Gå til innhold

Bruke excel dokument i openoffice.

EnLigther

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen!

Er det noen som vet om det er mulig å gjøre om et Excel dokument slik at det er fullt funksjonelt i OpenOffice?

Her er en link til dokumentet jeg ønsker å bruke http://www.workselect.no/timeliste.htm

Jeg klarer å åpne og skrive i dokumentet, men får feilmelding når jeg legger inn timene.

Og så er det skalert veldig lite når jeg skal se det i forhåndsvisning før print.

Håper jeg noen kan hjelpe meg.

-E- :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og på feilmeldingen står det ... ?

Filen virker fint hos meg (engelsk Portable OpenOffice 3.0). Du kan jo forsøke å erstatte navn med ekte celleadresser og se om det hjelper. I F23 erstatter du In med D23 og Out med E23. I H23 erstatter du Gross med F23 og Lunch med G23.

F23 er ellers ikke helt optimal, idet man ikke kan jobbe lenger en til kl 24. Ikke at det er å strebe etter, men rett til noe a la dette

=IF(OR(ISBLANK(In);ISBLANK(Out));0;Out-In+(Out<In))

så kan man også skrive uttider som 01:30

HTH. Beste hilsen Harald

Lenke til kommentar
Og på feilmeldingen står det ... ?

Filen virker fint hos meg (engelsk Portable OpenOffice 3.0). Du kan jo forsøke å erstatte navn med ekte celleadresser og se om det hjelper. I F23 erstatter du In med D23 og Out med E23. I H23 erstatter du Gross med F23 og Lunch med G23.

F23 er ellers ikke helt optimal, idet man ikke kan jobbe lenger en til kl 24. Ikke at det er å strebe etter, men rett til noe a la dette

=IF(OR(ISBLANK(In);ISBLANK(Out));0;Out-In+(Out<In))

så kan man også skrive uttider som 01:30

HTH. Beste hilsen Harald

Hei Harald!

Jeg fikk det til å virke alikevel. Det jeg ikke la merke til var at det hadde åpnet seg i Excel viewer. Så nå er det ok, men jeg sliter fortastt med skalerings problemet. Håper du kan hjelpe meg med det.

Her ser du hvor smått det vil se ut på et A4 ark.

Forhandsvisning.jpg

Og så lurer jeg på om det er mulig å ta bort neon av de linjene som jeg har rammet inn med rødt, der ser veldig rotete ut når enn skal sitte å fylle ut skjemaet på pcen. Pila peker på en linje som går rett gjennom et ord, og det hadde vart fint om den var borte. `Du forstår nok hva jeg mener.

Timeliste.jpg

Tusen takk for hjelpen så langt!

Mvh

-E-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...