cyclo Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Første beta av Karmic Koala er nå tilgjengelig for nedlasting. Les mer Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Har fått testet denne i helga, ytelsen på intel skjermkortet er mangedobla. Minst 3-4 gonger raskare enn det var i 8.04. Nå kan eg bruke flighsimulatoren i Google Earth heilt fint Ellers er det nokre mindre ting her og der, Ubuntu blir betre og betre :-) Men eg synes boot splash'en er usedvanleg kjedeleg, denne hadde vært mykje meir flott http://www.youtube.com/watch?v=408OfAJu3Y8 Lenke til kommentar
morten_b Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 (endret) Dette ser jeg frem til, spesielt forbedret strømkontroll på laptop'en. Hadde jeg klart å kjøre Rise of Legends + Nations på Ubuntu så hadde nok jeg kutta Windows på den stasjonære og. Endret 5. oktober 2009 av morten_b Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Venter fremdeles på wine-kombabilitet til Adobe PS CS3, men enn så lenge blir det ubuntu kun på laptopen. Får kjøre en oppgradering når jeg kommer hjem fra jobb. Forøvrig lurer jeg sterkt på hvordan de kommer fram til disse navnene på versjonene sine. Åpenbart noe som må røykes før det blir godkjent Lenke til kommentar
MrHarm Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Synes å merke en ganske klar forbedring i batterilevetid på laptopen fra 9.04. Bra saker. Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 *snip* Forøvrig lurer jeg sterkt på hvordan de kommer fram til disse navnene på versjonene sine. Åpenbart noe som må røykes før det blir godkjent https://wiki.ubuntu.com/DevelopmentCodeNames At de røyka på ferja i sin tid er godt mulig... men ellers er jo opplegget enkelt nok det. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Alt er enkelt når man vet hva det er snakk om/kan det. Takk for info Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Har installert 9.10 Beta på laptopen, men det ser ut til at støtten for Intel PRO/Wireless 2200BG er dårlig i beta (får koblet til, men ingen internett), bytta til et Broadcom 43xx kort og da funka alt perfekt. Ellers var det noe småtull med språkpakkene, så det er både engelsk og norsk om hverandre. Bortsett fra det så er det stabilt og oppstarten er mye raskere en før. Lenke til kommentar
Lucifer24 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 UXA-akselerasjon hørtes spennende ut. Men jeg bruker kbuntu, kan jeg installere den driveren der? Lenke til kommentar
Beritaron Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Svært fornøyd med utviklingen til Ubuntu med Ubuntu 9.10, har bare hatt et par småproblemer som jeg håper blir fikset innen 9.10 blir gitt ut. Slengt ut et par bilder her på etterspørsel fra en forumbruker i en annen tråd: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...&p=14452326 Lenke til kommentar
moft Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 ..intet mindre enn et fantastisk system... Lenke til kommentar
madsc90 Skrevet 5. oktober 2009 Del Skrevet 5. oktober 2009 Jeg er også godt fornøyd med Karmic. Er dog noen ting som jeg håper blir fikset i løpet av betaperioden. For det første får jeg ikke matlab til å fungere. Har prøvd med mange kjente feil i bakhodet, men det ender alltid med at det ikke virker, uten feilmelding.... Får kjøre Octave enn så lenge... Ellers en del rot med Rhythmbox, som plutselig nekter å starte. I tillegg er jeg litt skuffet over boot-tid (ironsik nok). Jeg synes at den bruker så mye tid på å loade grub og noe tekstgreier etter grub, før den kommer til oppstartsanimasjonen. Den i seg selv tar ~5 sekunder helt inn til klart skrivebord. (Har en Intel SSD =D) Annet enn det er det ikke stort å si... Installasjonen gikk smertefritt, og velkomne forbedringer fra tidligere versjoner. Er det noen som vet om Software Center inneholder alle programmer man finner i Add/Remove? Ser at det fortsatt legger ved under System->Administration. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå