Gå til innhold

Backpacking og en-veis flyreise

Glalax

Anbefalte innlegg

Skal ut å reise i 3mnd fra Januar av og så lurer jeg på hvordan det er å kjøpe seg en èn-veis bilett til et land uten at jeg har noen fast retur.

Vet ikke hvor turen tar meg hen eller eksakt dato på når jeg vil reise hjem igjen s derfor vil jeg ikke bestille dette i forveien.

Turen starter i Sør-amerika (peru) og så skal jeg etter ca 1,5 mnd til Sør-øst Asia. Vil mest sannsynlig møte på dette problemet begge gangene jeg skal reise til ny verdensdel.

Har hørt om folk som har dratt på backpackingtur til Kina og har endet opp med å kjøpe biletter som de har kastet etterpå.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste flyselskaper som flyr i nettverk tar mere for en enveis interkontinental billett enn en returbillett. Det er derfor det ofte lønner seg å kjøpe en retur du ikke skal bruke.

Til Peru er det relativt dyrt å fly fra Norge. Du bør derfor vurdere å kjøpe en billett jorden rundt og bruke hele eller deler av den billetten.

Lenke til kommentar
Har hørt om folk som har dratt på backpackingtur til Kina og har endet opp med å kjøpe biletter som de har kastet etterpå.

stemmer ikke, jeg kjøpte enveis billett uten noe problem, folk som har endt med og måtte kjøpe returbillett har blitt lurt eller er veldig naiv

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...