Gå til innhold

Handle fotoutstyr fra USA

Anbefalte innlegg

Nå er dollaren lav i kurs og generelt er også prisnivået lavere i USA. Ingen toll men man må betale moms på fotoutstyr.

Jeg har handlet meg en Sony Alpha 300 med objerktivkit og fikk det ca 30% rimeligere enn her i landet. Da var alle avgifter betalt og allt gjort på en lovlig måte.

Fikk god hjelp av jentene på USA-Scandinavia.com som skaffet meg det jeg ville ha til en rimelig pris og stod for forsendelse til Norge. Rask og god service. Anbefaler andre å prøve, her kan man spare penger.

Sjekk hjemmesiden deres http://usa-scandinavia.com/

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Nå er dollaren lav i kurs og generelt er også prisnivået lavere i USA. Ingen toll men man må betale moms på fotoutstyr.

Jeg har handlet meg en Sony Alpha 300 med objerktivkit og fikk det ca 30% rimeligere enn her i landet. Da var alle avgifter betalt og allt gjort på en lovlig måte.

Fikk god hjelp av jentene på USA-Scandinavia.com som skaffet meg det jeg ville ha til en rimelig pris og stod for forsendelse til Norge. Rask og god service. Anbefaler andre å prøve, her kan man spare penger.

Sjekk hjemmesiden deres http://usa-scandinavia.com/

Garanti?

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvordan dette kan blir billigere enn å handle på en vanlig amerikansk nettbutikk. De tar provisjon + at du må betale tax/mva til California. Det blir sikkert billligere hvis du/de kommer over supertilbud på amazon.com eller andre nettbutikker som ikke sender over dammen.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hvordan dette kan blir billigere enn å handle på en vanlig amerikansk nettbutikk. De tar provisjon + at du må betale tax/mva til California. Det blir sikkert billligere hvis du/de kommer over supertilbud på amazon.com eller andre nettbutikker som ikke sender over dammen.

Er jo nettopp det at det er så mange nettbutikker som ikke sender over dammen som er problemet. Dette løses ved å handle gjennom dem. De sjekker etter billigste sted å kandle det produktet du er på jakt etter.

Lenke til kommentar

Det er nok ikke billigere, men det er mange Amerikanske nettbutikker som ikke selger til andre land, da er dette et alternativ

Lenke til kommentar

Garantier er forskjellig fra merke til merke og kan også variere på ulike modeller faktisk. Vet bl.a. at Casio har nærmest en slags verdensgaranti, mens mange andre ikke vil hjelpe deg uten at det koster deg dyrt hvis det skjer noe.

Mange modeller som er beregnet på US og som ikke er i salg her også, f.eks. Canon sine speilreflekser.

Et produkt med mye elektronikk i, som et kamera, er greiest å handle hjemme pga. 5 års reklamasjonrett. Objektiver derimot er det så og si aldri feil på, så dem er det ikke så stor risk å handle fra utlandet.

Jeg kjøpte selv et kamera fra B&H når jeg var der i fjor og kjøpte med en utvidet garanti for ikke mange kronene og den gjelder i Norge også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...