Gå til innhold

Har lyst på et kamera som har video muligheter

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg har sett på casio exilim fx og canon 500D, men er ikke helt fornøyd med noen av dem. exilim har fast objektiv og 500D ser litt hakkete ut når det filmes bevegelse. Noen som har vet om det finnes andre speilreflekser som kan filme? Har ikke funnet noen selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nikon D90 har også videomulighet.

Tror vel hakking ved bevegelser osv er noe du nesten må regne med fra dagsen speilreflekskamera som tar opp video i HD.

Det er første generasjon med kamera som har muligheten og dedikerte videokamera til mindre penger gjør en langt bedre filming enn hva jeg har sett av disse.

Selv har jeg D90 og er veldig fornøyd med kamera, men videofunksjonmen er bare en gledelig bonus, som nærmest aldri blir brukt.

Kjekt å ha som de sier :)

Lenke til kommentar
Eit kamera eg anbefaler: Canon powershot SX1 IS

Kan filme i HD, zoome med innebygd linse, og ta utruleg bra bilder, anbefaler det. Utruleg bra, eg legger ved bilete. Skjermen er dreibar, og kan vendes mot deg, vippes ut som på eit videokamera, eller peike framover.

Hva er maks video filming tid? 1:30?

EDIT: Jeg regner med at dette avhenger av SD kortet du har i..

Kan noen si om responstiden til dette kameraet? Hvor raskt er det iforhold til speilrefleks?

Endret av jacoobholm
Lenke til kommentar
HVa skal du med kamera med videomuligheter?? herregud!

Resultatet i en video laget med et speilrefleks blir noe helt annet enn med et videokamera.

De som vil lage videoer vet hva det vil ha.

Alle var/er veldig i mot video i slr.

jeg var også det, men etter å ha sett videoer tatt med et slr, er jeg overbevist at dette virkelig er noe.

Allt her forskjellig bruksområde!

slutt å klage.

Endret av aukOddgeir
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...