Gå til innhold

Mest triste/rørende øyeblikk *alle platformer* *SPOILERS!*


Anbefalte innlegg

Enkelte spill har sine øyeblikk der spilleren virkelig blir rørt eller medtanke for noe som skjer i spillet. I hovedsak tenker jeg mest på død og tragedi da de gjør mest inntrykk på en. Jeg lurer på hvilket spill og øyeblikk som påvirket dere mest.

Mine topp må være disse: (følg mitt eksempel!)

 

Silent Hill 1 (PS1)

 

 

Lisa Garland's død. Å plutselig få vite at man er en av dem, kombinert med en vakker låt, ikke bare rørte meg, men fikk meg til å felle noen tårer. Eneste spillet som har rørt meg så dypt.

 

 

Max Payne 2 (PC)

 

 

Drapet på Mona Sax. Tragisk hvor vondt kjærligheten kan være enkelte dager. Ble ikke direkte rørt av det, men fikk en "Crap, det var kjipt"-følelse. Kanskje det er grunnen for at Max rømte til utlandet og endret utseendet? :p

 

 

X-files (PS1)

 

 

Mot slutten, når Mulder blir besatt og blir kvalt i glasskammeret. Var ikke forventet, og ble faktisk for at det var kun spilleren og Scully som løste saken.

 

 

Batman: Arkham Asylum (PS3)

 

 

Her må jeg nevne drapet på Dr. Young, kom som et sjokk. Så tragisk og ufortjent. Faktisk så likte jeg henne og skjønner ikke hvorfor hun ble drept (forfattervalg, ikke spillmessig). Syns hun kunne ha bidratt mer og hatt en lykkelig slutt.

 

Forøvrig har jeg også tanker om generell progresjon, men det tar jeg opp i riktig tråd.

 

 

Disse jeg kommer på foreløpig.

 

Hva er dine øyeblikk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leser ingen førsteposter lenger? Spoilere skal være i spoilertags og man skal spesifere hvilket spill som tilhører hvilken platform. Og det er lov å skrive mer enn en setning. Siste jeg vil er at tråden skal regnes useriøs eller at en mod kommer og fjerner/stenger av banale grunner.

 

Ellers, keep em coming. :)

Lenke til kommentar

Har spilt ganske lenge, så har blitt en del.

 

Metal Gear Solid

 

Hadde jaktet på / blitt jaktet på av Sniper Wolf ganske lenge, og endelig hadde vi et oppgjør. Vi hadde hver sin sniperrifle og prøvde å treffe uten å bli truffet. Til slutt fikk jeg inn en skudd for mye for henne, og hun burde ha dødd momentant. Dessverre ble hun bare hardt skadet og vet hun bare har en kort stund igjen å leve. Det førte til en av de mest følelseladdede scenene jeg har sett noensinne i et spill.

 

Men ikke bare ta mitt ord for det. Se det selv her:

 

(Obs! Det varer i nesten åtte minutter. Det er tross alt Metal Gear Solid. :p

 

Endret av thecrow77
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...