Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Lekse- Er det nødvendig?


Anbefalte innlegg

Kva synest dere om at vi skal ha hjemmelekser? Er det nødvendig? Synest dere at lekser burde blitt noko som vi kan gjøre om vi vil? Si din meining her:)

 

Eg synest at vi burde få litt lenger tid på skulen, og då heller slippe å gjøre lekser, konsentrasjonen på skulen er sjølvsagt mykje større enn den er heime, det er lettere å få gjort arbeidet, og det blir gjort skikkeleg, du kan då også få hjelp ifrå ein lærar, så slipper du å sitte heime og tenke at det blir for vanskeleg, og at du bare skal droppe det.

 

Er du enig/uenig Hvorfor/Hvorfor ikkje?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kva synest dere om at vi skal ha hjemmelekser? Er det nødvendig? Synest dere at lekser burde blitt noko som vi kan gjøre om vi vil? Si din meining her:)

 

Eg synest at vi burde få litt lenger tid på skulen, og då heller slippe å gjøre lekser, konsentrasjonen på skulen er sjølvsagt mykje større enn den er heime, det er lettere å få gjort arbeidet, og det blir gjort skikkeleg, du kan då også få hjelp ifrå ein lærar, så slipper du å sitte heime og tenke at det blir for vanskeleg, og at du bare skal droppe det.

 

Er du enig/uenig Hvorfor/Hvorfor ikkje?

 

Jeg syns det er mye bedre å gjøre lekser hjemme, siden da kommer du hjem før. Vil si at det noen ganger er bedre å gjøre lekser hjemme, har kanskje bedre tilgang til kilder(internett osv) og ro, er ikke alltid det er stille i timen. Men kan skjønne din mening gameplayer50

Lenke til kommentar
Kva synest dere om at vi skal ha hjemmelekser? Er det nødvendig? Synest dere at lekser burde blitt noko som vi kan gjøre om vi vil? Si din meining her:)

 

Eg synest at vi burde få litt lenger tid på skulen, og då heller slippe å gjøre lekser, konsentrasjonen på skulen er sjølvsagt mykje større enn den er heime, det er lettere å få gjort arbeidet, og det blir gjort skikkeleg, du kan då også få hjelp ifrå ein lærar, så slipper du å sitte heime og tenke at det blir for vanskeleg, og at du bare skal droppe det.

 

Er du enig/uenig Hvorfor/Hvorfor ikkje?

 

Jeg syns det er mye bedre å gjøre lekser hjemme, siden da kommer du hjem før. Vil si at det noen ganger er bedre å gjøre lekser hjemme, har kanskje bedre tilgang til kilder(internett osv) og ro, er ikke alltid det er stille i timen. Men kan skjønne din mening gameplayer50

 

Ja, å vere tidleg heime er ganske greit, og då kan du fordele leksene ut over dagen:) Men likevel...

Lenke til kommentar
Klarer du faglig sett å holde følge uten lekser?

Hvis ja, kutt de ut.

 

Det kan bli litt vanskelegare å holde følgje uten lekser, men då heller øve og pugge alt du trenger å vite sjølv, og få litt tid på skulen til å gjøre det. Om det kunne vert litt lengre tid på skulen, så hadde det vert enklere å øve då også. Kanskje eit ekstra fag, prøve, eller framfring,og det hadde vert enklere for lærarene å lære elevene alt de skal, fordi at de då hadde hatt lengre tid til det, og tid til å gjre det skikkeleg.

Lenke til kommentar
Klarer du faglig sett å holde følge uten lekser?

Hvis ja, kutt de ut.

Vil jo si at jeg klarer det, for eksempel i matte. Men hvis du gjør mange matteoppgaver, husker du det mye bedre på en heldagsprøve som kanskje er 3 måneder etter du har lært det, så det er jo egentlig smart, lekser tar heller ikke no særlig lang tid

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...