meg og han fikk beskjed av MSI service at han måtte opdatere bios til den aller nyeste, 1.43, en som ikke finnes på hjemmesiden. Men jeg skal få den snart av han som fikk den først, så håper dette fikser problemet.

Endret av Xar0n
Lenke til kommentar
Mitt problem er borte nå, men har ikke oppdatert BIOS eller noe. Men har fortsatt problemer med internett, men lyden min er nå fikset.

Ok, jeg fikk ihvertfall fikset mitt problem ved å opdatere bios så jeg er fornøyd ihvertfall :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...