Gå til innhold

Arbeidsuka - Betalt jobb?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det possible å få være i Luftforsvaret i Bodø?

Ja. Flere klassen min på vgs var der.

Over tre uker fikk de bo på brakke der, fikk mat, fikk prøve simulator og skyte. Dette var dog automatikkmekanikere, og i den tiden hadde forsvaret en aggresiv rekruterings strategi for lærling befal i luftforsvaret. Anbefaler deg å ta kontakt med dem.

Bare for å svare på ditt orginale spørsmål;

Det er ikke normalt at man får betalt, men hvis du på liv og død må ha betalt. Prøv å finne tak i noen i ditt område som fikk betalt, også spør du hvor de jobbet.

Selv har jeg fått betalt alle gangene jeg var utplasert på vgs. Første gang fikk jeg 40,- kr timen, andre gang fikk jeg betalt kun for overtidsarbeid. De to siste gangene fikk jeg rundt 4000,- etter tre uker med intens sliping av aluminium.

På barne- og ungdomsskolen fikk jeg ingen betaling, men da gjorde jeg ikke noe produktivt heller. Dog, noen år etterpå begynte jeg å jobbe på den plassen jeg var utplassert, og jeg trives i yrket.

Hvis du er usikker på om du blir å få betalt, så gjør en god innsats og gi et inntrykk av at du er villig til å stå på. Det kan fort hende at du får betalt. Første gang jeg var utplassert på vgs. (40,- kr timen) fikk jeg betalt fordi jeg kom å ba om nye oppgaver så fort jeg var ferdig, og ikke drev dank hele dagen. Noe de fleste før meg tydeligvis hadde gjort. :ermm:

Endret av Dj_eLmO
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...